Honden centrum

Honden algemeen » Algemeen » Hond doof na gebruik oordruppels Aurimic

1. RobD

rank: 4363

geplaatst op 11-05-2016 om 12:49
    Bij onze hond is een week terug oorontsteking geconstateerd aan 1 oor.
    Beide oren zijn door de dierenarts uitgespoten en we hebben oordruppels van het merk Aurimic meegekregen voor verdere behandeling.
    Eergisteren bleek onze hond van het ene op het andere moment compleet doof te zijn geworden.
    Op de bijsluiter stond dit ook als zeldzame bijwerking vermeld met de wijze raad om onmiddellijk met toedienen te stoppen.
    We zijn gelijk gestopt en hebben met spoed een afspraak met de dierenarts gemaakt.
    Hond is inderdaad doof geworden en het is volgens de DA afwachten of het gehoor nog terugkomt.
    Er kan volgens de DA op dit moment niets aan gedaan worden.

Vraag me af of er hier op het forum mensen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben.
    Bij onze hond is een week terug oorontsteking geconstateerd aan 1 oor. Beide oren zijn door de dierenarts uitgespoten en we hebben oordruppels van het merk Aurimic meegekregen voor verdere behandeling. Eergisteren bleek onze hond van het ene op het andere moment compleet doof te zijn geworden. Op de bijsluiter stond dit ook als zeldzame bijwerking vermeld met de wijze raad om onmiddellijk met toedienen te stoppen. We zijn gelijk gestopt en hebben met spoed een afspraak met de dierenarts gemaakt. Hond is inderdaad doof geworden en het is volgens de DA afwachten of het gehoor nog terugkomt. Er kan volgens de DA op dit moment niets aan gedaan worden. Vraag me af of er hier op het forum mensen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben.
  2. BrigitteLola

rank: 18

geplaatst op 12-05-2016 om 21:44
    Ik heb dat nog nooit mee gemaakt, maar ik zou ook even contact opnemen met een andere dierenarts voor een second opinion. Komt daar hetzelfde uit, dan zou ik ook contact opnemen met de fabrikant. Er moet toch een oplossing komen. Als het zo zeldzaam is dat het voorkomt, hoe kan een gezonde hond dan hier last van krijgen. Dat zou je meer zoeken bij een oude hond/hond met slechte gezondheid.

Heel veel sterkte!
    Ik heb dat nog nooit mee gemaakt, maar ik zou ook even contact opnemen met een andere dierenarts voor een second opinion. Komt daar hetzelfde uit, dan zou ik ook contact opnemen met de fabrikant. Er moet toch een oplossing komen. Als het zo zeldzaam is dat het voorkomt, hoe kan een gezonde hond dan hier last van krijgen. Dat zou je meer zoeken bij een oude hond/hond met slechte gezondheid. Heel veel sterkte!
    No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich.
  3. marjamarcus

rank: 4654

geplaatst op 04-06-2019 om 16:28
    Hier het zelfde nu met een kat . oren uitgespoten en behandeling gestrart met Aurimic, wij kwamen er ook achter na 2 dagen dat de kat totaal doof is geworden .Gelijk DA gebelt en moesten stoppen . Nu ook de vraag of zijn gehoor nog terug komt .
    Wat kwalijk is als je gaat zoeken op internet dat je veel meer berichten tegen komt en dat je niet vooraf gewaarschuwd word .

Hier het zelfde nu met een kat . oren uitgespoten en behandeling gestrart met Aurimic, wij kwamen er ook achter na 2 dagen dat de kat totaal doof is geworden .Gelijk DA gebelt en moesten stoppen . Nu ook de vraag of zijn gehoor nog terug komt . Wat kwalijk is als je gaat zoeken op internet dat je veel meer berichten tegen komt en dat je niet vooraf gewaarschuwd word .
  4. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x