Honden centrum

Voeding en verzorging » Voeding » Rauwe voeding voor je hond.

1. davy

rank: 14

geplaatst op 28-07-2009 om 08:49
    Heeft hier iemand ervaring mee? Ik hoor er vanalles over, maar ken absoluut het fijne er niet van.
    Heeft hier iemand ervaring mee? Ik hoor er vanalles over, maar ken absoluut het fijne er niet van.
    Met vriendelijke groeten
  2. asmara

rank: 3508

geplaatst op 28-07-2009 om 23:41
    Hoi Davy,

Gebruik ongeveer 8 maanden carnibest voor onze am.stafford en ze doet het prima met dit voer.
    Het is ingevroren en er zit alles in,voorheen had ze snel last van dunne ontlasting.Ook mijn oppashondje een boomertje krijgt dit voer,hij spuugde veel gaat nu ook prima.

Groetjes Marian
    Hoi Davy, Gebruik ongeveer 8 maanden carnibest voor onze am.stafford en ze doet het prima met dit voer. Het is ingevroren en er zit alles in,voorheen had ze snel last van dunne ontlasting.Ook mijn oppashondje een boomertje krijgt dit voer,hij spuugde veel gaat nu ook prima. Groetjes Marian
  3. jens

rank: 95

geplaatst op 29-07-2009 om 08:50
    Mijn twee honden eten allebei rauwe voeding. Dit volgens de principes van de 'natuurlijk rauwe voeding' (NRV). Die methode laat toe om je hond op een natuurlijke en gezonde manier te voeden. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik denk dat ik mijn toekomstige honden ook rauwe voeding ga geven.
    Mijn twee honden eten allebei rauwe voeding. Dit volgens de principes van de 'natuurlijk rauwe voeding' (NRV). Die methode laat toe om je hond op een natuurlijke en gezonde manier te voeden. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik denk dat ik mijn toekomstige honden ook rauwe voeding ga geven.
  4. Jos

rank: 92

geplaatst op 04-08-2009 om 11:39
    Wat zijn hier eigenlijk de voordelen van?
    Wat zijn hier eigenlijk de voordelen van?
  5. AnneMarie

rank: 28

geplaatst op 15-09-2009 om 17:00
    Ik voer al vele jaren vers vlees en botten aan mijn honden
    (NRV)
    het is gezonder dan brokken, omdat een hond afstamd van een wolf enz
    en de honde heeft het zelfde gebit en verteringsstelsel dan dat van de wolf
    in brokken zit veel graan, en dat is ene produkt die een hond niet verteren kan, vandaar de enorme hopen poep.
    dat is dus een voordeel van vers vlees voeren daar kan een hond alle voedingstoffen uithalen, en dan blijft er maar heel weinig afval over.
    een ander voordeel is dat vers vlees voeren het gebit schoner blijft omdat de hond op botten knaagt en vlees moet scheuren.
    nog een voordeel van vers vlees voeren is minder vlooien/teken en wormen
    dit komt omdat de maagsappen veel sterker zijn dan van een hond die borkken krijgt
    door de sterke maagsappen is de hond gezonder en wil ongedierte niet zich huisvesten op de hond.
    Ik voer al vele jaren vers vlees en botten aan mijn honden (NRV) het is gezonder dan brokken, omdat een hond afstamd van een wolf enz en de honde heeft het zelfde gebit en verteringsstelsel dan dat van de wolf in brokken zit veel graan, en dat is ene produkt die een hond niet verteren kan, vandaar de enorme hopen poep. dat is dus een voordeel van vers vlees voeren daar kan een hond alle voedingstoffen uithalen, en dan blijft er maar heel weinig afval over. een ander voordeel is dat vers vlees voeren het gebit schoner blijft omdat de hond op botten knaagt en vlees moet scheuren. nog een voordeel van vers vlees voeren is minder vlooien/teken en wormen dit komt omdat de maagsappen veel sterker zijn dan van een hond die borkken krijgt door de sterke maagsappen is de hond gezonder en wil ongedierte niet zich huisvesten op de hond.
    annemarie
  6. anoniem

rank: 70

geplaatst op 15-09-2009 om 18:24
    AnneMarie schreef:
    Ik voer al vele jaren vers vlees en botten aan mijn honden (NRV) het is gezonder dan brokken, omdat een hond afstamd van een wolf enz en de honde heeft het zelfde gebit en verteringsstelsel dan dat van de wolf in brokken zit veel graan, en dat is ene produkt die een hond niet verteren kan, vandaar de enorme hopen poep. dat is dus een voordeel van vers vlees voeren daar kan een hond alle voedingstoffen uithalen, en dan blijft er maar heel weinig afval over. een ander voordeel is dat vers vlees voeren het gebit schoner blijft omdat de hond op botten knaagt en vlees moet scheuren. nog een voordeel van vers vlees voeren is minder vlooien/teken en wormen dit komt omdat de maagsappen veel sterker zijn dan van een hond die borkken krijgt door de sterke maagsappen is de hond gezonder en wil ongedierte niet zich huisvesten op de hond.

Normaal eet de wolf eerst de pens en maaginhoud op. Aangezien zijn prooien voor het grootste gedeelte planteneters zijn, heeft na mijn weten de hond ook andere dingen nodig dan vers vlees. Al mijn vorige honden kregen een schep van de pot mee. Dus ook de groente etc. Mijn vorige honden zijn 18 jaar (Fox-Terrier) en bijna 20 jaar (border terrier) geworden. Deze zijn beide doodgegaan door ouderdom. Ze waren op.
    De hond die ik nu heb krijgt hetzelfde, hij krijgt pens, vis, brok, en energique,rundvleesdelen en s'avond een schepje van de pot mee! Van varkensvlees ben ik geen voorstander, die beesten worden te snel gefokt. (denk aan dioxine schandalen etc.)

Al is de hond geen viseter, toch ben ik er een grote voorstander van. Het houd de gewrichten soepel en de vacht glanst gigantisch, tevens een goede bron van de juiste eiwitten. Ik ben van mening dat het mijn houden oud en lang gezond heeft gemaakt.
    Het grootste nadeel : De prijs.

mvg

DJT
    [quote=AnneMarie]Ik voer al vele jaren vers vlees en botten aan mijn honden (NRV) het is gezonder dan brokken, omdat een hond afstamd van een wolf enz en de honde heeft het zelfde gebit en verteringsstelsel dan dat van de wolf in brokken zit veel graan, en dat is ene produkt die een hond niet verteren kan, vandaar de enorme hopen poep. dat is dus een voordeel van vers vlees voeren daar kan een hond alle voedingstoffen uithalen, en dan blijft er maar heel weinig afval over. een ander voordeel is dat vers vlees voeren het gebit schoner blijft omdat de hond op botten knaagt en vlees moet scheuren. nog een voordeel van vers vlees voeren is minder vlooien/teken en wormen dit komt omdat de maagsappen veel sterker zijn dan van een hond die borkken krijgt door de sterke maagsappen is de hond gezonder en wil ongedierte niet zich huisvesten op de hond. [/quote] Normaal eet de wolf eerst de pens en maaginhoud op. Aangezien zijn prooien voor het grootste gedeelte planteneters zijn, heeft na mijn weten de hond ook andere dingen nodig dan vers vlees. Al mijn vorige honden kregen een schep van de pot mee. Dus ook de groente etc. Mijn vorige honden zijn 18 jaar (Fox-Terrier) en bijna 20 jaar (border terrier) geworden. Deze zijn beide doodgegaan door ouderdom. Ze waren op. De hond die ik nu heb krijgt hetzelfde, hij krijgt pens, vis, brok, en energique,rundvleesdelen en s'avond een schepje van de pot mee! Van varkensvlees ben ik geen voorstander, die beesten worden te snel gefokt. (denk aan dioxine schandalen etc.) Al is de hond geen viseter, toch ben ik er een grote voorstander van. Het houd de gewrichten soepel en de vacht glanst gigantisch, tevens een goede bron van de juiste eiwitten. Ik ben van mening dat het mijn houden oud en lang gezond heeft gemaakt. Het grootste nadeel : De prijs. mvg DJT
  7. AnneMarie

geplaatst op 15-09-2009 om 19:25
    de prijs, is goedkoper dan brokken naar mijn idee
    ik haal namelijk kipkarkas voor 0,20 per kg en rundvlees haal ik voor 0,75 per kg
    daar kan volgens mij geen brok tegen op.
    je moet dus wel de adresjes weten

maar dat een wolf eerst de pens en de maaginhoudt opeet is niet waar
    ze eten eerst de organen op en daarbij de pens, maar zeker niet de maaginhoudt,
    als je eens goed naar wlven kijkt, dan kun je ziend at ze de pens eerst uitschudden9mijn honden doen dat ook)
    organen hoeven ze maar weinig van te hebben, dus die eten ze het eerst op want wie het eerts eet in een roedel heeft het meeste kans op het beste deel.

een prooidiermodel is 70% spiervlees, 15% orgaanvlees en 15% bot.
    pens wordt gezien als een volledige maaltijd(dus waar bijna alle voedingsstoffen inzitten)
    de prijs, is goedkoper dan brokken naar mijn idee ik haal namelijk kipkarkas voor 0,20 per kg en rundvlees haal ik voor 0,75 per kg daar kan volgens mij geen brok tegen op. je moet dus wel de adresjes weten maar dat een wolf eerst de pens en de maaginhoudt opeet is niet waar ze eten eerst de organen op en daarbij de pens, maar zeker niet de maaginhoudt, als je eens goed naar wlven kijkt, dan kun je ziend at ze de pens eerst uitschudden9mijn honden doen dat ook) organen hoeven ze maar weinig van te hebben, dus die eten ze het eerst op want wie het eerts eet in een roedel heeft het meeste kans op het beste deel. een prooidiermodel is 70% spiervlees, 15% orgaanvlees en 15% bot. pens wordt gezien als een volledige maaltijd(dus waar bijna alle voedingsstoffen inzitten)
    annemarie
  8. anoniem

rank: 70

geplaatst op 16-09-2009 om 11:54
    @AnneMarie, heb jij het boek van David Mech gelezen? Hij als wolf deskundige zegt dat de wolf de maaginhoud niet eet, maar uit onderzoek (ook boek David Mech), blijkt dat de maaginhoud van een wolf toch voor maximaal 4 procent uit plantaardig materiaal bestaat.
    Maar dit doet de discussie geen goed! Het bijft jouw mening tegen de mijne.
    @AnneMarie, heb jij het boek van David Mech gelezen? Hij als wolf deskundige zegt dat de wolf de maaginhoud niet eet, maar uit onderzoek (ook boek David Mech), blijkt dat de maaginhoud van een wolf toch voor maximaal 4 procent uit plantaardig materiaal bestaat. Maar dit doet de discussie geen goed! Het bijft jouw mening tegen de mijne.
  9. AnneMarie

geplaatst op 16-09-2009 om 12:24
    ze zullen echt wel eens wat binnen krijgen door wat er aan de randen van de pens blijft zitten
    maar ook uit onderzoek (en uit eigen ervaring) weet ik dat wolven echt niet alles van een maaginhoud opeten
    Ik heb eind jaren 80 begin jaren 90 met een aantal wolven mogen werken, en ik weet dus uit eigen ervaring dat wolven niet veel opeten van de maaginhoud.
    waarom geen goed idee voor een discussie? het is toch gewoon ervaringen uitwisselen.
    ze zullen echt wel eens wat binnen krijgen door wat er aan de randen van de pens blijft zitten maar ook uit onderzoek (en uit eigen ervaring) weet ik dat wolven echt niet alles van een maaginhoud opeten Ik heb eind jaren 80 begin jaren 90 met een aantal wolven mogen werken, en ik weet dus uit eigen ervaring dat wolven niet veel opeten van de maaginhoud. waarom geen goed idee voor een discussie? het is toch gewoon ervaringen uitwisselen.
    annemarie
  10. ilse

rank: 136

geplaatst op 02-10-2009 om 10:34
    Ik heb op het internet wat liggen zoeken, maar ik kom er toch niet uit. Er lijken evenveel voorstanders als tegenstanders.
    Ik heb op het internet wat liggen zoeken, maar ik kom er toch niet uit. Er lijken evenveel voorstanders als tegenstanders.
  11. AnneMarie

geplaatst op 02-10-2009 om 11:46
    je moet doen wat je hart je ingeeft
    natuurlijk zijn er voor en tegen standers
    alles heeft 2 kanten
    vergeet niet dat de brokken industrie een miljoenen industrie is.
    daar gaat heel veel geld in om
    vers vlees voeding wordt naulijks op verdiend
    dus wat is wijsheid.......
    ik ga voor vers omdat mijn gevoel het er mee eens is, en omdat de feiten er liggen
    maar als jou gevoel daar niet goed bij is moet je het niet doen.
    ook over het feit of nu een hond wel of geen groente nodig heeft.... blijf ik zeggen doe wat je hart je ingeeft
    mijn honden deden het niet goed op de groente prutjes
    dus ik heb dat nagevraagd aan Tom Lonsdale en aan Tannetje Koning
    (beide dierenartsen die vers voeding promoten)
    en beide zeggen ze dat als mijn honden moeite hebben met het groenteprutje dan niet doen, ze kunnen er best zonder.
    gr.AnneMarie
    je moet doen wat je hart je ingeeft natuurlijk zijn er voor en tegen standers alles heeft 2 kanten vergeet niet dat de brokken industrie een miljoenen industrie is. daar gaat heel veel geld in om vers vlees voeding wordt naulijks op verdiend dus wat is wijsheid....... ik ga voor vers omdat mijn gevoel het er mee eens is, en omdat de feiten er liggen maar als jou gevoel daar niet goed bij is moet je het niet doen. ook over het feit of nu een hond wel of geen groente nodig heeft.... blijf ik zeggen doe wat je hart je ingeeft mijn honden deden het niet goed op de groente prutjes dus ik heb dat nagevraagd aan Tom Lonsdale en aan Tannetje Koning (beide dierenartsen die vers voeding promoten) en beide zeggen ze dat als mijn honden moeite hebben met het groenteprutje dan niet doen, ze kunnen er best zonder. gr.AnneMarie
    annemarie
  12. arno

rank: 2809

geplaatst op 17-02-2010 om 13:30
    Zelf zijn wij ook voorstander van rauwe voeding.
    De complimenten die we bij de dierenarts krijgen over de glanzende pels en de mooie tanden bevestigen volgens mij dat we goed bezig zijn...
    Groetjes!
    Anja
    Zelf zijn wij ook voorstander van rauwe voeding. De complimenten die we bij de dierenarts krijgen over de glanzende pels en de mooie tanden bevestigen volgens mij dat we goed bezig zijn... Groetjes! Anja
    Anja
  13. alk1900

rank: 67

geplaatst op 24-09-2010 om 16:41
    Als aanrader kreeg ik van iemand te horen over Duck Natuurvoeding. Wij hebben een pup van 17 weken en die eet al vanaf zijn 10e week Duck voeding. Afgebouwd van de brokjes en nu eet hij alleen maar dit. Hij is zo gezond en mooi!EMO 4
    Als aanrader kreeg ik van iemand te horen over Duck Natuurvoeding. Wij hebben een pup van 17 weken en die eet al vanaf zijn 10e week Duck voeding. Afgebouwd van de brokjes en nu eet hij alleen maar dit. Hij is zo gezond en mooi![emo4]
  14. AnneMarie

geplaatst op 24-09-2010 om 17:01
    Ik hoef dat boek niet te lezen, want ik heb zelf met wolven gewerkt ik weet dus heel goed wat een wolf eet en wat hij niet eet.EMO 4
    Ik hoef dat boek niet te lezen, want ik heb zelf met wolven gewerkt ik weet dus heel goed wat een wolf eet en wat hij niet eet.[emo4]
    annemarie
  15. bono

rank: 98

geplaatst op 19-11-2010 om 18:53
    Ahum...nieuwe inzichten hebben al lang uitgewezen dat de hond NIET van de wolf afstamt! Het is wel familie van de wolf. Net zoals een poes niet afstamt van de leeuw of de tijger, maar ze allemaal familie van mekaar zijn, de katachtigen. Dat de wolf de voorvader van de hond is, is een theorie van de jaren 90....
    Ahum...nieuwe inzichten hebben al lang uitgewezen dat de hond NIET van de wolf afstamt! Het is wel familie van de wolf. Net zoals een poes niet afstamt van de leeuw of de tijger, maar ze allemaal familie van mekaar zijn, de katachtigen. Dat de wolf de voorvader van de hond is, is een theorie van de jaren 90....
    Andy
  16. AnneMarie

geplaatst op 19-11-2010 om 23:43
    ben ik heel erg benieuwd naar die nieuwe inzichten want ik heb heel recent nog een cursus gevolgd waarin aanbod kwam dat de wolf en hond voor 99% het zelfde zijn......
    de hond stamt dus voor 99% af van de wolf.
    de peos is een heel ander verhaal dat kun je niet vergelijken met de hond
    oke er zullen zeker meer dieren hebben gezorgd voor de afstamming van de hond, maar de dichtsbijzijnde is toch echt de wolf.
    ben ik heel erg benieuwd naar die nieuwe inzichten want ik heb heel recent nog een cursus gevolgd waarin aanbod kwam dat de wolf en hond voor 99% het zelfde zijn...... de hond stamt dus voor 99% af van de wolf. de peos is een heel ander verhaal dat kun je niet vergelijken met de hond oke er zullen zeker meer dieren hebben gezorgd voor de afstamming van de hond, maar de dichtsbijzijnde is toch echt de wolf.
    annemarie
  17. mamalou123

rank: 2816

geplaatst op 20-11-2010 om 17:32
    Ik geef sinds kort Guus Kivo dat is compleet vleesvoer, mij bevalt het ook prima, hij was eerst ineens flink aan de diaree het was zo dun als water, nu overgestapt op vlees en nu prima.

Alleen hoe ik dit op ga lossen met de vakantie dat weet ik nog niet.

Heeft iemand een idee?
    Ik geef sinds kort Guus Kivo dat is compleet vleesvoer, mij bevalt het ook prima, hij was eerst ineens flink aan de diaree het was zo dun als water, nu overgestapt op vlees en nu prima. Alleen hoe ik dit op ga lossen met de vakantie dat weet ik nog niet. Heeft iemand een idee?
  18. bono

geplaatst op 20-11-2010 om 19:47
    Ik weet dat bijna alle cursussen en alle boeken nog steeds zeggen dat de wolf de voorvader is, maar op een recent congres in Amerika zeiden ze wel iets anders.Men veronderstelde het alleen maar.
    Ook zijn er nog steeds hondenclubs die honden opleiden met straffen, ook een hardnekkige theorie die moeilijk los te laten is blijkbaar.
    En ook de theorietjes dat de hond altijd moet achter lopen en jij voorop, of dat jij eerst moet eten enz enz....zijn gewoon zever van de jaren 90..
    Uw hond kan achter u door de deur gaan bvb maar geen aandacht voor u hebben, terwijl een hond die voor u de deur uit gaat maar wel toestemming vraagt, tenminste echt naar u op kijkt als leider!
    En ook, je partner zou bvb nooit alleen het huis uit mogen gaan, want volgens de verouderde theorie mag enkel de alfa alleen het huis uit, en da kan je nooit verwezenlijken in de praktijk. In de natuur loopt de alfa ook niet steeds voorop, meestal de beta hond of nog een andere lagere hond om te verkennen.
    En dat honden en wolven 99 % gelijk zijn, ja da kan, maar wij zijn ook 99 % gelijk aan een chimpansee, dus da zegt niks. En een hyena, een wolf en nog andere zijn ook 98 of 99 % gelijk aan wolf, wat dna betreft...Trouwens Geert de bolster was ook op da congres in amerika, hij kan mijn beweringen bevestigen, hij volgt nu ook die nieuwe inzichten...
    Ik weet dat bijna alle cursussen en alle boeken nog steeds zeggen dat de wolf de voorvader is, maar op een recent congres in Amerika zeiden ze wel iets anders.Men veronderstelde het alleen maar. Ook zijn er nog steeds hondenclubs die honden opleiden met straffen, ook een hardnekkige theorie die moeilijk los te laten is blijkbaar. En ook de theorietjes dat de hond altijd moet achter lopen en jij voorop, of dat jij eerst moet eten enz enz....zijn gewoon zever van de jaren 90.. Uw hond kan achter u door de deur gaan bvb maar geen aandacht voor u hebben, terwijl een hond die voor u de deur uit gaat maar wel toestemming vraagt, tenminste echt naar u op kijkt als leider! En ook, je partner zou bvb nooit alleen het huis uit mogen gaan, want volgens de verouderde theorie mag enkel de alfa alleen het huis uit, en da kan je nooit verwezenlijken in de praktijk. In de natuur loopt de alfa ook niet steeds voorop, meestal de beta hond of nog een andere lagere hond om te verkennen. En dat honden en wolven 99 % gelijk zijn, ja da kan, maar wij zijn ook 99 % gelijk aan een chimpansee, dus da zegt niks. En een hyena, een wolf en nog andere zijn ook 98 of 99 % gelijk aan wolf, wat dna betreft...Trouwens Geert de bolster was ook op da congres in amerika, hij kan mijn beweringen bevestigen, hij volgt nu ook die nieuwe inzichten...
    Andy
  19. AnneMarie

geplaatst op 23-11-2010 om 07:32
    maar hoe verklaar je dan dat de genen van wolven en honden voor 99,9% overeen komen.......
    maar hoe verklaar je dan dat de genen van wolven en honden voor 99,9% overeen komen.......
    annemarie
  20. bono

geplaatst op 24-11-2010 om 19:41
    Ze zijn verwant qua soort.
    Ook ons dna komt voor 99 percent overeen met chimpansees, maar da wil niet zeggen dat we afstammen van chimpansees.
    1 % verschil in dna kan een wereld van verschil maken.
    Een tijger en een leeuw hun genen zullen ook wel heel dicht bij mekaar liggen.
    Maar de één stamt niet af van de ander
    Ze zijn verwant qua soort. Ook ons dna komt voor 99 percent overeen met chimpansees, maar da wil niet zeggen dat we afstammen van chimpansees. 1 % verschil in dna kan een wereld van verschil maken. Een tijger en een leeuw hun genen zullen ook wel heel dicht bij mekaar liggen. Maar de één stamt niet af van de ander
    Andy
  21. AnneMarie

geplaatst op 24-11-2010 om 19:46
    wil je zeggen dat wij niet van apen afstammen???
    nou jongens jullie denken maar ik weet zeker dat honden van wolven afstammen
    dat is al zo oud als de weg naar rome(hihi nog veel ouder)
    het is al zo bewezen en uitgezocht dat wij wolven hebben gedomestiseerd en daar zijn onze huidige honden van
    maar denk vooral wat ieder wil zou ik zeggen....
    misschien komen honden wel van apen en wij van wolven, hihi
    wil je zeggen dat wij niet van apen afstammen??? nou jongens jullie denken maar ik weet zeker dat honden van wolven afstammen dat is al zo oud als de weg naar rome(hihi nog veel ouder) het is al zo bewezen en uitgezocht dat wij wolven hebben gedomestiseerd en daar zijn onze huidige honden van maar denk vooral wat ieder wil zou ik zeggen.... misschien komen honden wel van apen en wij van wolven, hihi
    annemarie
  22. bono

geplaatst op 24-11-2010 om 20:28
    Als wij afstammen van een simpele levensvorm, dan hebben we een probleem want er bestaan geen simpele levensvormen. Zelfs één cel is zo ingenieus en ingewikkeld da we onszelf moeten afvragen wie maakte dan die cel..
    En zelfs planten die geen hersenen hebben en bijgevolg niet kunnen evolueren, zitten zo ingewikkeld in mekaar dat mensen zelfs nu nog maar in 21 ste eeuw ontdekken dat er wiskundige formules inzitten die terug komen in verschillende planten, in sterrenstelsels, in denne-appels, ananassen....altijd die zelfde gulden hoek van 137,5 graden ( zoek maar eens op youtube: Fibonacci, hij was de ontdekker) Ook de uiterst nauwkeurige plaats van de aarde in het immense heelal, die zo leven mogelijk maakt, kan niet geëvolueerd zijn of zo, en zeker niet door een big bang worden veroorzaakt.
    Dus evolutie, nee dank u, das voor naiëve mensen die niet willen geloven in meer, maar das natuurlijk een ander forum... EMO 6)
    Als wij afstammen van een simpele levensvorm, dan hebben we een probleem want er bestaan geen simpele levensvormen. Zelfs één cel is zo ingenieus en ingewikkeld da we onszelf moeten afvragen wie maakte dan die cel.. En zelfs planten die geen hersenen hebben en bijgevolg niet kunnen evolueren, zitten zo ingewikkeld in mekaar dat mensen zelfs nu nog maar in 21 ste eeuw ontdekken dat er wiskundige formules inzitten die terug komen in verschillende planten, in sterrenstelsels, in denne-appels, ananassen....altijd die zelfde gulden hoek van 137,5 graden ( zoek maar eens op youtube: Fibonacci, hij was de ontdekker) Ook de uiterst nauwkeurige plaats van de aarde in het immense heelal, die zo leven mogelijk maakt, kan niet geëvolueerd zijn of zo, en zeker niet door een big bang worden veroorzaakt. Dus evolutie, nee dank u, das voor naiëve mensen die niet willen geloven in meer, maar das natuurlijk een ander forum... :o)
    Andy
  23. erica

rank: 537

geplaatst op 27-05-2011 om 08:22
    Ik geef de honden al een tijdje rauw vlees en dat bevalt echt goed maar we gaan in de zomer 2 weken op vakantie en diepvriesvoer is een beetje moeilijk meenemen, weet iemand een goed alternatief wat mee kan?
    Alvast bedankt voor de tips!
    Ik geef de honden al een tijdje rauw vlees en dat bevalt echt goed maar we gaan in de zomer 2 weken op vakantie en diepvriesvoer is een beetje moeilijk meenemen, weet iemand een goed alternatief wat mee kan? Alvast bedankt voor de tips!
  24. hocine

rank: 317

geplaatst op 28-06-2011 om 00:48
    hey iedereen,een vraagje over rauwe voeding
    is KVV, NRV, en BARF dezelfde voeding ? of zijn er toch enige verschillen
    ben benieuwd.
    groetjes aan iedereenEMO 1
    hey iedereen,een vraagje over rauwe voeding is KVV, NRV, en BARF dezelfde voeding ? of zijn er toch enige verschillen ben benieuwd. groetjes aan iedereen[emo1]
  25. erica

rank: 537

geplaatst op 28-06-2011 om 08:26
    Volgens mij is KVV kant en klare diepvriesvoeding, dit is meestal volledig,, NRV is hele stukken rauw vlees alsook b.v. konijnenbouten en eetbare botten en BARF is samengesteld uit zoveel % vlees,botten en ook groenten. Ik geef mijn honden meestal KVV met tussendooor kippenbouten, lamsribben, penslappen, en ander soorten grote lappen en stukken (is geweldig om te zien hoe ze dat opeten, en goed voor de tanden). Deze combinatie bevalt echt goed, ze glansen en zijn actief en natuurlijk vinden ze het HEERLIJK
    Volgens mij is KVV kant en klare diepvriesvoeding, dit is meestal volledig,, NRV is hele stukken rauw vlees alsook b.v. konijnenbouten en eetbare botten en BARF is samengesteld uit zoveel % vlees,botten en ook groenten. Ik geef mijn honden meestal KVV met tussendooor kippenbouten, lamsribben, penslappen, en ander soorten grote lappen en stukken (is geweldig om te zien hoe ze dat opeten, en goed voor de tanden). Deze combinatie bevalt echt goed, ze glansen en zijn actief en natuurlijk vinden ze het HEERLIJK
  26. hocine

rank: 317

geplaatst op 28-06-2011 om 20:28
    bedankt voor de raad,ik zou daar ook willen aan beginnen bij een volgende hond
    weet jij toevallig welke de aangewezen leeftijd is,om te starten
    groetjes ericaEMO 1
    bedankt voor de raad,ik zou daar ook willen aan beginnen bij een volgende hond weet jij toevallig welke de aangewezen leeftijd is,om te starten groetjes erica[emo1]
  27. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x