Honden centrum

Honden algemeen » Algemeen » Vanwege Christovg : Dringende oproep aan alle baasjesvrienden en centrumsubjecten

1. biekevg

rank: 1

geplaatst op 18-11-2012 om 18:17
    Het is weer zover : zondag, vooravond.

En jullie gaan me niet zeggen dat jullie me niet begrijpen en niet allemaal met één grote blaf instemmen!

Ja, inderdaad, zondag vooravond, de kijkbak gaat uit voor het klaarmaken van het avondeten. Dat op zich is een goed ding, daar hoor je me niet over klagen, maar …
    Dit is niet zomaar een vooravond, maar de vooravond die volgt op een namiddag National Geographic kijken. Vroeger waren de zondagnamiddagen een paar rustige uren in ’t vooruitzicht na de grote wandeling, soms wel verstoord door de meest gevarieerde dierlijke geluiden, af en toe afkomstig van sportieve tweevoeters, maar altijd kalme rust en sereniteit.

Nu daarentegen hebben die programmateurs zich voorgenomen om ons op deze door de tweevoeters zelf uitgeroepen ‘rustdag’ de duvel aan te doen!

Jawel, blaffers ’t allen kanten, ik heb jullie geweeklaag en misbaar gehoord, al die weken na mekaar : katverdomme! Wéér die Cesar op de tv de hele namiddag! En dan daarna denken ze allemaal dat ze ‘kalm en assertief’ moeten zijn… Resultaat :
    Je wil dan – vrolijk en content dat er eindelijk weer eens iets in je maag gaat vallen – zo rap mogelijk in die keuken zijn… maar neen, hoor, je mag opeens niet meer als eerste door die deur! Dus, heel gedoe om langs tweevoeter heen terug in de kamer te geraken, want ineens geldt ook ‘hij gaat niet achteruit voor jou, je moet er maar omheen’. Als dat eindelijk gelukt is, daar dan zo rap mogelijk op uw gat gaan zitten, en ondertussen maar wensen dat die onnozele Cesar zich nu eens begon bezig te houden met katten!

Nog niet gedaan : ‘Christo, zit!’ vooraleer die etensbak op de grond komt, en je mag zelfs niet kwispelen van goesting, want dan ‘ben je niet rustig’, en dat moet vooraleer die verdomde bak bereikbaar wordt!

Dus : blaffers aller landen, verenigt u! Die kleine ‘sjjt’-zegger en tikgever mag voor mijn part voort de beentjes van zijn roedel verdienen door op tv te komen, maar de programma-opstellers van National Geographic moet het zwijgen opgelegd worden. Allé, toch nadat ze die zondagnamiddag weer voorzien hebben van de klassieke schlager-, show-, tuin- en keukenprogramma’s.

Zet uw poot onder de petitie die eerstdaags op Snuitbook te vinden is, en denk eraan : vele pootjes maken één grote!

Met dank aan Kito voor de hulp bij het configureren van dit machien, zodat het paste voor mijn poten. Hij heeft zich ook beschikbaar gesteld voor alle vragen en hulpverlening, in geval jullie nog nooit konden – of wilden – dat onding, dat de aandacht van de tweevoeters zo vaak opeist, onder poten te nemen.
    Het is weer zover : zondag, vooravond. En jullie gaan me niet zeggen dat jullie me niet begrijpen en niet allemaal met één grote blaf instemmen! Ja, inderdaad, zondag vooravond, de kijkbak gaat uit voor het klaarmaken van het avondeten. Dat op zich is een goed ding, daar hoor je me niet over klagen, maar … Dit is niet zomaar een vooravond, maar de vooravond die volgt op een namiddag National Geographic kijken. Vroeger waren de zondagnamiddagen een paar rustige uren in ’t vooruitzicht na de grote wandeling, soms wel verstoord door de meest gevarieerde dierlijke geluiden, af en toe afkomstig van sportieve tweevoeters, maar altijd kalme rust en sereniteit. Nu daarentegen hebben die programmateurs zich voorgenomen om ons op deze door de tweevoeters zelf uitgeroepen ‘rustdag’ de duvel aan te doen! Jawel, blaffers ’t allen kanten, ik heb jullie geweeklaag en misbaar gehoord, al die weken na mekaar : katverdomme! Wéér die Cesar op de tv de hele namiddag! En dan daarna denken ze allemaal dat ze ‘kalm en assertief’ moeten zijn… Resultaat : Je wil dan – vrolijk en content dat er eindelijk weer eens iets in je maag gaat vallen – zo rap mogelijk in die keuken zijn… maar neen, hoor, je mag opeens niet meer als eerste door die deur! Dus, heel gedoe om langs tweevoeter heen terug in de kamer te geraken, want ineens geldt ook ‘hij gaat niet achteruit voor jou, je moet er maar omheen’. Als dat eindelijk gelukt is, daar dan zo rap mogelijk op uw gat gaan zitten, en ondertussen maar wensen dat die onnozele Cesar zich nu eens begon bezig te houden met katten! Nog niet gedaan : ‘Christo, zit!’ vooraleer die etensbak op de grond komt, en je mag zelfs niet kwispelen van goesting, want dan ‘ben je niet rustig’, en dat moet vooraleer die verdomde bak bereikbaar wordt! Dus : blaffers aller landen, verenigt u! Die kleine ‘sjjt’-zegger en tikgever mag voor mijn part voort de beentjes van zijn roedel verdienen door op tv te komen, maar de programma-opstellers van National Geographic moet het zwijgen opgelegd worden. Allé, toch nadat ze die zondagnamiddag weer voorzien hebben van de klassieke schlager-, show-, tuin- en keukenprogramma’s. Zet uw poot onder de petitie die eerstdaags op Snuitbook te vinden is, en denk eraan : vele pootjes maken één grote! Met dank aan Kito voor de hulp bij het configureren van dit machien, zodat het paste voor mijn poten. Hij heeft zich ook beschikbaar gesteld voor alle vragen en hulpverlening, in geval jullie nog nooit konden – of wilden – dat onding, dat de aandacht van de tweevoeters zo vaak opeist, onder poten te nemen.
    Bieke
  2. DSMyriam

rank: 3

geplaatst op 19-11-2012 om 09:24
    Ja Christo, je hebt gelijk, dat hij, die Cesar, denkt dat hij alles met ons kan doen, dan had hij maar vroeger moeten komen toen ik nog pup was, dan was het misschien nog iets geworden tussen ons maar nu niet hoor. Ik heb mijn gewoonten, hier weten ze voorraf wat ik ga doen of laten en iedereen houdt zich aan de regels van het huis...'t is goed zo.
    Hebben jullie ook die sukkelaar van een Sint Bernard gezien, die moest en zou de trap op lopen. Maar goed dat diene Cesar der ook teut aan was anders had dat beest nog tien keer de trap moeten doen. Maar dat was zaterdag op tv denk ik.
    Enne.....snoepjes daar heeft die man ook nog nooit van gehoord, hij mag van mij terug naar Mexico hoor.
    Dikke natte poot van Denzel.
    Ja Christo, je hebt gelijk, dat hij, die Cesar, denkt dat hij alles met ons kan doen, dan had hij maar vroeger moeten komen toen ik nog pup was, dan was het misschien nog iets geworden tussen ons maar nu niet hoor. Ik heb mijn gewoonten, hier weten ze voorraf wat ik ga doen of laten en iedereen houdt zich aan de regels van het huis...'t is goed zo. Hebben jullie ook die sukkelaar van een Sint Bernard gezien, die moest en zou de trap op lopen. Maar goed dat diene Cesar der ook teut aan was anders had dat beest nog tien keer de trap moeten doen. Maar dat was zaterdag op tv denk ik. Enne.....snoepjes daar heeft die man ook nog nooit van gehoord, hij mag van mij terug naar Mexico hoor. Dikke natte poot van Denzel.
    Myriam
  3. madany

rank: 4

geplaatst op 19-11-2012 om 12:01
    hahahahaha ach ja ik heb ook gekeken gisterenmiddag en moet zeggen ben het ni met alles eens wat hij zegt of doet maar sommige dingen denk ik dan weer van hmmmm ni slecht bedacht EMO 1 dus ik kijk ik lach, ik kijk en gebruik wat ik ervan wil en kan gebruiken !
    en geloof het of niet ik zag hem gisteren snoepjes gebruiken hahahahahaha was dan ook de 1 ste keer da ik da zag hoor !
    hahahahaha ach ja ik heb ook gekeken gisterenmiddag en moet zeggen ben het ni met alles eens wat hij zegt of doet maar sommige dingen denk ik dan weer van hmmmm ni slecht bedacht :) dus ik kijk ik lach, ik kijk en gebruik wat ik ervan wil en kan gebruiken ! en geloof het of niet ik zag hem gisteren snoepjes gebruiken hahahahahaha was dan ook de 1 ste keer da ik da zag hoor !
  4. Ann

rank: 208

geplaatst op 19-11-2012 om 13:15
    tja, toch leer je nog kleine dingen van hem!Ik heb er toch wat van geleerd.
    En ja, mijn honden gaan ook eerst binne en buiten.en moge direct beginnen te eten.
    Maar sommige dingen zijn toch nuttig wat hij verteld.
    tja, toch leer je nog kleine dingen van hem!Ik heb er toch wat van geleerd. En ja, mijn honden gaan ook eerst binne en buiten.en moge direct beginnen te eten. Maar sommige dingen zijn toch nuttig wat hij verteld.
  5. madany

geplaatst op 19-11-2012 om 13:47
    oh maar das hier ook he ! hij gaat binnen en buiten wanneer hij wil maar bij eten moet hij wel zitten en wachten tot ik het gezet heb en gezegt van pak het maar EMO 1 wat ik op zich ni slecht vind ! het is extra oefening
    oh maar das hier ook he ! hij gaat binnen en buiten wanneer hij wil maar bij eten moet hij wel zitten en wachten tot ik het gezet heb en gezegt van pak het maar :) wat ik op zich ni slecht vind ! het is extra oefening
  6. DSMyriam

geplaatst op 20-11-2012 om 09:10
    Tuurlijk kan je dingen van hem gebruiken, maar soms denk ik: 't jonge jonge hier is véél tussen uitgeknipt. Hij doet soms zo van 't is een fluitje van een cent om ze dat te leren en dat is helemaal niet zo. Heb laatst een intervieuw gezien met Martin Gaus, die was het ook niet met zijn methode eens.
    Tuurlijk kan je dingen van hem gebruiken, maar soms denk ik: 't jonge jonge hier is véél tussen uitgeknipt. Hij doet soms zo van 't is een fluitje van een cent om ze dat te leren en dat is helemaal niet zo. Heb laatst een intervieuw gezien met Martin Gaus, die was het ook niet met zijn methode eens.
    Myriam
  7. biekevg

geplaatst op 21-11-2012 om 18:23
    Och, 't is wel plezierige tv op een moeë of luie zondagnamiddag. Je moet het allemaal inderdaad niet te serieus opnemen, en je vooral niet laten neerslachtig worden omdat jou nog niet een tiende lukt met je eigen allergrootste schat, dan wat hij met die oorspronkelijk-in-het-begin-van-de-uitzending 'rotbeesten' gedaan krijgt.

Laat hij maar eens proberen om van Christo gedaan te krijgen dat hij zijn muil wijd opent, terwijl hij iets heel lekkers aan het smullen is, zonder aan die muil of zelfs aan de rest van Christo aan te komen.
    En neen, niet doen afgeven, gewoon muil wijd open met lekkers er nog in en niet doorslikken, niet uitspuwen, gewoon het er laten uitnemen zonder te verpinken!
    Lukt niemand, alleen mij! Ik hoef maar : "Eppele????" te zeggen en hop, muil gaat wijd open!EMO 3
    Och, 't is wel plezierige tv op een moeë of luie zondagnamiddag. Je moet het allemaal inderdaad niet te serieus opnemen, en je vooral niet laten neerslachtig worden omdat jou nog niet een tiende lukt met je eigen allergrootste schat, dan wat hij met die oorspronkelijk-in-het-begin-van-de-uitzending 'rotbeesten' gedaan krijgt. Laat hij maar eens proberen om van Christo gedaan te krijgen dat hij zijn muil wijd opent, terwijl hij iets heel lekkers aan het smullen is, [U]zonder [/U]aan die muil of zelfs aan de rest van Christo aan te komen. En neen, niet doen afgeven, gewoon muil wijd open met lekkers er nog in en niet doorslikken, niet uitspuwen, gewoon het er laten uitnemen zonder te verpinken! Lukt niemand, alleen mij! Ik hoef maar : "Eppele????" te zeggen en hop, muil gaat wijd open![emo3]
    Bieke
  8. madany

geplaatst op 21-11-2012 om 18:27
    hahahahahaha bieke dan zal dien sukkelaar wel weten als hem ni opendoet dat ge plan B in werking zet zeker hihiEMO 3
    hahahahahaha bieke dan zal dien sukkelaar wel weten als hem ni opendoet dat ge plan B in werking zet zeker hihi[emo3]
  9. biekevg

geplaatst op 21-11-2012 om 19:04
    Zeg madany, wat denkte gij wel van mij???EMO 5
    Neen neen, da's puur en alleen MIJN Christofluisteraarderij die zo'n fantastische relatie tussen mjn hond en mijn eigenste zelve heeft geschapen!!!!

Probeer het uwe Kobe maar eens te leren, dan spreken we mekaar nog wel ne keer!EMO 3
    Zeg madany, wat denkte gij wel van mij???[emo5] Neen neen, da's puur en alleen MIJN Christofluisteraarderij die zo'n fantastische relatie tussen mjn hond en mijn eigenste zelve heeft geschapen!!!! Probeer het uwe Kobe maar eens te leren, dan spreken we mekaar nog wel ne keer![emo3]
    Bieke
  10. madany

geplaatst op 21-11-2012 om 19:06
    hahahahahaha geef toe lukt mij niet ! maar ge gaat hier ni vertellen hoe ge da gedaan hebt he ??
    hahahahahaha geef toe lukt mij niet ! maar ge gaat hier ni vertellen hoe ge da gedaan hebt he ??
  11. DSMyriam

geplaatst op 21-11-2012 om 19:29
    Ja maar, den Denzel kan ook iets zelle !!!!EMO 1
    Als ik het deksel van de koekjesdoos neem zit hij al klaar met zijne poot omhoog EMO 6. Wat zeg je daarvan?
    Ja maar, den Denzel kan ook iets zelle !!!![emo1] Als ik het deksel van de koekjesdoos neem zit hij al klaar met zijne poot omhoog [emo6]. Wat zeg je daarvan?
    Myriam
  12. biekevg

geplaatst op 21-11-2012 om 19:32
    hahahahahaha, Myriam, en eet hij dat koekje dan ook vanuit zijn poot op????EMO 3

Madany, ooit vertel ik misschien wel ne keer hoe ik mijn assertieve energie consequent heb aangewend om mijn dikke vriend te overtuigen om zijn bakkes open te trekken als ik het vroeg... EMO 3
    hahahahahaha, Myriam, en eet hij dat koekje dan ook vanuit zijn poot op????[emo3] Madany, ooit vertel ik misschien wel ne keer hoe ik mijn assertieve energie consequent heb aangewend om mijn dikke vriend te overtuigen om zijn bakkes open te trekken als ik het vroeg... [emo3]
    Bieke
  13. madany

geplaatst op 21-11-2012 om 19:42
    zal heel geduldig wachten zene EMO 1
    zal heel geduldig wachten zene :)
  14. biekevg

geplaatst op 21-11-2012 om 20:20
    Flinke Madany (zou iemand anders hier op 't forum zeggenà!EMO 3EMO 3EMO 3
    Flinke Madany (zou iemand anders hier op 't forum zeggenà![emo3][emo3][emo3]
    Bieke
  15. madany

geplaatst op 21-11-2012 om 22:05
    hihi die is stillekes he EMO 3
    hihi die is stillekes he :p
  16. DSMyriam

geplaatst op 22-11-2012 om 12:58
    Spijtig maar Denzel kan nog niet met nagels en kussentjes eten zoals wij met mes en vork. EMO 3
    Ben ook benieuwd zelle hoe je dat geleerd hebt, klapt hij zijn mond dan niet toe als er iets in komt zoals je vingers?EMO 8
    Spijtig maar Denzel kan nog niet met nagels en kussentjes eten zoals wij met mes en vork. [emo3] Ben ook benieuwd zelle hoe je dat geleerd hebt, klapt hij zijn mond dan niet toe als er iets in komt zoals je vingers?[emo8]
    Myriam
  17. madany

geplaatst op 22-11-2012 om 16:56
    hihi EMO 4
    hihi [emo4]
  18. biekevg

geplaatst op 22-11-2012 om 18:23
    Ah neen hè Myriam, als hij dat zou doen, zou ik goed zot zijn om dat nog te proberen!EMO 3 Nee nee, hij houdt dan zijn toot goed wijd open, en ik kan als 't moet zelfs zijn tanden eens tellen, om te zien of ze er nog allemaal zijn!
    Nu, hoe ik hem dat geleerd heb? 't Begin van 't hele verhaal zit hem in het 'bevel' dat ik gebruik om die twee onwrikbare kaken van mekaar te krijgen, als je kan raden wat dat in feite wil zeggen, ben je al een heel eind op weg!EMO 8EMO 4
    Ah neen hè Myriam, als hij dat zou doen, zou ik goed zot zijn om dat nog te proberen![emo3] Nee nee, hij houdt dan zijn toot goed wijd open, en ik kan als 't moet zelfs zijn tanden eens tellen, om te zien of ze er nog allemaal zijn! Nu, hoe ik hem dat geleerd heb? 't Begin van 't hele verhaal zit hem in het 'bevel' dat ik gebruik om die twee onwrikbare kaken van mekaar te krijgen, als je kan raden wat dat in feite wil zeggen, ben je al een heel eind op weg![emo8][emo4]
    Bieke
  19. madany

geplaatst op 22-11-2012 om 19:39
    proeven ???
    proeven ???
  20. biekevg

geplaatst op 22-11-2012 om 19:59
    haha! Da was veel origineler geweest! Nee, in een kotteke hierboven staat het, ik zeg "Eppele?" en joeps, toot open!
    haha! Da was veel origineler geweest! Nee, in een kotteke hierboven staat het, ik zeg "Eppele?" en joeps, toot open!
    Bieke
  21. DSMyriam

geplaatst op 23-11-2012 om 09:19
    Eppele, is dat dialect voor helpen of zoiets?
    Eppele, is dat dialect voor helpen of zoiets?
    Myriam
  22. madany

geplaatst op 23-11-2012 om 11:11
    hihi ken da oek ni lol lepele misschien ??
    hihi ken da oek ni lol lepele misschien ??
  23. Kristel

rank: 2

geplaatst op 23-11-2012 om 22:27
    Ah leuk onderwerpje, nu pas tijd om mijn achterstand wat bij te lezen - daarmee dat ik stil was sorry topic nu pas gezien!
    Ik ben wel fan van Cesar. De calm & assertive approach vind ik heel goed: werkt prima bij onze witte wolfjes hier.
    FLINKE BIEKE zo Christo iets uit zijn mond kunnen ontfutselen - ben trots ! EMO 1

Ah leuk onderwerpje, nu pas tijd om mijn achterstand wat bij te lezen - daarmee dat ik stil was sorry topic nu pas gezien! Ik ben wel fan van Cesar. De calm & assertive approach vind ik heel goed: werkt prima bij onze witte wolfjes hier. FLINKE BIEKE zo Christo iets uit zijn mond kunnen ontfutselen - ben trots ! :)
    www.kastagnebos.jimdo.com
  24. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x