Honden centrum

Voeding en verzorging » Voeding » J/D Hill's prescriptionetion diet

1. ria

rank: 97

geplaatst op 26-06-2010 om 15:33
    Omdat Goras HD heeft, werd hij door de DA op Hill's prescriptionetion diet J/D gezet. Heeft er hier iemand ervaring met die hondenbrokken en zijn ze wel zo nuttig als omschreven?
    Omdat Goras HD heeft, werd hij door de DA op Hill's prescriptionetion diet J/D gezet. Heeft er hier iemand ervaring met die hondenbrokken en zijn ze wel zo nuttig als omschreven?
    Ik heb meer vertrouwen in 4 poten en een staart dan in 2 benen en een uitgestoken hand.
  2. Inge

rank: 17

geplaatst op 27-06-2010 om 14:54
    Hey Ria, we werken op de kliniek ook met dat voer. Je ziet er inderdaad resultaat op. Soms kan het zelfs zijn dat honden die eerder altijd pijnmedicatie moesten krijgen ,dat deze daar na een aantal weken zelfs zonder kunnen. Je moet het eerst 3 tot 6 weken de tijd geven voordat je effectief resultaat gaat zien. Hij zal makkelijker kunnen opstaan, fitter en vrolijker worden. Zorg zeker voor honden met heup problemen dat je zorgt voor een goede bespiering. Recht lijnige bewegingen en zwemmen zijn goed voor de spieren.het is een heel goed voer voor honden met gewrichtsproblemen en arthrose!
    Hey Ria, we werken op de kliniek ook met dat voer. Je ziet er inderdaad resultaat op. Soms kan het zelfs zijn dat honden die eerder altijd pijnmedicatie moesten krijgen ,dat deze daar na een aantal weken zelfs zonder kunnen. Je moet het eerst 3 tot 6 weken de tijd geven voordat je effectief resultaat gaat zien. Hij zal makkelijker kunnen opstaan, fitter en vrolijker worden. Zorg zeker voor honden met heup problemen dat je zorgt voor een goede bespiering. Recht lijnige bewegingen en zwemmen zijn goed voor de spieren.het is een heel goed voer voor honden met gewrichtsproblemen en arthrose!
    Groetjes
  3. marja22000

rank: 241

geplaatst op 09-08-2012 om 18:30
    Helaas....niet mee eens.
    Mijn reu kreeg Hills j/d voor zijn artrose, maar na een jaar zat hij alsnog op pijnstillers.
    Mijn teef kreeg het 2 jaar later ook, weer Hills j/d maar weer geen resultaat en dus op pijnstillers.
    Daarbij vind ik het echt belachelijk duur, zeker als je kijkt naar wat er in zit!
    Helaas....niet mee eens. Mijn reu kreeg Hills j/d voor zijn artrose, maar na een jaar zat hij alsnog op pijnstillers. Mijn teef kreeg het 2 jaar later ook, weer Hills j/d maar weer geen resultaat en dus op pijnstillers. Daarbij vind ik het echt belachelijk duur, zeker als je kijkt naar wat er in zit!
  4. ria

geplaatst op 09-08-2012 om 19:05
    Goras doet het nog altijd met die brokken en zonder pijnstillers. Hij heeft nochtans een D aan de ene heup en een C aan de andere. Ik heb dus positieve resultaten.
    Quote:
    Daarbij vind ik het echt belachelijk duur,

62,50 euro voor 12 kg (en daar doet ie een maand mee) vind ik helemaal niet duur. Andere merken kosten ook zoveel.
    Goras doet het nog altijd met die brokken en zonder pijnstillers. Hij heeft nochtans een D aan de ene heup en een C aan de andere. Ik heb dus positieve resultaten. [QUOTE]Daarbij vind ik het echt belachelijk duur,[/QUOTE] 62,50 euro voor 12 kg (en daar doet ie een maand mee) vind ik helemaal niet duur. Andere merken kosten ook zoveel.
    Ik heb meer vertrouwen in 4 poten en een staart dan in 2 benen en een uitgestoken hand.
  5. marja22000

geplaatst op 09-08-2012 om 19:07
    ria schreef:
    Goras doet het nog altijd met die brokken en zonder pijnstillers. Hij heeft nochtans een D aan de ene heup en een C aan de andere. Ik heb dus positieve resultaten.
    Quote:
    Daarbij vind ik het echt belachelijk duur,

62,50 euro voor 12 kg (en daar doet ie een maand mee) vind ik helemaal niet duur. Andere merken kosten ook zoveel.

EMO 14 Ik betaalde bij mijn dierenarts 82 euro! Met twee honden van groot formaat deed ik drei weken met een zak....
    [quote=ria]Goras doet het nog altijd met die brokken en zonder pijnstillers. Hij heeft nochtans een D aan de ene heup en een C aan de andere. Ik heb dus positieve resultaten. [QUOTE]Daarbij vind ik het echt belachelijk duur,[/QUOTE] 62,50 euro voor 12 kg (en daar doet ie een maand mee) vind ik helemaal niet duur. Andere merken kosten ook zoveel.[/quote] [emo14] Ik betaalde bij mijn dierenarts 82 euro! Met twee honden van groot formaat deed ik drei weken met een zak....
  6. ria

geplaatst op 09-08-2012 om 22:32
    Ik betaalde voor de 1ste zak ook meer dan 80 euro bij de DA. Toen online iets goedkoper gevonden en nu ben ik al aan mijn 4de leverancier toe en betaal ik ondertussen al 20 euro minder. 'k Vind het wel erg dat dierenartsen zo een hoge winstmarge doorrekenen.EMO 2
    Ik betaalde voor de 1ste zak ook meer dan 80 euro bij de DA. Toen online iets goedkoper gevonden en nu ben ik al aan mijn 4de leverancier toe en betaal ik ondertussen al 20 euro minder. 'k Vind het wel erg dat dierenartsen zo een hoge winstmarge doorrekenen.[emo2]
  7. marja22000

geplaatst op 09-08-2012 om 23:13
    ja vind ik ook.
    Mijn eerste pot rimadyl was 140 euro bij mijn eigen dierenarts, andere gebeld en daar kon ik hem vor 119 euro krijgen!
    Inmiddels ben ik bij de zoveelste dierenarts en krijg nu al een pot voor inkoops prijs, 90 euro EMO 1
    ja vind ik ook. Mijn eerste pot rimadyl was 140 euro bij mijn eigen dierenarts, andere gebeld en daar kon ik hem vor 119 euro krijgen! Inmiddels ben ik bij de zoveelste dierenarts en krijg nu al een pot voor inkoops prijs, 90 euro [emo1]
  8. ria

geplaatst op 10-08-2012 om 09:31
    Dat zou toch echt niet mogen hé? Ze verdienen zo al aan je hond en dan rekenen ze nog eens woekerprijzen voor de voeding of medicatie.EMO 5
    Dat zou toch echt niet mogen hé? Ze verdienen zo al aan je hond en dan rekenen ze nog eens woekerprijzen voor de voeding of medicatie.[emo5]
  9. anoniem

rank: 8

geplaatst op 10-08-2012 om 10:06
    Dierenartsen profiteren altijd van wat zij je aanbieden. Ga dus niet zomaar af op wat zij voorstellen, maar lees je in.
    Vooral bij voer. Er bestaat echt veel beter voer dan Hills ook al stelt je DA, die in zijn hele opleiding slechts miniem weinig geleerd heeft over honden-en kattenvoer en altijd zijn procentje meepikt van jouw aankoop, dat voor.
    Dierenartsen profiteren altijd van wat zij je aanbieden. Ga dus niet zomaar af op wat zij voorstellen, maar lees je in. Vooral bij voer. Er bestaat echt veel beter voer dan Hills ook al stelt je DA, die in zijn hele opleiding slechts miniem weinig geleerd heeft over honden-en kattenvoer en altijd zijn procentje meepikt van jouw aankoop, dat voor.
    Sophie
  10. marja22000

geplaatst op 10-08-2012 om 13:10
    Vertel eens dan, welke merken voer zijn nou echt goed?
    En geen KVV of Barf hoor, brok EMO 3
    Vertel eens dan, welke merken voer zijn nou echt goed? En geen KVV of Barf hoor, brok [emo3]
  11. anoniem

geplaatst op 11-08-2012 om 09:18
    Ik geef ook brokken, dus bij kvv/barf zou ik je niet kunnen helpen. Daar moet je bij Kristel voor zijn EMO 8
    Brokken zonder graan zijn de enige die hier binnenkomen. Dus merken zoals Taste of the Wild, Wolfsblut, Acana en Orijen. Niet commercieel, zonder kankerverwekkende chemische stoffen (die wel in oa eukanuba, royal canin en hills zitten) en met hoge percentages aan vlees. Ze zijn iets duurder in aankoop, maar je moet er minder van voeren. Ik doe nu 2 a 2,5 maanden met een zak van 50 euro (totw), vind ik best goedkoop voor die kwaliteit.
    Let wel, waar de ene hond het goed op doet is voor de andere hond minder goed. De beste prijs/kwaliteit graanbrok is trouwens Dog Lovers Gold (vrij weinig graan, vrij veel vlees, geen chemische toevoegingen en goedkoop).

Er bestaan een paar vergelijkingssites:
    http://brokkenvergelijken.wordpress.com/ is er eentje van.

Als je meer wil weten mag je het altijd vragen, voor ik totw koos heb ik me zo goed mogelijk proberen in te lezen EMO 1
    Ik geef ook brokken, dus bij kvv/barf zou ik je niet kunnen helpen. Daar moet je bij Kristel voor zijn ;) Brokken zonder graan zijn de enige die hier binnenkomen. Dus merken zoals Taste of the Wild, Wolfsblut, Acana en Orijen. Niet commercieel, zonder kankerverwekkende chemische stoffen (die wel in oa eukanuba, royal canin en hills zitten) en met hoge percentages aan vlees. Ze zijn iets duurder in aankoop, maar je moet er minder van voeren. Ik doe nu 2 a 2,5 maanden met een zak van 50 euro (totw), vind ik best goedkoop voor die kwaliteit. Let wel, waar de ene hond het goed op doet is voor de andere hond minder goed. De beste prijs/kwaliteit graanbrok is trouwens Dog Lovers Gold (vrij weinig graan, vrij veel vlees, geen chemische toevoegingen en goedkoop). Er bestaan een paar vergelijkingssites: [URL=http://brokkenvergelijken.wordpress.com/]http://brokkenvergelijken.wordpress.com/[/URL] is er eentje van. Als je meer wil weten mag je het altijd vragen, voor ik totw koos heb ik me zo goed mogelijk proberen in te lezen :)
    Sophie
  12. anoniem

geplaatst op 11-08-2012 om 09:20
    Nog een toevoeging: deze brokken zijn meestal enkel via het internet te verkrijgen.
    http://www.food4pets.be/ is waar ik bestel, nog nooit problemen mee gehad en gratis levering in BE en NL. Snel antwoord, snelle levering.
    Nog een toevoeging: deze brokken zijn meestal enkel via het internet te verkrijgen. [URL=http://www.food4pets.be/]http://www.food4pets.be/[/URL] is waar ik bestel, nog nooit problemen mee gehad en gratis levering in BE en NL. Snel antwoord, snelle levering.
    Sophie
  13. marja22000

geplaatst op 11-08-2012 om 12:47
    Ha super die sites! Ik ga het even rustig doornemen
    Ha super die sites! Ik ga het even rustig doornemen
  14. ria

geplaatst op 11-08-2012 om 14:59
    Héhé, bedankt voor de sites Soph.
    Quote:
    kankerverwekkende chemische stoffen (die wel in oa eukanuba, royal canin en hills zitten

Dat doet me wel een beetje schrikken hoor, want het laatste dat ik nog eens wil meemaken, is een hond met kanker. Ik heb mijn sint-bernard door die vreselijke ziekte verloren.EMO 2
    Geef je bij die andere brokken dan suplementen voor de gewrichten of zitten die er ook al in?
    Héhé, bedankt voor de sites Soph. [QUOTE]kankerverwekkende chemische stoffen (die wel in oa eukanuba, royal canin en hills zitten[/QUOTE] Dat doet me wel een beetje schrikken hoor, want het laatste dat ik nog eens wil meemaken, is een hond met kanker. Ik heb mijn sint-bernard door die vreselijke ziekte verloren.[emo2] Geef je bij die andere brokken dan suplementen voor de gewrichten of zitten die er ook al in?
  15. marja22000

geplaatst op 11-08-2012 om 16:24
    meis trek het je niet aan hoor, er gaan al eeuwen praatjes rond over slechte stoffen in brokken.
    Ik vind het wat overdreven allemaal, kijk eens naar wat we zelf binnen krijgen!
    Je hond heeft echt een vreselijke pech, maar daar kan jij niets aan doen!!!!
    Hoe meer je leest op honden fora hoe onzekerder je wordt.
    meis trek het je niet aan hoor, er gaan al eeuwen praatjes rond over slechte stoffen in brokken. Ik vind het wat overdreven allemaal, kijk eens naar wat we zelf binnen krijgen! Je hond heeft echt een vreselijke pech, maar daar kan jij niets aan doen!!!! Hoe meer je leest op honden fora hoe onzekerder je wordt.
  16. anoniem

geplaatst op 11-08-2012 om 16:33
    Ik heb het dan over de E's in de brokken, vooral de E324. Het is al lang verboden bij onze eigen voeding (Europese wet) en is echt ontzettend ongezond en kankerverwekkend.
    Graag gedaan trouwens, ik vond het bijzonder interessant om het allemaal op te zoeken enkele maanden geleden dus ik heb er geen moeite mee wat van die bevindingen te delen.

Thuis zijn er ook 2 aan kanker gestorven, daarom ook dat ik tenminste via voeding niets kankerverwekkends het lichaam van mijn hond wil binnenloodsen. Idem met vaccinaties. Vanaf haar 2e levensjaar ga ik over op titteren.
    Ik geef geen extra supplementen, wel af en toe zalmolie voor een mooi glanzende vacht. Als je die merken bekijkt zijn er wel wat bij die speciaal anti-allergische brokken hebben, of brokken voor oudere honden. Je kan het best eens bekijken.
    Ik heb het dan over de E's in de brokken, vooral de E324. Het is al lang verboden bij onze eigen voeding (Europese wet) en is echt ontzettend ongezond en kankerverwekkend. Graag gedaan trouwens, ik vond het bijzonder interessant om het allemaal op te zoeken enkele maanden geleden dus ik heb er geen moeite mee wat van die bevindingen te delen. Thuis zijn er ook 2 aan kanker gestorven, daarom ook dat ik tenminste via voeding niets kankerverwekkends het lichaam van mijn hond wil binnenloodsen. Idem met vaccinaties. Vanaf haar 2e levensjaar ga ik over op titteren. Ik geef geen extra supplementen, wel af en toe zalmolie voor een mooi glanzende vacht. Als je die merken bekijkt zijn er wel wat bij die speciaal anti-allergische brokken hebben, of brokken voor oudere honden. Je kan het best eens bekijken.
    Sophie
  17. marja22000

geplaatst op 11-08-2012 om 17:24
    wat is titteren?
    wat is titteren?
  18. anoniem

geplaatst op 11-08-2012 om 20:39
    Bij titteren wordt er bloed getrokken en gaan ze na of de hond nog voldoende antistoffen bezit. Zo ja dan is vaccinatie overbodig, zo nee dan wordt er gevaccineerd.
    Wordt voorlopig vooral in NL toegepast.

Net als driejaarlijks ipv elk jaar vaccineren trouwens, voldoende chemische stoffen in de hond zijn lichaam - niet meer.
    Bij titteren wordt er bloed getrokken en gaan ze na of de hond nog voldoende antistoffen bezit. Zo ja dan is vaccinatie overbodig, zo nee dan wordt er gevaccineerd. Wordt voorlopig vooral in NL toegepast. Net als driejaarlijks ipv elk jaar vaccineren trouwens, voldoende chemische stoffen in de hond zijn lichaam - niet meer.
    Sophie
  19. marja22000

geplaatst op 11-08-2012 om 23:48
    Dat is echt helemaal nieuw voor mij!
    Dus als ik het goed begrijp werken de vaccinaties langer dan een jaar? maar wat raar dan dat dierenartsen elk jaar willen vaccineren...
    Dat is echt helemaal nieuw voor mij! Dus als ik het goed begrijp werken de vaccinaties langer dan een jaar? maar wat raar dan dat dierenartsen elk jaar willen vaccineren...
  20. Kristel

rank: 2

geplaatst op 12-08-2012 om 00:08
    Yep vaccineren is ook zoiets: vele vaccins werken nog voor 80-90% na 2 jaar! En wij maar jaarlijks onze honden vergiftigen met hun 'noodzakelijke' inentingen.....weten wij veel. Onze katten krijgen de (2) basisinenting, dan na een jaar nog eens en vervolgens om de 3 jaar. De honden enten we iets meer in omdat die zeer veel in risicogebied vertoeven (hondenschool - ardennen - Frankrijk) en ook om de ongeboren puppies zeker niets tekort te laten komen. Onze vorige hond werd om de 2 jaar ingeënt.

Om in te pikken op het onderwerp. Het is logisch dat dierenartsen de zaken promoten waar zij zelf ook wat voordeel bij hebben. Is zoals met alles uiteindelijk: marketing, commerce, winstmarge, vertrouwen.... Wij als baasjes moeten niet klakkeloos alles aannemen.... zelf al lijkt het perfect en staat er allemaal lovende uitleg op een blinkend zakje... best zelf nakijken, informeren bij anderen die er geen financiële voordelen bij hebben.

Weet dat er veel betere alternatieven beschikbaar zijn. Wij geven KVV (vers uitgebalanceerd diepvriesvlees) maar ook geperste korrels. Die van ons (farmfood) bevatten dan wel wat graan maar omdat ze op lage temperatuur geperst zijn zijn ze niet kankerverwekkend. Samenstelling/soorten etc is al in vele topics aan bod gekomen.

Marja, het is spijtig genoeg geen toeval of pech dat er zoveel honden die op bepaalde korrels staan kankers/tumors/nierproblemen ontwikkelen... maar het klopt wel wat je zegt. Mensen eten ook een hoop junkfood maar het grote verschil is dat mensen daar zelf voor kiezen.... honden zijn afhankelijk van wat hun baasjes hun geven.

Qua kosten valt KVV (in combinatie met farmfood) best wel mee hoor. Ik betaal rond de 200 euro/maand voor 3 honden. Dus maar een beetje duurder maar ik zal op termijn wel besparen aan dierenartskosten (hopelijk)

Ria: kijk ook eens op webwinkels in Nederland. Wij reden vroeger voor alle buren en heel de familie 3x per jaar naar Utrecht om hondenvoer te gaan kopen.... 10 tot 30% goedkoper daar! Ik durf niet te adviseren bij HD gevallen, ben persoonlijk wel erg tevreden van KVV Energique en Farmfood maar zoals Soph schreef qua korrels zijn Acana en Orijen blijkbaar toppertjes, heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk wel dat met goede voeding alleen maar positief kan zijn ook voor HD gevallen.
    Yep vaccineren is ook zoiets: vele vaccins werken nog voor 80-90% na 2 jaar! En wij maar jaarlijks onze honden vergiftigen met hun 'noodzakelijke' inentingen.....weten wij veel. Onze katten krijgen de (2) basisinenting, dan na een jaar nog eens en vervolgens om de 3 jaar. De honden enten we iets meer in omdat die zeer veel in risicogebied vertoeven (hondenschool - ardennen - Frankrijk) en ook om de ongeboren puppies zeker niets tekort te laten komen. Onze vorige hond werd om de 2 jaar ingeënt. Om in te pikken op het onderwerp. Het is logisch dat dierenartsen de zaken promoten waar zij zelf ook wat voordeel bij hebben. Is zoals met alles uiteindelijk: marketing, commerce, winstmarge, vertrouwen.... Wij als baasjes moeten niet klakkeloos alles aannemen.... zelf al lijkt het perfect en staat er allemaal lovende uitleg op een blinkend zakje... best zelf nakijken, informeren bij anderen die er geen financiële voordelen bij hebben. Weet dat er veel betere alternatieven beschikbaar zijn. Wij geven KVV (vers uitgebalanceerd diepvriesvlees) maar ook geperste korrels. Die van ons (farmfood) bevatten dan wel wat graan maar omdat ze op lage temperatuur geperst zijn zijn ze niet kankerverwekkend. Samenstelling/soorten etc is al in vele topics aan bod gekomen. Marja, het is spijtig genoeg geen toeval of pech dat er zoveel honden die op bepaalde korrels staan kankers/tumors/nierproblemen ontwikkelen... maar het klopt wel wat je zegt. Mensen eten ook een hoop junkfood maar het grote verschil is dat mensen daar zelf voor kiezen.... honden zijn afhankelijk van wat hun baasjes hun geven. Qua kosten valt KVV (in combinatie met farmfood) best wel mee hoor. Ik betaal rond de 200 euro/maand voor 3 honden. Dus maar een beetje duurder maar ik zal op termijn wel besparen aan dierenartskosten (hopelijk) Ria: kijk ook eens op webwinkels in Nederland. Wij reden vroeger voor alle buren en heel de familie 3x per jaar naar Utrecht om hondenvoer te gaan kopen.... 10 tot 30% goedkoper daar! Ik durf niet te adviseren bij HD gevallen, ben persoonlijk wel erg tevreden van KVV Energique en Farmfood maar zoals Soph schreef qua korrels zijn Acana en Orijen blijkbaar toppertjes, heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk wel dat met goede voeding alleen maar positief kan zijn ook voor HD gevallen.
    www.kastagnebos.jimdo.com
  21. marja22000

geplaatst op 12-08-2012 om 00:28
    pfffff......wat een gedoe allemaal EMO 13
    Ik ben dus wel erg goed van vertrouwen als het om mijn diernarts gaat.
    Ik heb hier een jaar KVV gegeven, mijn reu vond het heerlijk maar mijn teef niet. Die vind trouwens maar erg weinig lekker.
    Zelfs nog een paar maanden BARF gedaan maar ik ben er geen type voor

Toch vind ik het vreemd dat honden van zoveel brokken kanker zouden krijgen, ik ken geen één hond die is overleden aan kanker, en de honden die ik ken krijgen allemaal brok.

Ik begrijp best dat versvlees beter is, met daarbij oa groenten! alleen vlees is niet genoeg.
    maar gemak dient de mens, en dat gemak is voor mij brok EMO 8
    Ze krijgt trouwens genoeg andere dingen dan brok hoor haha
    pfffff......wat een gedoe allemaal [emo13] Ik ben dus wel erg goed van vertrouwen als het om mijn diernarts gaat. Ik heb hier een jaar KVV gegeven, mijn reu vond het heerlijk maar mijn teef niet. Die vind trouwens maar erg weinig lekker. Zelfs nog een paar maanden BARF gedaan maar ik ben er geen type voor Toch vind ik het vreemd dat honden van zoveel brokken kanker zouden krijgen, ik ken geen één hond die is overleden aan kanker, en de honden die ik ken krijgen allemaal brok. Ik begrijp best dat versvlees beter is, met daarbij oa groenten! alleen vlees is niet genoeg. maar gemak dient de mens, en dat gemak is voor mij brok [emo8] Ze krijgt trouwens genoeg andere dingen dan brok hoor haha
  22. Kristel

rank: 2

geplaatst op 12-08-2012 om 02:09
    Marja, dit is geen 'gedoe' maar gewoon een uitwisseling van gedachten en ervaringen. Jij en iedereen die hier meeleest doen natuurlijk met alle info wat jullie willen he.
    Lang leve internet - lees, kijk, vraag,vergelijk en maak uiteindelijk de keuzes waar jij je het beste bij voelt. En ja de meeste mensen zijn pro 'het gemak' ik incluis hoor - is een beetje zoeken om de gulden middenweg te vinden tussen goed-betaalbaar en handig.
    Marja, dit is geen 'gedoe' maar gewoon een uitwisseling van gedachten en ervaringen. Jij en iedereen die hier meeleest doen natuurlijk met alle info wat jullie willen he. Lang leve internet - lees, kijk, vraag,vergelijk en maak uiteindelijk de keuzes waar jij je het beste bij voelt. En ja de meeste mensen zijn pro 'het gemak' ik incluis hoor - is een beetje zoeken om de gulden middenweg te vinden tussen goed-betaalbaar en handig.
    www.kastagnebos.jimdo.com
  23. anoniem

geplaatst op 12-08-2012 om 09:02
    Ik ben ook pro gemak hoor EMO 1 en dat ik hier niet zomaar een vriezer (vriesvak) mag inpalmen, dus dan is de keuze voor brok snel gemaakt. Maar dan wel een goeie brok.
    Ik ben ook pro gemak hoor :) en dat ik hier niet zomaar een vriezer (vriesvak) mag inpalmen, dus dan is de keuze voor brok snel gemaakt. Maar dan wel een goeie brok.
    Sophie
  24. ria

geplaatst op 12-08-2012 om 10:34
    Quote:
    Ria: kijk ook eens op webwinkels in Nederland

De brokken komen al van bij ons noorderburen hoor. EMO 8 want 20 euro per maand meer of minder, is toch ook al iets.
    Wat die inentingen betreft, mijn honden worden wel jaarlijks ingeënt, maar dat is eerlijk gezegd meer uit gewoonte.
    [QUOTE]Ria: kijk ook eens op webwinkels in Nederland[/QUOTE] De brokken komen al van bij ons noorderburen hoor. [emo8] want 20 euro per maand meer of minder, is toch ook al iets. Wat die inentingen betreft, mijn honden worden wel jaarlijks ingeënt, maar dat is eerlijk gezegd meer uit gewoonte.
  25. anoniem

geplaatst op 12-08-2012 om 12:02
    Oh ja, food4pets is voor die 4 brokken het goedkoopst in zowel NL als BE. Dus als je daarvoor gaat, zou ik daar bestellen ipv bij zooplus. Scheelt je makkelijk 10 euro EMO 1
    Oh ja, food4pets is voor die 4 brokken het goedkoopst in zowel NL als BE. Dus als je daarvoor gaat, zou ik daar bestellen ipv bij zooplus. Scheelt je makkelijk 10 euro :)
    Sophie
  26. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x