Honden centrum

Voeding en verzorging » Vraag het aan Inge » WAT DOE IK BIJ SCHURFTMIJT ????

1. ilse1963

rank: 179

geplaatst op 02-02-2012 om 21:43
    HEB AL PIPPETJES GEPROBEERD ADVOCATE VAN BAYER EN INSPUITINGEN BIJ DE DIERENARTS?WAT KAN IK NOG DOEN ?? DE ELLEBOGEN LIGGEN OPEN?EN KORSTEN AAN DE OREN?NIET TE DOEN?IK WIL HAAR ER KOST WAT KOST VANAF HELPEN !!! DANK BIJ VOORBAAT !!GRTJS ILSE
    HEB AL PIPPETJES GEPROBEERD ADVOCATE VAN BAYER EN INSPUITINGEN BIJ DE DIERENARTS?WAT KAN IK NOG DOEN ?? DE ELLEBOGEN LIGGEN OPEN?EN KORSTEN AAN DE OREN?NIET TE DOEN?IK WIL HAAR ER KOST WAT KOST VANAF HELPEN !!! DANK BIJ VOORBAAT !!GRTJS ILSE
  2. Inge

rank: 17

geplaatst op 02-02-2012 om 21:50
    hey Ilse, welke mijt is precies geconstateerd? Gaat het om demodex? Dit is vaak een hardnekkige mijt die soms een langere behandeling nodig heeft. Mijn ervaring is dat advocate niet altijd voldoende werkt, vaker zal er naar agressievere middelen gegrepen moeten worden denk hierbij aan Ivermectine preparaten. Meestal is een behandeling, een spuit of wassen met een special middel meerdere keren nodig. Je dierenarts zal een microscopisch onderzoek doen om te zien of er in de huidlagen nog mijten zitten. Is dit het geval dan zal een verlenging va de kuur noodzakelijk zijn.
    Vrijwel alle honden geraken hier met de juiste middelen goed vanaf! Let op, dit is wel besmettelijk voor andere huisdieren! Sommige mijten gaan zelfs over op de mens, dus heb je zelf ook klachten, meld dit dan zeker!

Succes!
    hey Ilse, welke mijt is precies geconstateerd? Gaat het om demodex? Dit is vaak een hardnekkige mijt die soms een langere behandeling nodig heeft. Mijn ervaring is dat advocate niet altijd voldoende werkt, vaker zal er naar agressievere middelen gegrepen moeten worden denk hierbij aan Ivermectine preparaten. Meestal is een behandeling, een spuit of wassen met een special middel meerdere keren nodig. Je dierenarts zal een microscopisch onderzoek doen om te zien of er in de huidlagen nog mijten zitten. Is dit het geval dan zal een verlenging va de kuur noodzakelijk zijn. Vrijwel alle honden geraken hier met de juiste middelen goed vanaf! Let op, dit is wel besmettelijk voor andere huisdieren! Sommige mijten gaan zelfs over op de mens, dus heb je zelf ook klachten, meld dit dan zeker! Succes!
    Groetjes
  3. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x