Honden centrum

Opvoeding en africhting » Gedrag » Grommen op andere honden maar niet bijten.

1. Noortje

rank: 3550

geplaatst op 17-02-2010 om 15:54
    Ik heb een border collie van bijna een jaar oud. Ze is geweldig lief voor mensen en kinderen maar heeft moeite met nieuwe honden. Ze begint te grommen op de anderen hond, maar zal wel niet bijten. Als ik op de hondenschool kom en er zit een nieuwe hond in de groep, duurt het steeds enkele weken vooraleer het grommen ophoudt. Eenmaal bezig met de les gaat het goed maar ervoor wanneer we wachten om het plein op te gaan gromt ze altijd op alle honden die ze niet kent.

Zijn er nog mensen die dit aan de hand hebben? Weet er iemand wat ik het best hieraan doe? Boos zijn helpt niet en negeren ook niet. Ik zou het toch fijn vinden moest ik dit kunnen veranderen.

groetjes van Noortje en pootje van Dezz
    Ik heb een border collie van bijna een jaar oud. Ze is geweldig lief voor mensen en kinderen maar heeft moeite met nieuwe honden. Ze begint te grommen op de anderen hond, maar zal wel niet bijten. Als ik op de hondenschool kom en er zit een nieuwe hond in de groep, duurt het steeds enkele weken vooraleer het grommen ophoudt. Eenmaal bezig met de les gaat het goed maar ervoor wanneer we wachten om het plein op te gaan gromt ze altijd op alle honden die ze niet kent. Zijn er nog mensen die dit aan de hand hebben? Weet er iemand wat ik het best hieraan doe? Boos zijn helpt niet en negeren ook niet. Ik zou het toch fijn vinden moest ik dit kunnen veranderen. groetjes van Noortje en pootje van Dezz
  2. Gwendolyn

rank: 75

geplaatst op 20-02-2010 om 21:14
    Ik heb ook een Border Collie en ken het fenomeen. Mijn hond is 7 maanden nu, en vooral op de hondenschool zal ze snel, grommen, blaffen en soms ook uitvallen naar andere honden. Ze doet dit enkel als ze aangelijnd is en niet als ze los loopt in een groep honden.
    Ik ken er niet veel van maar die dominantie aan de leiband is heel vervelend dat weet ik.
    Ze zal dit snel doen als we staan te wachten op de les, of als we tussen 2 oefeningen lang moeten wachten. Ik probeer haar tijdens die momenten af te leiden en bezig te houden met een BLIJF bevel of vraag haar aandacht. Gezien ik hetzelfde probleem heb kan ik je niet veel hulp bieden, maar zo weet je al dat je niet alleen bent EMO 8
    Ik heb ook een Border Collie en ken het fenomeen. Mijn hond is 7 maanden nu, en vooral op de hondenschool zal ze snel, grommen, blaffen en soms ook uitvallen naar andere honden. Ze doet dit enkel als ze aangelijnd is en niet als ze los loopt in een groep honden. Ik ken er niet veel van maar die dominantie aan de leiband is heel vervelend dat weet ik. Ze zal dit snel doen als we staan te wachten op de les, of als we tussen 2 oefeningen lang moeten wachten. Ik probeer haar tijdens die momenten af te leiden en bezig te houden met een BLIJF bevel of vraag haar aandacht. Gezien ik hetzelfde probleem heb kan ik je niet veel hulp bieden, maar zo weet je al dat je niet alleen bent [emo8]
    Gwendolyn
  3. bordercollie91

rank: 256

geplaatst op 26-02-2010 om 22:44
    Ik maak juist hetzelfde mee met mijn border collie , maar mijne doet dit omdat hij al een paar keer gebeten, ik ben erover aan nadenken om naar een hondengedragstherapeut te gaan , want hij doet dit uit angst ,en hij trekt aan de lijn en valt naar auto's uit . Niet zo plezant als je gaat wandelen. En zonder lijn is er geen vuiltje te bespeuren.
    Ik maak juist hetzelfde mee met mijn border collie , maar mijne doet dit omdat hij al een paar keer gebeten, ik ben erover aan nadenken om naar een hondengedragstherapeut te gaan , want hij doet dit uit angst ,en hij trekt aan de lijn en valt naar auto's uit . Niet zo plezant als je gaat wandelen. En zonder lijn is er geen vuiltje te bespeuren.
  4. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x