Honden centrum

Honden algemeen » Acties tegen broodfok » Optocht tegen broodfok !!!

1. madany

rank: 4

geplaatst op 29-10-2013 om 11:21
    De mensen die kunnen !!!
    https://www.facebook.com/events/209437282571150/?ref_newsfeed_story_type=regular
    De mensen die kunnen !!! [URL=https://www.facebook.com/events/209437282571150/?ref_newsfeed_story_type=regular]https://www.facebook.com/events/209437282571150/?ref_newsfeed_story_type=regular[/URL]
  2. didit

rank: 35

geplaatst op 29-10-2013 om 11:46
    Ben vorig jaar meegegaan, maar dit weekend zijn we spijtig genoeg niet vrij.
    Ben vorig jaar meegegaan, maar dit weekend zijn we spijtig genoeg niet vrij.
    Ingrid
  3. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 14:36
    de stand van zaken voor de actie via FB
    31 okt - Nog 16 dagen te gaan.

FB event: aanwezig 194 - misschien 210

komaan mensen die kunnen !
    de stand van zaken voor de actie via FB 31 okt - Nog 16 dagen te gaan. FB event: aanwezig 194 - misschien 210 komaan mensen die kunnen !
  4. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 14:52
    Een tiental dagen geleden sloeg mediafiguur, presentatrice en dierenvriend An Lemmens veel mensen met verstomming door een lijst met daarop een 100tal verwijzingen naar dierenwinkels en handelaars waar je als consument beter weg kan blijven, te publiceren. Dit onder de noemer ‘broodfok’.

Om de aandacht bij het thema te houden, hebben we (vzw anti broodfok actie) besloten om opnieuw een vreedzame optocht te organiseren om deze wantoestanden aan te kaarten.

Daarnaast werd er vanuit de federale overheidsdienst Dierenwelzijn niets gedaan met de middelen die we hen hebben aangereikt met het ‘hondenbesluit’ in 2011. Dit is ten zeerste te betreuren aangezien dierenwelzijn vanaf 2014 geen federale kwestie meer is.

Hou dus alvast zaterdag 16 november vrij in jullie agenda. Samenkomen doen we op het plein voor station Gent Sint-Pieters, vertrek is voorzien om 13u30
    Honden zijn welkom aan de leiband en de baasjes moeten voorzien zijn van poepzakjes.

We zouden ook nog willen vragen om een rouwband te dragen.

https://www.facebook.com/events/209437282571150/?ref_newsfeed_story_ type=regular
    Een tiental dagen geleden sloeg mediafiguur, presentatrice en dierenvriend An Lemmens veel mensen met verstomming door een lijst met daarop een 100tal verwijzingen naar dierenwinkels en handelaars waar je als consument beter weg kan blijven, te publiceren. Dit onder de noemer ‘broodfok’. Om de aandacht bij het thema te houden, hebben we (vzw anti broodfok actie) besloten om opnieuw een vreedzame optocht te organiseren om deze wantoestanden aan te kaarten. Daarnaast werd er vanuit de federale overheidsdienst Dierenwelzijn niets gedaan met de middelen die we hen hebben aangereikt met het ‘hondenbesluit’ in 2011. Dit is ten zeerste te betreuren aangezien dierenwelzijn vanaf 2014 geen federale kwestie meer is. Hou dus alvast zaterdag 16 november vrij in jullie agenda. Samenkomen doen we op het plein voor station Gent Sint-Pieters, vertrek is voorzien om 13u30 Honden zijn welkom aan de leiband en de baasjes moeten voorzien zijn van poepzakjes. We zouden ook nog willen vragen om een rouwband te dragen. https://www.facebook.com/events/209437282571150/?ref_newsfeed_story_ type=regular
  5. MartineL

rank: 264

geplaatst op 31-10-2013 om 22:56
    Wowh, ben er even mee zoet geweest om dit artikel even van dichterbij te bekijken op FB
    Ook al weet je dat dit gebeurd, je wordt er toch telkens weer stil van....slik!
    Super initiatief!!!!!
    Ik hoop echt dat jullie een talrijke opkomst zullen hebben en wil graag op de hoogte blijven, maar helaas zit afkomen er voor mij niet in ,ik woon nl halverwege Frankrijk met mijn 12 doggies
    Maar we zullen die dag wel aan jullie denken
    Veel succes !!!!
    Wowh, ben er even mee zoet geweest om dit artikel even van dichterbij te bekijken op FB Ook al weet je dat dit gebeurd, je wordt er toch telkens weer stil van....slik! Super initiatief!!!!! Ik hoop echt dat jullie een talrijke opkomst zullen hebben en wil graag op de hoogte blijven, maar helaas zit afkomen er voor mij niet in ,ik woon nl halverwege Frankrijk met mijn 12 doggies Maar we zullen die dag wel aan jullie denken Veel succes !!!!
  6. madany

geplaatst op 01-11-2013 om 13:02
    Bedankt Martinel
    ik hoop ook dat ze met vele zullen zijn want ik kan ook spijtig genoeg zelf niet aanwezig zijn door beetje te ver !
    Bedankt Martinel ik hoop ook dat ze met vele zullen zijn want ik kan ook spijtig genoeg zelf niet aanwezig zijn door beetje te ver !
  7. Maarten258

rank: 34

geplaatst op 02-11-2013 om 01:54
    Ik vind dit een heel mooie actie enzo maar wat gaat het uiteindelijk opleveren? Is dit niet al de zoveelste keer dat zoiets georganiseerd wordt? Ik ben er heel wanhopig in. Dankzij An Lemmens wordt er wel enige aandacht aan geschonken, maar de mensen blijven er niet zoals ons bij stilstaan. Dit onderwerp blijft nu ook even een "hype" maar zal na een tijd toch vervagen. De optocht zal waarschijnlijk niks uitmaken.

Ik vind het ongelooflijk en frustrerend als je situaties bij zo broodfokkers bekijkt dat die zelfs nog kunnen voortbestaan.

De enige manier om broodfok tegen te gaan is volgens mij niet meer met broodfokkers kopen. Voor ons ligt het voor de hand dit niet te doen. Anderen denken er niet bij en willen een goedkope hond. Hetgeen waar ik mij het meeste aan erger is dat een groot deel van die honden dan nog eens naar asielen gaan die nu al overbevolkt zijn omdat het baasje dacht dat de hond een knuffelbeertje was.

De meeste mensen zijn echt heel dom als het op honden aankomt, en weten niet beter. Maar dat moet ik jullie niet vertellen denk ik. Er is misschien maar 1/10 dat echt aan zijn hond geeft waar het behoefte aan heeft.

Ik vind dit zo zielig. Ik hoop dat die optocht toch iets uitmaakt.
    Ik vind dit een heel mooie actie enzo maar wat gaat het uiteindelijk opleveren? Is dit niet al de zoveelste keer dat zoiets georganiseerd wordt? Ik ben er heel wanhopig in. Dankzij An Lemmens wordt er wel enige aandacht aan geschonken, maar de mensen blijven er niet zoals ons bij stilstaan. Dit onderwerp blijft nu ook even een "hype" maar zal na een tijd toch vervagen. De optocht zal waarschijnlijk niks uitmaken. Ik vind het ongelooflijk en frustrerend als je situaties bij zo broodfokkers bekijkt dat die zelfs nog kunnen voortbestaan. De enige manier om broodfok tegen te gaan is volgens mij niet meer met broodfokkers kopen. Voor ons ligt het voor de hand dit niet te doen. Anderen denken er niet bij en willen een goedkope hond. Hetgeen waar ik mij het meeste aan erger is dat een groot deel van die honden dan nog eens naar asielen gaan die nu al overbevolkt zijn omdat het baasje dacht dat de hond een knuffelbeertje was. De meeste mensen zijn echt heel dom als het op honden aankomt, en weten niet beter. Maar dat moet ik jullie niet vertellen denk ik. Er is misschien maar 1/10 dat echt aan zijn hond geeft waar het behoefte aan heeft. Ik vind dit zo zielig. Ik hoop dat die optocht toch iets uitmaakt.
    Maarten... There are those who believe it is cruel to use natural dogmanship with a dog, but it is actually more cruel to assume your dog is human, overlooking its natural wants and needs. - Sharon Maguire
  8. madany

geplaatst op 02-11-2013 om 14:51
    We kunnen enkel proberen maarten om de mensen te laten zien !! als iedereen zwijgt en er ni in geloofd is het zeker een verloren zaak dus ja blijven gaan en blijven vertellen hoe het in mekaar zit en wat er werkelijk met de ouderdieren enzo gedaan wordt is het enige lichtpuntje dat die dieren hebben !!! wij mensen die ondanks alles hun verhaal blijven vertellen !!!
    We kunnen enkel proberen maarten om de mensen te laten zien !! als iedereen zwijgt en er ni in geloofd is het zeker een verloren zaak dus ja blijven gaan en blijven vertellen hoe het in mekaar zit en wat er werkelijk met de ouderdieren enzo gedaan wordt is het enige lichtpuntje dat die dieren hebben !!! wij mensen die ondanks alles hun verhaal blijven vertellen !!!
  9. jeanjean

rank: 146

geplaatst op 17-11-2013 om 12:12
    We waren er gisteren ook bij in Gent. Veel deelnemers, volgens mijn vraag aan een begeleidend politieagent, tussen de duizend en elfhonderd. Pluim voor de organisatoren, pluim voor de goede begeleiding van de politie die de optocht overal vrije doortocht bezorgde, pluim voor de deelnemers en hun honden voor de fijne optocht.
    We waren er gisteren ook bij in Gent. Veel deelnemers, volgens mijn vraag aan een begeleidend politieagent, tussen de duizend en elfhonderd. Pluim voor de organisatoren, pluim voor de goede begeleiding van de politie die de optocht overal vrije doortocht bezorgde, pluim voor de deelnemers en hun honden voor de fijne optocht.
  10. madany

geplaatst op 17-11-2013 om 13:33
    ja was veel volk EMO 1 op dat vlak zeker een succes ! enkel heel spijtig dat ondanks alles we het nieuws toch ni haalde ! niet vtm en niet vrt konden een woordje aan de actie spenderen spijtig genoeg !
    ja was veel volk :) op dat vlak zeker een succes ! enkel heel spijtig dat ondanks alles we het nieuws toch ni haalde ! niet vtm en niet vrt konden een woordje aan de actie spenderen spijtig genoeg !
  11. carinablokdorp

rank: 2464

geplaatst op 13-01-2014 om 13:14
    goed iniatief, hoop dat er ooit eens een wet komt die de broodfokkers en winstjagers ontmoedigt om nog zo een praktijken verder te zetten
    jammer dat de dierenasielen vol zitten en er toch nog zo veel gekweekt wordt met dieren
    maar ja wie ben ik alleen, samen staan we sterker
    goed iniatief, hoop dat er ooit eens een wet komt die de broodfokkers en winstjagers ontmoedigt om nog zo een praktijken verder te zetten jammer dat de dierenasielen vol zitten en er toch nog zo veel gekweekt wordt met dieren maar ja wie ben ik alleen, samen staan we sterker
  12. biekevg

rank: 1

geplaatst op 14-01-2014 om 18:13
    Klopt, Carina, en heel heel stilaan begint het toch te dagen bij mensen die er ook iets aan te zeggen hebben. Verder lawaai en tamtam blijven maken errond, zodat nog meer mensen op de hoogte raken van de wanpraktijken.
    Klopt, Carina, en heel heel stilaan begint het toch te dagen bij mensen die er ook iets aan te zeggen hebben. Verder lawaai en tamtam blijven maken errond, zodat nog meer mensen op de hoogte raken van de wanpraktijken.
    Bieke
  13. madany

geplaatst op 12-02-2014 om 13:06
    hmmmm weet niet goed wat ik hier van moet denken ? er is blijkbaar beweging maar of het op de goede plek is is dan de vraag ? Kan jij dit verhaal opvolgen magda ? hoe het verdere verloop hiervan is ? ben wel benieuwd
    hmmmm weet niet goed wat ik hier van moet denken ? er is blijkbaar beweging maar of het op de goede plek is is dan de vraag ? Kan jij dit verhaal opvolgen magda ? hoe het verdere verloop hiervan is ? ben wel benieuwd
  14. Peutemananke

rank: 180

geplaatst op 16-02-2014 om 19:48
    Mijn ex wou ook zijn Duitse herder moeder late worde en ik zei ga naar den dierenarts met die pups voor vaccinaties enzo maar hij weigerde en ik kon azn de hond ni meer aan.'.hij heeft ze dan verkocht denk ik onder het motto ik heb da zelf gegeve al... Ik heb toen een melding gedaan bij dierenbescherming en hij heeft controle gekregen... Ik heb het contact verbroken kort na dit geval ...want ik mijn ogen kregen ze ni de zorgen dat nodig was, betwijfel het sterk of hij er al is mee naar dierenarts is geweest voor de hond zijn vaccinaties want dat deed ik altijd. Maar kan het ni controleren want hij is verhuist en weet ni naar waar met de 2 honden
    Mijn ex wou ook zijn Duitse herder moeder late worde en ik zei ga naar den dierenarts met die pups voor vaccinaties enzo maar hij weigerde en ik kon azn de hond ni meer aan.'.hij heeft ze dan verkocht denk ik onder het motto ik heb da zelf gegeve al... Ik heb toen een melding gedaan bij dierenbescherming en hij heeft controle gekregen... Ik heb het contact verbroken kort na dit geval ...want ik mijn ogen kregen ze ni de zorgen dat nodig was, betwijfel het sterk of hij er al is mee naar dierenarts is geweest voor de hond zijn vaccinaties want dat deed ik altijd. Maar kan het ni controleren want hij is verhuist en weet ni naar waar met de 2 honden
    Anke
  15. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x