Honden centrum

Opvoeding en africhting » Gehoorzaamheid » aandacht van engelse springer spaniel

1. wendyvanes

rank: 383

geplaatst op 27-10-2013 om 12:40
    Ik heb een pup van nu bijna 7 maanden. Als we buiten lopen is het moeilijk om zijn aandacht erbij te krijgen. Hij is zooo bezig met de omgeving, blaadjes etc dat ie vergeet dat ie ook moet plassen en poepen. Is dit een bekend "probleem" bij dit ras??? 's Ochtends kan die gewoon op een veld lekker rond rennen etc etc en gaat goed maar als we gewoon een stukje gaan lopen is het trekken,snuffelen en met alles tegelijk bezig zijn. Je zou zeggen na een tijdje zal ie het toch wel door hebben dat ie gewoon moet meelopen maar nee.
    Ik heb een pup van nu bijna 7 maanden. Als we buiten lopen is het moeilijk om zijn aandacht erbij te krijgen. Hij is zooo bezig met de omgeving, blaadjes etc dat ie vergeet dat ie ook moet plassen en poepen. Is dit een bekend "probleem" bij dit ras??? 's Ochtends kan die gewoon op een veld lekker rond rennen etc etc en gaat goed maar als we gewoon een stukje gaan lopen is het trekken,snuffelen en met alles tegelijk bezig zijn. Je zou zeggen na een tijdje zal ie het toch wel door hebben dat ie gewoon moet meelopen maar nee.
  2. JokeH

rank: 8

geplaatst op 28-10-2013 om 12:13
    Het is nog altijd een pup en die hebben het moeilijk om lang hun aandacht ergens bij te houden. Met grote honden vergis je je soms door hun formaat, maar eigenlijk zijn het gewoon kleuters in groot formaat... Je kan wel oefenen op aandachtsoefeningen, dus met iets leuks of iets lekkers, navenant waar hij het best op reageert (sommige honden snoepjes, bij mij is dat een bal) en aandacht vragen, bij mij het commando "let op", in het begin heel kort wanneer hij naar je kijkt belonen en die tijdspanne langzaamaan verlengen.
    Logisch ook dat buiten zijn gebied alles veel interessanter is. Die van mij is zo getriggerd door haar bal, dat ik op wandeling kan zeggen piske doen en wanneer ze dat doet, mag ze met haar bal rondlopen. Duurde niet lang voor ze dat doorhad. Wel gezegd, die werklijnen zijn daar enorm op gefocust, dus hangt van hond tot hond af...
    Het is nog altijd een pup en die hebben het moeilijk om lang hun aandacht ergens bij te houden. Met grote honden vergis je je soms door hun formaat, maar eigenlijk zijn het gewoon kleuters in groot formaat... Je kan wel oefenen op aandachtsoefeningen, dus met iets leuks of iets lekkers, navenant waar hij het best op reageert (sommige honden snoepjes, bij mij is dat een bal) en aandacht vragen, bij mij het commando "let op", in het begin heel kort wanneer hij naar je kijkt belonen en die tijdspanne langzaamaan verlengen. Logisch ook dat buiten zijn gebied alles veel interessanter is. Die van mij is zo getriggerd door haar bal, dat ik op wandeling kan zeggen piske doen en wanneer ze dat doet, mag ze met haar bal rondlopen. Duurde niet lang voor ze dat doorhad. Wel gezegd, die werklijnen zijn daar enorm op gefocust, dus hangt van hond tot hond af...
    Joke
  3. wendyvanes

geplaatst op 28-10-2013 om 14:09
    Ik snap dat t nog een pup is en we doen ook oefeningen met hem. Binnen gaat beter dan buiten ivm afleiding.
    onze ander hond golden retriever nu 1 jr had in het begin ook moeite maar had wel snel door dat ie gewoon mee moet lopen. Tuurlijk snuffelen doet ie ook en mag ook t zijn honden tenslotte maar met Merlin is het gewoon veel moeilijker en duurt t wel erg lang voordat ie t door heeft. Elk ras is ook anders maar toch weet dat springer eigenwijs kunnen zijn maar...
    Ik snap dat t nog een pup is en we doen ook oefeningen met hem. Binnen gaat beter dan buiten ivm afleiding. onze ander hond golden retriever nu 1 jr had in het begin ook moeite maar had wel snel door dat ie gewoon mee moet lopen. Tuurlijk snuffelen doet ie ook en mag ook t zijn honden tenslotte maar met Merlin is het gewoon veel moeilijker en duurt t wel erg lang voordat ie t door heeft. Elk ras is ook anders maar toch weet dat springer eigenwijs kunnen zijn maar...
  4. wendyvanes

geplaatst op 28-10-2013 om 14:12
    was nog niet klaar haha.... dat ze zo hardleers zijn wist ik niet. Ik vind t moeilijk om hierover iets op internet te vinden. Wat je vind eigenlijk zijn de standaard gegevens van springers hoogte,kleur gewicht etc en een klein beetje over t karakter. Ja ze zijn lief,afhankelijk, leergierig maar wil eigenlijk meer info van mensen die ook springer hebben.
    was nog niet klaar haha.... dat ze zo hardleers zijn wist ik niet. Ik vind t moeilijk om hierover iets op internet te vinden. Wat je vind eigenlijk zijn de standaard gegevens van springers hoogte,kleur gewicht etc en een klein beetje over t karakter. Ja ze zijn lief,afhankelijk, leergierig maar wil eigenlijk meer info van mensen die ook springer hebben.
  5. eckhorn

rank: 327

geplaatst op 30-12-2013 om 16:26
    Hoi, wij hebben ook een springer. Hij is nu 1,5 jaar oud.
    Ik heb het ook moeilijk om hem goed aan de leiband te laten wandelen. Het lijkt onmogelijk om de aandacht te krijgen. Hij wil eigelijk maar twee dingen, en dat is vooruit gaan en snuffelen. Het lijkt wel of hij weigert te accepteren dat hij moet volgen zonder te trekken. Hij luistert vrij goed, ook als hij los loopt, tot hij een andere hond ziet... Dan moet hij die gaan begroeten en dan besta ik ineens niet meer. Allee soms toch, als de koppigheid de kop op steekt. Ik wist vooraf ook dat een springer lief, aanhankelijk, leergierig en slim zou zijn, maar ook soms koppig en eigenwijs. Ik wist niet dat dat laatste soms zo ergerlijk zou zijn. Ik zou ook wel eens willen weten hoe andere springer baasjes met hun hond omgaan.
    Hoi, wij hebben ook een springer. Hij is nu 1,5 jaar oud. Ik heb het ook moeilijk om hem goed aan de leiband te laten wandelen. Het lijkt onmogelijk om de aandacht te krijgen. Hij wil eigelijk maar twee dingen, en dat is vooruit gaan en snuffelen. Het lijkt wel of hij weigert te accepteren dat hij moet volgen zonder te trekken. Hij luistert vrij goed, ook als hij los loopt, tot hij een andere hond ziet... Dan moet hij die gaan begroeten en dan besta ik ineens niet meer. Allee soms toch, als de koppigheid de kop op steekt. Ik wist vooraf ook dat een springer lief, aanhankelijk, leergierig en slim zou zijn, maar ook soms koppig en eigenwijs. Ik wist niet dat dat laatste soms zo ergerlijk zou zijn. Ik zou ook wel eens willen weten hoe andere springer baasjes met hun hond omgaan.
  6. Njansen36

rank: 40133

geplaatst op 19-07-2018 om 18:09
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds anderhalve maand een springer spaniel.
    Het is een lief beestje, maar mega druk en als we aan het wandelen zijn, dan vergeet ze om te plassen en te poepen alles is nieuw en spannend voor haar.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    ik zou graag in contact willen komen met andere springer spaniel.

Hoor graag jullie reactie.

Groetjes, Nathalie
    Hallo allemaal, Ik heb sinds anderhalve maand een springer spaniel. Het is een lief beestje, maar mega druk en als we aan het wandelen zijn, dan vergeet ze om te plassen en te poepen alles is nieuw en spannend voor haar. Heeft iemand hier ervaring mee? ik zou graag in contact willen komen met andere springer spaniel. Hoor graag jullie reactie. Groetjes, Nathalie
  7. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x