Honden centrum

Voeding en verzorging » Vraag het aan Inge » toevoegen zalmolie : goed of slecht?

1. ialtena

rank: 2208

geplaatst op 02-09-2013 om 15:29
    Beste Inge, Is het goed voor honden als er ±3x in de week een beetje zalmolie toegevoegd wordt aan de brokken / vers vlees?
    Is maisolie beter dan zalmolie? ik geef onze 4 honden wat zalmolie voor hun huid/vacht.
    Onze Sheltie( 3 jaar ) en Keesje( ruim 12 jaar) hebben wat huidschilfers en het wordt minder door gebruik van zalmolie.
    De vacht van onze 2 donkere honden glanst ook mooi. De beharing is van alle 4 lang en de verharing normaal.
    Graag zou ik je mening weten daarover. Alvast bedankt voor het antwoord,
    met vriendelijke groet, ilse Altena.EMO 1
    Beste Inge, Is het goed voor honden als er ±3x in de week een beetje zalmolie toegevoegd wordt aan de brokken / vers vlees? Is maisolie beter dan zalmolie? ik geef onze 4 honden wat zalmolie voor hun huid/vacht. Onze Sheltie( 3 jaar ) en Keesje( ruim 12 jaar) hebben wat huidschilfers en het wordt minder door gebruik van zalmolie. De vacht van onze 2 donkere honden glanst ook mooi. De beharing is van alle 4 lang en de verharing normaal. Graag zou ik je mening weten daarover. Alvast bedankt voor het antwoord, met vriendelijke groet, ilse Altena.[emo1]
    klavertje 4
  2. anoniem

rank: 8

geplaatst op 02-09-2013 om 16:35
    Het is idd bevorderlijk voor de vacht en huid EMO 1 Maïsolie mist volgens mij de goede bestanddelen van de zalmolie, ik ben even vergeten welke er volgens mijn DA weer in moesten zitten maar dat kan Inge je wel vertellen.
    Ik heb het ook even extra gegeven, nu zit het vaak al standaard in de kvv die ik geef.
    Het is idd bevorderlijk voor de vacht en huid :) Maïsolie mist volgens mij de goede bestanddelen van de zalmolie, ik ben even vergeten welke er volgens mijn DA weer in moesten zitten maar dat kan Inge je wel vertellen. Ik heb het ook even extra gegeven, nu zit het vaak al standaard in de kvv die ik geef.
    Sophie
  3. Maarten258

rank: 34

geplaatst op 02-09-2013 om 18:56
    Niet dat het veel uitmaakt, maar ik zou zweren bij de zalmolie.
    Al het vlees dat tegenwoordig op de markt is komt van vee dat gevoederd is met mais, granen en bieten dat boordevol zit met omega 6 vetzuren.
    Hetzelfde heb je met maisolie, waar dus ook omega 6 vetzuren inzitten. Als je je hond meer vis en zalmolie voedert zal je hond een veel grotere inname van omega 3 krijgen waardoor de vetzuren beter in balans zijn en de cholesterol verlaagd wordt.
    Niet dat het veel uitmaakt, maar ik zou zweren bij de zalmolie. Al het vlees dat tegenwoordig op de markt is komt van vee dat gevoederd is met mais, granen en bieten dat boordevol zit met omega 6 vetzuren. Hetzelfde heb je met maisolie, waar dus ook omega 6 vetzuren inzitten. Als je je hond meer vis en zalmolie voedert zal je hond een veel grotere inname van omega 3 krijgen waardoor de vetzuren beter in balans zijn en de cholesterol verlaagd wordt.
    Maarten... There are those who believe it is cruel to use natural dogmanship with a dog, but it is actually more cruel to assume your dog is human, overlooking its natural wants and needs. - Sharon Maguire
  4. Maarten258

rank: 34

geplaatst op 02-09-2013 om 19:12
    Als je je hond ook groenten geeft, probeer ze dan groene, gekookte groenten te geven zoals erwten, bonen,... Walnoten zijn ook een bron van omega 3. Als je hond geen groenten lust kun je er ook een pap van maken dat je mengt met het vlees.
    Als je je hond ook groenten geeft, probeer ze dan groene, gekookte groenten te geven zoals erwten, bonen,... Walnoten zijn ook een bron van omega 3. Als je hond geen groenten lust kun je er ook een pap van maken dat je mengt met het vlees.
    Maarten... There are those who believe it is cruel to use natural dogmanship with a dog, but it is actually more cruel to assume your dog is human, overlooking its natural wants and needs. - Sharon Maguire
  5. anoniem

rank: 6

geplaatst op 02-09-2013 om 20:59
    wij geven ook zalmolie al heb ik al horen zeggen dat visolie op zich beter is dan zalm olie op zijn eigen...
    ik moet zeggen dat mijn honden hun pelskes er wel gezond uitzien EMO 1
    wij geven ook zalmolie al heb ik al horen zeggen dat visolie op zich beter is dan zalm olie op zijn eigen... ik moet zeggen dat mijn honden hun pelskes er wel gezond uitzien :)
    grtjs sien :) en een poot van de beestenbende
  6. ialtena

rank: 2208

geplaatst op 03-09-2013 om 11:52
    EMO 4allemaal bedankt voor de reacties! Ik had ergens gelezen dat maisolie het allerbeste voor je hond zou zijn. Ik houd het gewoon op zalmolie. Fijne dag allemaal. EMO 1
    [emo4]allemaal bedankt voor de reacties! Ik had ergens gelezen dat maisolie het allerbeste voor je hond zou zijn. Ik houd het gewoon op zalmolie. Fijne dag allemaal. [emo1]
    klavertje 4
  7. Inge

rank: 17

geplaatst op 08-09-2013 om 12:19
    Hallo,

zalmolie zit boordevol omega 3-6-9 vetzuren en deze hebben een gunstig effect op de huid en de vacht. Vis is over het algemeen wel goed, dus af en toe een stukje meepikken, kaan geen kwaad!

Groetjes Inge
    Hallo, zalmolie zit boordevol omega 3-6-9 vetzuren en deze hebben een gunstig effect op de huid en de vacht. Vis is over het algemeen wel goed, dus af en toe een stukje meepikken, kaan geen kwaad! Groetjes Inge
    Groetjes
  8. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x