Honden centrum

Voeding en verzorging » Voeding » welke hondenbrokken?

1. mirakel20

rank: 353

geplaatst op 07-12-2013 om 16:08
    Ik heb mijn hondje nu bijna een half jAAR. Ze is nu twee jaar. Sinds ik haar heb al wat moeite met de goede hondenbrok te vinden. Ze zat op pets place brokken waar ze t aardig goed op deed maar ze at bijna niks. Toen overgegaan op prins geperst wat ook niet goed uitpakte want daar kan ze dus niet tegen ze deed niks anders dan overgeven. Toen over op prins procare krokant. Deze brokken waren erg hard voor haar en ook erg aan de dure kant. Ik heb haar nu op pedigree wat ze erg lekker vind maar ik vind haar ontlasting te licht van kleur en ook een beetje dun . Ik las dat day aan de hoeveelheid granen kan liggen terwijl ik heb gelezen dat hier vrij weinig granen in zitten. Ik heb haar ook wel eens een dagje op versvlees mar dat is niet iets wat ik altijd zou willen doen, ik merk aan haar dat ze wrl behoefte heeft aan brokken. Heeft iemand tips wat niet al te dure brokken zijn en wel goede brokken met niet al te veel granen? ( ze is ook veel aan het jeuken de laatste tijd ook al toen ze aan de prins brokken zat)
    Ik heb mijn hondje nu bijna een half jAAR. Ze is nu twee jaar. Sinds ik haar heb al wat moeite met de goede hondenbrok te vinden. Ze zat op pets place brokken waar ze t aardig goed op deed maar ze at bijna niks. Toen overgegaan op prins geperst wat ook niet goed uitpakte want daar kan ze dus niet tegen ze deed niks anders dan overgeven. Toen over op prins procare krokant. Deze brokken waren erg hard voor haar en ook erg aan de dure kant. Ik heb haar nu op pedigree wat ze erg lekker vind maar ik vind haar ontlasting te licht van kleur en ook een beetje dun . Ik las dat day aan de hoeveelheid granen kan liggen terwijl ik heb gelezen dat hier vrij weinig granen in zitten. Ik heb haar ook wel eens een dagje op versvlees mar dat is niet iets wat ik altijd zou willen doen, ik merk aan haar dat ze wrl behoefte heeft aan brokken. Heeft iemand tips wat niet al te dure brokken zijn en wel goede brokken met niet al te veel granen? ( ze is ook veel aan het jeuken de laatste tijd ook al toen ze aan de prins brokken zat)
  2. JokeH

rank: 9

geplaatst op 09-12-2013 om 10:35
    Zelf ben ik geen fan van pedigree, ik vind die samenstelling eerlijk gezegd rommel.
    Behoefte aan brokken, dat bestaat volgens mij niet. Als een hond een volledige verse voeding krijgt, heeft die helemaal geen brokken nodig. Wolven in het wild eten ook geen brokken. Brokken zijn vooral gemakkelijk voor het baasje! Doe ik zelf ook, 's morgens een vast gewicht aan brokken geven, dat gaat het snelst als je moet vertrekken.
    Ik ga geen uitspraken doen over al dan niet goede brokken, want dat hangt van persoon tot persoon en van hond tot hond af. Mijn hond krijgt Naturis geperst kip en doet het daar heel goed mee, zij reageert slechter op rund. ('s avonds krijgt ze kvv). Ik heb ook al veel goede dingen gehoord van Taste of the Wild, dat zijn geen geperste, maar wel graanvrij. Dit zijn geen extreem dure korrels misschien wel duurder dan pedigree, maar ook van een andere kwaliteit.
    Je moet een beetje zoeken wat het best is voor je hond en dat kan variëren. Mijn fokker geeft bv al jaren dezelfde korrels, maar mijn hond had altijd platte kakjes daarvan. Nu is het minder en vast. Het is een beetje zoeken wat voor jouw hond goed is
    Zelf ben ik geen fan van pedigree, ik vind die samenstelling eerlijk gezegd rommel. Behoefte aan brokken, dat bestaat volgens mij niet. Als een hond een volledige verse voeding krijgt, heeft die helemaal geen brokken nodig. Wolven in het wild eten ook geen brokken. Brokken zijn vooral gemakkelijk voor het baasje! Doe ik zelf ook, 's morgens een vast gewicht aan brokken geven, dat gaat het snelst als je moet vertrekken. Ik ga geen uitspraken doen over al dan niet goede brokken, want dat hangt van persoon tot persoon en van hond tot hond af. Mijn hond krijgt Naturis geperst kip en doet het daar heel goed mee, zij reageert slechter op rund. ('s avonds krijgt ze kvv). Ik heb ook al veel goede dingen gehoord van Taste of the Wild, dat zijn geen geperste, maar wel graanvrij. Dit zijn geen extreem dure korrels misschien wel duurder dan pedigree, maar ook van een andere kwaliteit. Je moet een beetje zoeken wat het best is voor je hond en dat kan variëren. Mijn fokker geeft bv al jaren dezelfde korrels, maar mijn hond had altijd platte kakjes daarvan. Nu is het minder en vast. Het is een beetje zoeken wat voor jouw hond goed is
    Joke
  3. mirakel20

geplaatst op 09-12-2013 om 11:54
    Ik zal straks even googlen EMO 1 als ik mijn hond op vlees zet eet ze altijd de brokken van de hond van mn broer op die hier wel eens is. Als ze zelf dr eigen brokken heeft doet ze dat niet. Maar ik wil ook niet dat ze die brokken eet want dat zijn aldi brokken.
    Ik zal straks even googlen :) als ik mijn hond op vlees zet eet ze altijd de brokken van de hond van mn broer op die hier wel eens is. Als ze zelf dr eigen brokken heeft doet ze dat niet. Maar ik wil ook niet dat ze die brokken eet want dat zijn aldi brokken.
  4. JokeH

geplaatst op 10-12-2013 om 09:08
    Tja, het eten van iemand anders is dan ook altijd beter dan het eigen eten....
    Als ik mijn honden meeneem naar bij mijn papa, gaan ze ook altijd schooien!
    Tja, het eten van iemand anders is dan ook altijd beter dan het eigen eten.... Als ik mijn honden meeneem naar bij mijn papa, gaan ze ook altijd schooien!
    Joke
  5. madany

rank: 4

geplaatst op 10-12-2013 om 12:32
    ik kan me enkel aansluiten bij hetgeen joke zegt !
    pedigree is echt ni zo gezond voor je hond wat ze ook mogen zeggen !
    er zijn meerdere goede brokken en beste zijn diegene die koudgeperst zijn !
    zoals farmfood markus muhler en er zijn er nog !
    als je deze korrels in water doet vallen ze uit mekaar EMO 1 de andere zwellen op en datzelfde doen ze dus in de maag van je hondje !
    Je kan hier op het forum veel terug vinden over voeding kijk maar es rond en ja als je vragen hebt ! laat maar komen EMO 1
    groetjes
    ik kan me enkel aansluiten bij hetgeen joke zegt ! pedigree is echt ni zo gezond voor je hond wat ze ook mogen zeggen ! er zijn meerdere goede brokken en beste zijn diegene die koudgeperst zijn ! zoals farmfood markus muhler en er zijn er nog ! als je deze korrels in water doet vallen ze uit mekaar :) de andere zwellen op en datzelfde doen ze dus in de maag van je hondje ! Je kan hier op het forum veel terug vinden over voeding kijk maar es rond en ja als je vragen hebt ! laat maar komen :) groetjes
  6. mirakel20

geplaatst op 10-12-2013 om 12:49
    Ik heb wat rond gekeken op het internet en naturis leek me een erg goede brok! ze verkopen het helaas alleen nergens hier in de buurt.
    Mijn dierenspeciaalzaak raad me nu smolke aan, wat denken jullie daarvan?
    Ik heb inderdaag ook gegoogeld op farmfood en er goede dingen over gelezen! ik vraag me alleen af hoeveel dat kost per ongeveer 4 kg.
    Ik heb wat rond gekeken op het internet en naturis leek me een erg goede brok! ze verkopen het helaas alleen nergens hier in de buurt. Mijn dierenspeciaalzaak raad me nu smolke aan, wat denken jullie daarvan? Ik heb inderdaag ook gegoogeld op farmfood en er goede dingen over gelezen! ik vraag me alleen af hoeveel dat kost per ongeveer 4 kg.
  7. madany

geplaatst op 10-12-2013 om 14:21
    smolke ken ik niet ! zal later es iets proberen over te vinden !
    best kan je vragen in de zaak naar koud geperste brok !
    farmfood voor 15 kg is het ongeveer 42 euro hangt van plaats tot plaats af en hoeveel 4 kg kost weet ik zo dadelijk niet !
    wat voor een hondje is het , en hoeveel eet ze per dag ?
    smolke ken ik niet ! zal later es iets proberen over te vinden ! best kan je vragen in de zaak naar koud geperste brok ! farmfood voor 15 kg is het ongeveer 42 euro hangt van plaats tot plaats af en hoeveel 4 kg kost weet ik zo dadelijk niet ! wat voor een hondje is het , en hoeveel eet ze per dag ?
  8. mirakel20

geplaatst op 10-12-2013 om 16:13
    Maar mijn hond kon met prins niet tegen geperste brok, zou het bij een andere geperste brok niet precies zo zijn? ik wil het namelijk wel zeker weten anders zit ik straks met nog meer overgebleven brokken in huisEMO 3

Ik heb een tibetaanse spaniel, en ze eet nu 3 x per dag 28 gram. ( wat ze mag hebben wat op de zak staat)
    Maar mijn hond kon met prins niet tegen geperste brok, zou het bij een andere geperste brok niet precies zo zijn? ik wil het namelijk wel zeker weten anders zit ik straks met nog meer overgebleven brokken in huis:P Ik heb een tibetaanse spaniel, en ze eet nu 3 x per dag 28 gram. ( wat ze mag hebben wat op de zak staat)
  9. JokeH

geplaatst op 11-12-2013 om 12:45
    Overgebleven brokken kan je altijd doneren aan het asiel EMO 1, en je kan ook met kleine zakjes beginnen voor je een grotere portie indoet. Je moet je hond natuurlijk ook effe de kans geven om te wennen aan het nieuwe eten, in het begin kunnen ze wel enkele dagen wat platter hun behoefte doen ofzo. Je weet natuurlijk niet of je hond niet tegen geperste brok kon, of niet tegen dat merk, dat moet je een beetje uitzoeken. Ik heb ook een tijdje met verschillende soorten zitten experimenteren...
    Smolke ken ik ook niet, dus kan ik niks van zeggen.
    Je kan wel altijd eens rondkijken, ik dacht ook dat er niks in de buurt was, maar heb uiteindelijk een kleine winkel gevonden van mensen die dat in bijberoep doen (dus avond en zaterdagochtend winkel) en daar ga ik nu mijn naturis korrels en kvv halen.
    Overgebleven brokken kan je altijd doneren aan het asiel [emo1], en je kan ook met kleine zakjes beginnen voor je een grotere portie indoet. Je moet je hond natuurlijk ook effe de kans geven om te wennen aan het nieuwe eten, in het begin kunnen ze wel enkele dagen wat platter hun behoefte doen ofzo. Je weet natuurlijk niet of je hond niet tegen geperste brok kon, of niet tegen dat merk, dat moet je een beetje uitzoeken. Ik heb ook een tijdje met verschillende soorten zitten experimenteren... Smolke ken ik ook niet, dus kan ik niks van zeggen. Je kan wel altijd eens rondkijken, ik dacht ook dat er niks in de buurt was, maar heb uiteindelijk een kleine winkel gevonden van mensen die dat in bijberoep doen (dus avond en zaterdagochtend winkel) en daar ga ik nu mijn naturis korrels en kvv halen.
    Joke
  10. madany

geplaatst op 11-12-2013 om 13:30
    heb beetje opgezocht en ja beter dan pedigree maar de samenstelling is ni 100 procent EMO 1
    granen, opvulprodukten en als je alles van hun percenten optelt kom je niet aan 100 procent dus wat is de rest dan ?

van geperste brokken moet je minder geven dan wat op de zak staat want deze worden volledig opgenomen en hebben ze dus minder van nodig EMO 1
    heb beetje opgezocht en ja beter dan pedigree maar de samenstelling is ni 100 procent :) granen, opvulprodukten en als je alles van hun percenten optelt kom je niet aan 100 procent dus wat is de rest dan ? van geperste brokken moet je minder geven dan wat op de zak staat want deze worden volledig opgenomen en hebben ze dus minder van nodig :)
  11. Kristel

rank: 2

geplaatst op 29-12-2013 om 01:24
    pedigree.... tja een goedkope rommelbrok... je moet maar eens op internet wat rondsurfen en de verschillende brokken vergelijken. bvb hier http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer. Farmfood geven wij hier ook, bevat ook granen maar is geperst en geen bewaarmiddelen enzo is tamelijk ok - rond de 45 euro per zak en als je hondje slechts 100 gram per dag (dat lijkt me wel erg weinig is dat juist?) eet lijkt me die prijs van het eten toch geen echt obstakel te kunnen vormen he? Zelf al zou je het allerduurste brokje voorschotelen (Acana/Fish for dogs) kom je aan 6 euro/kilo.... dus in jouw geval 60 eurocent per dag.

Hou er rekening mee dat sommige rommelbrokken wel stukken goedkoper zijn maar dat op termijn goedkoop duurkoop kan blijken: wat je uitspaart aan eten zal je mogelijk mogen bijbetalen aan de dierenarts omdat je hond met gezondheidsproblemen zal te maken krijgen.
    pedigree.... tja een goedkope rommelbrok... je moet maar eens op internet wat rondsurfen en de verschillende brokken vergelijken. bvb hier [URL=http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer]http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer[/URL]. Farmfood geven wij hier ook, bevat ook granen maar is geperst en geen bewaarmiddelen enzo is tamelijk ok - rond de 45 euro per zak en als je hondje slechts 100 gram per dag (dat lijkt me wel erg weinig is dat juist?) eet lijkt me die prijs van het eten toch geen echt obstakel te kunnen vormen he? Zelf al zou je het allerduurste brokje voorschotelen (Acana/Fish for dogs) kom je aan 6 euro/kilo.... dus in jouw geval 60 eurocent per dag. Hou er rekening mee dat sommige rommelbrokken wel stukken goedkoper zijn maar dat op termijn goedkoop duurkoop kan blijken: wat je uitspaart aan eten zal je mogelijk mogen bijbetalen aan de dierenarts omdat je hond met gezondheidsproblemen zal te maken krijgen.
    www.kastagnebos.jimdo.com
  12. Pevek

rank: 183

geplaatst op 23-04-2014 om 17:38
    Iemand ervaring met eten van aveve premiumplus
    Iemand ervaring met eten van aveve premiumplus
  13. Kristel

rank: 2

geplaatst op 23-04-2014 om 19:59
    ikke al niet EMO 1
    ikke al niet :)
    www.kastagnebos.jimdo.com
  14. madany

geplaatst op 24-04-2014 om 11:24
    sorry kan je niet helpen geef geen brokken EMO 1
    sorry kan je niet helpen geef geen brokken :)
  15. elsiehp

rank: 292

geplaatst op 14-07-2014 om 10:33
    Onze Golden Retriever pup komt over 2 weken, en ik heb me een puppypakket van Wolfsblut aangeschaft. Iemand ervaring met dit merk? Of andere tips voor graanvrije brok specifiek voor Golden?
    Onze Golden Retriever pup komt over 2 weken, en ik heb me een puppypakket van Wolfsblut aangeschaft. Iemand ervaring met dit merk? Of andere tips voor graanvrije brok specifiek voor Golden?
  16. JokeH

geplaatst op 16-07-2014 om 08:43
    Zelf geen ervaring met wolfsblut, maar heb hier wel al goede dingen over gehoord. Alvast goed dat je zoekt naar een kwaliteitsbrok.
    Ik geef zelf ook niks specifiek voor een ras, dus daar kan ik ook niet op ingaan...
    Zelf geen ervaring met wolfsblut, maar heb hier wel al goede dingen over gehoord. Alvast goed dat je zoekt naar een kwaliteitsbrok. Ik geef zelf ook niks specifiek voor een ras, dus daar kan ik ook niet op ingaan...
    Joke
  17. bono

rank: 98

geplaatst op 14-09-2014 om 11:14
    Ik heb zowat alle grote merken geprobeerd , mr mn golden retriever Billy wou nooit eten, we moesten hem altijd stimuleren met van alles...hij kreeg nu tot voor kort Royal canin Sensible, maar nu heb ik op aanraden van verschillende sites en testen, eens geprobeerd met Romeo super Premiumvoer van de Aldi.
    Ik had het niet verwacht maar mn hond staat nu altijd te springen om te eten en kan nie wachten om te beginnen. De brokken ruiken minder sterk doordat er minder geur en smaakstoffen zijn aan toegevoegd, en het eerste ingrediënt is vlees ipv rijst of mais! Er zit meer vlees in dan veel andere grote merken, en evenveel dan een paar topmerken. Ook uit verschillende tests komt Romeo er als beste uit!
    Ik die dacht dat mn hond een slechte eter was...en dat een goed voer geld kost....niet dus...precies zoals zoveel dingen is een duur merk niet altijd het beste...het is natuurlijk wel belangrijk dat het een Premiumvoer is en bvb niet Lucky dog van de aldi, want dit is minderwaardig voer met weinig dierlijke eiwitten meer granen....dit zou ik nooit geven....maar de Romeo raad ik iedereen aan als je toch brokken wil geven...en de prijs is 18 € voor 15 kg ipv 65 €!! Ook een mega voordeel!
    Ik heb zowat alle grote merken geprobeerd , mr mn golden retriever Billy wou nooit eten, we moesten hem altijd stimuleren met van alles...hij kreeg nu tot voor kort Royal canin Sensible, maar nu heb ik op aanraden van verschillende sites en testen, eens geprobeerd met Romeo super Premiumvoer van de Aldi. Ik had het niet verwacht maar mn hond staat nu altijd te springen om te eten en kan nie wachten om te beginnen. De brokken ruiken minder sterk doordat er minder geur en smaakstoffen zijn aan toegevoegd, en het eerste ingrediënt is vlees ipv rijst of mais! Er zit meer vlees in dan veel andere grote merken, en evenveel dan een paar topmerken. Ook uit verschillende tests komt Romeo er als beste uit! Ik die dacht dat mn hond een slechte eter was...en dat een goed voer geld kost....niet dus...precies zoals zoveel dingen is een duur merk niet altijd het beste...het is natuurlijk wel belangrijk dat het een Premiumvoer is en bvb niet Lucky dog van de aldi, want dit is minderwaardig voer met weinig dierlijke eiwitten meer granen....dit zou ik nooit geven....maar de Romeo raad ik iedereen aan als je toch brokken wil geven...en de prijs is 18 € voor 15 kg ipv 65 €!! Ook een mega voordeel!
    Andy
  18. madany

geplaatst op 16-09-2014 om 12:21
    bedankt bono voor je reactie ! zo heeft ieder zijn ervaring en is het altijd leuk deze te kunnen delen met andere EMO 1
    groetjes
    bedankt bono voor je reactie ! zo heeft ieder zijn ervaring en is het altijd leuk deze te kunnen delen met andere :) groetjes
  19. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x