Honden centrum

Voeding en verzorging » Voeding » Krijgt onze hond een goeie gezonde bak voer?!

1. Ron79

rank: 2278

geplaatst op 23-08-2013 om 11:57
    Hallo allemaal!

Ik heb het idee dat wel het wel goed doen met de samenstelling van het voer voor onze hond, maar toch even voor de zekerheid op dit forum een check!

Baas is anderhalf jaar oud en van gemiddelde grootte, wordt minstens drie keer per dag uitgelaten en gaat minstens twee keer per week flink te keer in het bos. Minstens één keer per dag (hooguit twee dagen) in de tuin spelen, apporteren en oefeningen doen. Dus qua caloriën verbranden zit het wel goed dacht ik zo! (En anders wordt 'ie strontvervelend door te veel energie...)
    Hij is vrolijk (en eigenwijs) en z'n vacht glanst als een malle!

Wat onze Baas gemiddeld over een dag te eten krijgt;
    - 's morgen een goeie hand brokken (droogvoer)
    - 's avonds een klein handje brokken, goeie eetlepel vlees (pedigree), ongeveer twee handen vol gekookte groenten (sperziebonen en/of wortelen en/of bloemkool)
    - qua tussendoortjes houden we 'm vrolijk met frolic-brokjes en natuurlijk een fijn knaagbot
    - ongeveer twee keer in de week krijgt ie een kopje melk in z'n bak

Wat denken jullie, is dit een gezonde voeding?!

Alvast bedankt!
    EMO 11
    Hallo allemaal! Ik heb het idee dat wel het wel goed doen met de samenstelling van het voer voor onze hond, maar toch even voor de zekerheid op dit forum een check! Baas is anderhalf jaar oud en van gemiddelde grootte, wordt minstens drie keer per dag uitgelaten en gaat minstens twee keer per week flink te keer in het bos. Minstens één keer per dag (hooguit twee dagen) in de tuin spelen, apporteren en oefeningen doen. Dus qua caloriën verbranden zit het wel goed dacht ik zo! (En anders wordt 'ie strontvervelend door te veel energie...) Hij is vrolijk (en eigenwijs) en z'n vacht glanst als een malle! Wat onze Baas gemiddeld over een dag te eten krijgt; - 's morgen een goeie hand brokken (droogvoer) - 's avonds een klein handje brokken, goeie eetlepel vlees (pedigree), ongeveer twee handen vol gekookte groenten (sperziebonen en/of wortelen en/of bloemkool) - qua tussendoortjes houden we 'm vrolijk met frolic-brokjes en natuurlijk een fijn knaagbot - ongeveer twee keer in de week krijgt ie een kopje melk in z'n bak Wat denken jullie, is dit een gezonde voeding?! Alvast bedankt! [emo11]
  2. hondenmanieren

rank: 15

geplaatst op 25-08-2013 om 22:33
    als je men mening vraagt...neen.

brokken hangt ervan af welke het zijn.
    pedigree behoort tot de slechtste hondenvoeding op de markt verkrijgbaar.
    2 handen vol groenten is veel te veel.
    frolic als tussendoortje...frolic zit ongeveer bij pedigree in dezelfde category van voeding die ikzelf NOOIT aan men hond zou geven.
    melk is voor een volwassen hond geen surplus op zen voeding.
    als je men mening vraagt...neen. brokken hangt ervan af welke het zijn. pedigree behoort tot de slechtste hondenvoeding op de markt verkrijgbaar. 2 handen vol groenten is veel te veel. frolic als tussendoortje...frolic zit ongeveer bij pedigree in dezelfde category van voeding die ikzelf NOOIT aan men hond zou geven. melk is voor een volwassen hond geen surplus op zen voeding.
    wim
  3. Kristel

rank: 2

geplaatst op 25-08-2013 om 23:58
    ik sluit me aan bij Wim frolic en pedigree is de fastfood voor honden.... eigenlijk een beetje rommel.... veel graan, bietenpulp enzo maar weinig vlees.

Melk zou ik ook niet geven, persoonlijk geef ik wel af en toe yoghurt of platte kaas maar zeker niet teveel.

Als je verkiest brok te geven kies dan best voor een geperste brok. Maar eigenlijk kan je beter overschakelen naar vers vlees. Neem even de andere onderwerpen hierover door.
    ik sluit me aan bij Wim frolic en pedigree is de fastfood voor honden.... eigenlijk een beetje rommel.... veel graan, bietenpulp enzo maar weinig vlees. Melk zou ik ook niet geven, persoonlijk geef ik wel af en toe yoghurt of platte kaas maar zeker niet teveel. Als je verkiest brok te geven kies dan best voor een geperste brok. Maar eigenlijk kan je beter overschakelen naar vers vlees. Neem even de andere onderwerpen hierover door.
    www.kastagnebos.jimdo.com
  4. anoniem

rank: 8

geplaatst op 26-08-2013 om 21:57
    Geperste brok is niet beter dan geëxpandeerde brok, kvv is ook niet altijd beter dan brok.
    Verder ben ik het wel eens met mijn voorgangers.

Welke brok geef je?
    Geperste brok is niet beter dan geëxpandeerde brok, kvv is ook niet altijd beter dan brok. Verder ben ik het wel eens met mijn voorgangers. Welke brok geef je?
    Sophie
  5. jacq1970

rank: 439

geplaatst op 22-09-2013 om 10:15
    Dat je brokken geeft is helemaal noet erg hoor, als het hond het er goed op doet geen probleem, ik zou alleen wel kijken naar wat voor brok je geeft.
    Pedigree moet je echt niet geven, zitten heel veel toevoegingen in en het vlees gehalte is bizar laag, veel zout en andere middelen die je dier echt niet nodig hebben.
    Kijk eens in de supermarkt naar smuldier, die heb je in verschillende smaken, je hebt ze enkelvoudig maar ook compleet en de laatste houdt in dat je dat als gehele maaltijd kan geven.. enkelvoudig is geen complete maaltijd.
    Qua brok weet ik niet wat je geeft maar zoek een brok die hoog in vlees staat en waar zo weinig mogelijk granen/gluten een toegevoegd zijn.. het hoeft echt geen mega duur brok tezijn het is belangrijk dat je dier het er goed op doet, dus qua vacht, ontlasting en algehele conditie.
    Als je gaat kijken voor een andere brok kijk dan niet alleen naar wat het kost maar kijk naar wat je geven moet en reken dan uit hoe lang je ermee doet en dan pas wat het per bak kost dan zal je zien dat een in eerste instantie wat duurder merk eigenlijk hetzelfde of mss wel goedkoper is dan een goedkopermerk omdat je dara meer van geven moet dus er korter mee doet,
    Dat je brokken geeft is helemaal noet erg hoor, als het hond het er goed op doet geen probleem, ik zou alleen wel kijken naar wat voor brok je geeft. Pedigree moet je echt niet geven, zitten heel veel toevoegingen in en het vlees gehalte is bizar laag, veel zout en andere middelen die je dier echt niet nodig hebben. Kijk eens in de supermarkt naar smuldier, die heb je in verschillende smaken, je hebt ze enkelvoudig maar ook compleet en de laatste houdt in dat je dat als gehele maaltijd kan geven.. enkelvoudig is geen complete maaltijd. Qua brok weet ik niet wat je geeft maar zoek een brok die hoog in vlees staat en waar zo weinig mogelijk granen/gluten een toegevoegd zijn.. het hoeft echt geen mega duur brok tezijn het is belangrijk dat je dier het er goed op doet, dus qua vacht, ontlasting en algehele conditie. Als je gaat kijken voor een andere brok kijk dan niet alleen naar wat het kost maar kijk naar wat je geven moet en reken dan uit hoe lang je ermee doet en dan pas wat het per bak kost dan zal je zien dat een in eerste instantie wat duurder merk eigenlijk hetzelfde of mss wel goedkoper is dan een goedkopermerk omdat je dara meer van geven moet dus er korter mee doet,
    Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar je kunt wel de wereld van één hond redden
  6. bono

rank: 98

geplaatst op 14-09-2014 om 11:10
    Ik heb zowat alle grote merken geprobeerd , mr mn golden retriever Billy wou nooit eten, we moesten hem altijd stimuleren met van alles...hij kreeg nu tot voor kort Royal canin Sensible, maar nu heb ik op aanraden van verschillende sites en testen, eens geprobeerd met Romeo super Premiumvoer van de Aldi.
    Ik had het niet verwacht maar mn hond staat nu altijd te springen om te eten en kan nie wachten om te beginnen. De brokken ruiken minder sterk doordat er minder geur en smaakstoffen zijn aan toegevoegd, en het eerste ingrediënt is vlees ipv rijst of mais! Er zit meer vlees in dan veel andere grote merken, en evenveel dan een paar topmerken. Ook uit verschillende tests komt Romeo er als beste uit!
    Ik die dacht dat mn hond een slechte eter was...en dat een goed voer geld kost....niet dus...precies zoals zoveel dingen is een duur merk niet altijd het beste...het is natuurlijk wel belangrijk dat het een Premiumvoer is en bvb niet Lucky dog van de aldi, want dit is minderwaardig voer met weinig dierlijke eiwitten meer granen....dit zou ik nooit geven....maar de Romeo raad ik iedereen aan als je toch brokken wil geven...en de prijs is 18 € voor 15 kg ipv 65 €!! Ook een mega voordeel!
    Ik heb zowat alle grote merken geprobeerd , mr mn golden retriever Billy wou nooit eten, we moesten hem altijd stimuleren met van alles...hij kreeg nu tot voor kort Royal canin Sensible, maar nu heb ik op aanraden van verschillende sites en testen, eens geprobeerd met Romeo super Premiumvoer van de Aldi. Ik had het niet verwacht maar mn hond staat nu altijd te springen om te eten en kan nie wachten om te beginnen. De brokken ruiken minder sterk doordat er minder geur en smaakstoffen zijn aan toegevoegd, en het eerste ingrediënt is vlees ipv rijst of mais! Er zit meer vlees in dan veel andere grote merken, en evenveel dan een paar topmerken. Ook uit verschillende tests komt Romeo er als beste uit! Ik die dacht dat mn hond een slechte eter was...en dat een goed voer geld kost....niet dus...precies zoals zoveel dingen is een duur merk niet altijd het beste...het is natuurlijk wel belangrijk dat het een Premiumvoer is en bvb niet Lucky dog van de aldi, want dit is minderwaardig voer met weinig dierlijke eiwitten meer granen....dit zou ik nooit geven....maar de Romeo raad ik iedereen aan als je toch brokken wil geven...en de prijs is 18 € voor 15 kg ipv 65 €!! Ook een mega voordeel!
    Andy
  7. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x