Honden centrum

Voeding en verzorging » Medisch » Vlooien

1. Kathleendenijs

rank: 463

geplaatst op 20-06-2011 om 11:23
    We zitten met een probleem.
    ik denk dat het vlooien zijn, alles begon met beten op onze armen en benen van mezelf en dochter.
    Toen dachten we aan muggen, maar na een dag hadden we zo iets we hebben het enkel als we in de zetel plaatsnemen.
    Daarop zagen we een langwerpig zwart beestje lijkt op donderbeestjes maar is ongeveer een halve cm lang en heel smal.
    Op internet blijken vlooien bruin te zijn en niet zo lang, deze zijn dus git zwart.
    Als we ze vastnemen en tussen de vingers dood knijpen zitten ze vol met bloed.
    Ondertussen hebben we de honden al twee maal gewassen deze week met shampoo tegen teken en vlooien.
    Nu is de vraag hoe ziet een vlooi er uit en welke producten kan je gebruiken,
    om dekens en dergelijke vlooi vrij te houden zonder de honden te schaden.
    Ook welke middelen zijn niet schadelijk voor de honden als ze met meer zijn,
    en tijdens het spelen en elkaar likken niet vergiftigd worden.
    Op de 22 jaar dat ik honden bezit, is dit de eerste maal dat het ongedierte te boven komt.
    en we willen hier zi snel mogelijk van af geraken.
    We zitten met een probleem. ik denk dat het vlooien zijn, alles begon met beten op onze armen en benen van mezelf en dochter. Toen dachten we aan muggen, maar na een dag hadden we zo iets we hebben het enkel als we in de zetel plaatsnemen. Daarop zagen we een langwerpig zwart beestje lijkt op donderbeestjes maar is ongeveer een halve cm lang en heel smal. Op internet blijken vlooien bruin te zijn en niet zo lang, deze zijn dus git zwart. Als we ze vastnemen en tussen de vingers dood knijpen zitten ze vol met bloed. Ondertussen hebben we de honden al twee maal gewassen deze week met shampoo tegen teken en vlooien. Nu is de vraag hoe ziet een vlooi er uit en welke producten kan je gebruiken, om dekens en dergelijke vlooi vrij te houden zonder de honden te schaden. Ook welke middelen zijn niet schadelijk voor de honden als ze met meer zijn, en tijdens het spelen en elkaar likken niet vergiftigd worden. Op de 22 jaar dat ik honden bezit, is dit de eerste maal dat het ongedierte te boven komt. en we willen hier zi snel mogelijk van af geraken.
    Baasje van Pepsie en Nieke
  2. davy

rank: 14

geplaatst op 21-06-2011 om 09:37
    Mss kan dit artikel helpen: vlooien
    Mss kan dit artikel helpen: [URL=https://www.hondencentrum.com/artikels/vlooien/]vlooien[/URL]
    Met vriendelijke groeten
  3. Kathleendenijs

rank: 463

geplaatst op 24-06-2011 om 08:55
    Als ik dit alles lees kan ik dus momenteel niet meer doen dan men honden op tijd behandelen met de shampoo tegen vlooien en men huis onderhouden zoals ik nu al elke dag heb gedaan.
    Het ergste is dat je er mentaal gek van word en overal war maar een klein stipje opduikt denkt dat het een vlooi is.
    Het enige dat ik raar vind is dat deze beestjes niet springen zoals op internet word aangegeven.
    Momenteel zijn ze al twee dagen niet meer opgedoken. hoop dat we er nu mee klaar zijn.
    Als ik dit alles lees kan ik dus momenteel niet meer doen dan men honden op tijd behandelen met de shampoo tegen vlooien en men huis onderhouden zoals ik nu al elke dag heb gedaan. Het ergste is dat je er mentaal gek van word en overal war maar een klein stipje opduikt denkt dat het een vlooi is. Het enige dat ik raar vind is dat deze beestjes niet springen zoals op internet word aangegeven. Momenteel zijn ze al twee dagen niet meer opgedoken. hoop dat we er nu mee klaar zijn.
    Baasje van Pepsie en Nieke
  4. Tuurke

rank: 575

geplaatst op 22-09-2013 om 18:53
    We hebben dit ook voorgehad, na elf jaar. Er zit niets anders op dan "alles" (kledij, lakens dekens kusssens....) te wassen op minimum 60C°. Je huis zeer goed in alle hoeken en kanten te stofzuigen (ook al het meubilair) en met Dettol te dweilen,en dit een paar weken volhouden. Die rotbeesten houden van een vochtige omgeving, dus zeer goed droog dweilen. Succes.
    We hebben dit ook voorgehad, na elf jaar. Er zit niets anders op dan "alles" (kledij, lakens dekens kusssens....) te wassen op minimum 60C°. Je huis zeer goed in alle hoeken en kanten te stofzuigen (ook al het meubilair) en met Dettol te dweilen,en dit een paar weken volhouden. Die rotbeesten houden van een vochtige omgeving, dus zeer goed droog dweilen. Succes.
  5. Bordertje

rank: 2434

geplaatst op 25-09-2013 om 14:49
    Hier ook helaas gehad, op vakantie geweest en het huis er vol mee, de link van Davy is wat dat betreft een aanrader!
    Hier ook helaas gehad, op vakantie geweest en het huis er vol mee, de link van Davy is wat dat betreft een aanrader!
    Hier komt ooit mijn handtekening
  6. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x