Honden centrum

Opvoeding en africhting » Africhting » Graag wat (cocker) raad ...

1. nicegirl

rank: 99

geplaatst op 19-08-2012 om 10:35
    Sinds vorige week heb ik m'n cocker spaniel pup Lex (morgen 12 weken) in huis, die ik nu al ongelooflijk graag zie en niet meer zou kunnen missen. Maar waar hij vorige week nog lekker rustig was, begint hij zich nu (logischerwijs) steeds meer en meer thuis te voelen en deugnieterij uit te steken EMO 1 En ik slaag er (voorlopig) niet altijd in hem te doen ophouden met wat hij niet mag doen.
    Bijvoorbeeld: momenteel zitten we op m'n terras en er liggen zo'n 4-tal speeltjes en 2 kauwbeentjes, maar toch bijt hij liever op m'n houten tuinstoelen of m'n planten. Ondertussen heb ik de planten waar mogelijk wat bijgesnoeid tot op de hoogte waar hij niet aan kan en voor andere heb ik m'n tuinzetel op z'n zij geplaatst, zodat hij er niet meer aan kan om ze kapot te bijten.
    Ondertussen weet ik al dat bijten voor een puppy normaal is, maar waarom kiest hij niet één van z'n speeltjes om op te kauwen? Zelfs in een stukje dentastix verliest hij na nog geen 5 minuten z'n interesse...
    Ander voorbeeld: binnen zit hij in een puppyren die in de living staat (had eerst gedacht ze in de keuken te zetten, maar als ik dat doe, kan ik niets meer doen in m'n keuken). Daarin staat ook z'n bench, waar hij als hij moe is vanzelf in kruipt. Maar de speeltjes die er in liggen, interesseren hem precies alleen als ik bij hem in de buurt ben. Als ik even weg ben (ik sta er alleen voor, dus ik moet mezelf ook kunnen wassen, koken, afwassen, inkopen doen etc) verliest ie direct elke interesse in z'n speeltjes.
    En juist omdat ik er alleen voor sta en er dus niet altijd met iemand over kan praten, begint de stress zich bij mij beetje bij beetje op te stapelen... Vooral aangezien ik vanaf morgen weer full time aan 't werk moet en ik dus niet weet hoe ik hem die uren kan laten overbruggen als hij geen interesse heeft in speeltjes of kongs of wat dan ook.
    Pas op, voor de rest doet hij het heel goed, hoor! 't Meerendeel van de keren doet hij zijn plasje buiten op de aangewezen plaats (een kakje is nog niet gelukt, dat doet ie altijd in z'n puppyren), vannacht sliep hij voor 't eerst alleen beneden en dat heeft hij op een kwartiertje geblaf na heel goed gedaan, hij wandelt graag aan de leiband, hij zit al mooi op bevel en ook het trainen op "af" (lig) gaat goed, ...
    Veel goeie dingen te vertellen dus. Waarom focus ik me dan zozeer op de dingen die nog niet lukken?EMO 2
    Sinds vorige week heb ik m'n cocker spaniel pup Lex (morgen 12 weken) in huis, die ik nu al ongelooflijk graag zie en niet meer zou kunnen missen. Maar waar hij vorige week nog lekker rustig was, begint hij zich nu (logischerwijs) steeds meer en meer thuis te voelen en deugnieterij uit te steken [emo1] En ik slaag er (voorlopig) niet altijd in hem te doen ophouden met wat hij niet mag doen. Bijvoorbeeld: momenteel zitten we op m'n terras en er liggen zo'n 4-tal speeltjes en 2 kauwbeentjes, maar toch bijt hij liever op m'n houten tuinstoelen of m'n planten. Ondertussen heb ik de planten waar mogelijk wat bijgesnoeid tot op de hoogte waar hij niet aan kan en voor andere heb ik m'n tuinzetel op z'n zij geplaatst, zodat hij er niet meer aan kan om ze kapot te bijten. Ondertussen weet ik al dat bijten voor een puppy normaal is, maar waarom kiest hij niet één van z'n speeltjes om op te kauwen? Zelfs in een stukje dentastix verliest hij na nog geen 5 minuten z'n interesse... Ander voorbeeld: binnen zit hij in een puppyren die in de living staat (had eerst gedacht ze in de keuken te zetten, maar als ik dat doe, kan ik niets meer doen in m'n keuken). Daarin staat ook z'n bench, waar hij als hij moe is vanzelf in kruipt. Maar de speeltjes die er in liggen, interesseren hem precies alleen als ik bij hem in de buurt ben. Als ik even weg ben (ik sta er alleen voor, dus ik moet mezelf ook kunnen wassen, koken, afwassen, inkopen doen etc) verliest ie direct elke interesse in z'n speeltjes. En juist omdat ik er alleen voor sta en er dus niet altijd met iemand over kan praten, begint de stress zich bij mij beetje bij beetje op te stapelen... Vooral aangezien ik vanaf morgen weer full time aan 't werk moet en ik dus niet weet hoe ik hem die uren kan laten overbruggen als hij geen interesse heeft in speeltjes of kongs of wat dan ook. Pas op, voor de rest doet hij het heel goed, hoor! 't Meerendeel van de keren doet hij zijn plasje buiten op de aangewezen plaats (een kakje is nog niet gelukt, dat doet ie altijd in z'n puppyren), vannacht sliep hij voor 't eerst alleen beneden en dat heeft hij op een kwartiertje geblaf na heel goed gedaan, hij wandelt graag aan de leiband, hij zit al mooi op bevel en ook het trainen op "af" (lig) gaat goed, ... Veel goeie dingen te vertellen dus. Waarom focus ik me dan zozeer op de dingen die nog niet lukken?[emo2]
  2. anoniem

rank: 8

geplaatst op 19-08-2012 om 11:57
    Je hebt je pupje nog maar een week, relax EMO 1 Geniet van zijn pupzijn, het perfect luisteren en doen wat je wilt komt nog wel. Laat hem nu nog aan je wennen, schep een band.

Als je hem ziet bijten, zeg dan nee en biedt hem iets aan waar hij wel op mag kauwen. Geen interesse? Doe dan zelf of dat het leukste ding van de wereld is, ga met je rug naar hem zitten en je zal zien dat hij snel zal komen kijken naar wat jij doet. Maak er een beetje een spel van om het te pakken, des te leuker worden die botjes, speeltjes etc.Honden vinden dingen die bewegen altijd een stuk interessanter, daarom ook dat hij ze veel leuker vindt als jij in de buurt bent.

Stoelen knagen is trouwens niet alleen irritant voor jou, maar de tanden slijten er ook van af. Nu nog niet zo heel erg, maar als hij zijn volwassen tanden heeft is het heel wat minder leuk om zijn bekje te zien.

Slaapt je pupje wel genoeg als je hem zelf rust laat zoeken trouwens? De richtlijn is 2u slapen voor elk uur wakker.
    Je hebt je pupje nog maar een week, relax [emo1] Geniet van zijn pupzijn, het perfect luisteren en doen wat je wilt komt nog wel. Laat hem nu nog aan je wennen, schep een band. Als je hem ziet bijten, zeg dan nee en biedt hem iets aan waar hij wel op mag kauwen. Geen interesse? Doe dan zelf of dat het leukste ding van de wereld is, ga met je rug naar hem zitten en je zal zien dat hij snel zal komen kijken naar wat jij doet. Maak er een beetje een spel van om het te pakken, des te leuker worden die botjes, speeltjes etc.Honden vinden dingen die bewegen altijd een stuk interessanter, daarom ook dat hij ze veel leuker vindt als jij in de buurt bent. Stoelen knagen is trouwens niet alleen irritant voor jou, maar de tanden slijten er ook van af. Nu nog niet zo heel erg, maar als hij zijn volwassen tanden heeft is het heel wat minder leuk om zijn bekje te zien. Slaapt je pupje wel genoeg als je hem zelf rust laat zoeken trouwens? De richtlijn is 2u slapen voor elk uur wakker.
    Sophie
  3. nicegirl

geplaatst op 19-08-2012 om 15:02
    Ik laat hem inderdaad zoveel mogelijk rusten, ik maak hem nooit zelf wakker. Als hij wegkruipt om te slapen, probeer ik weg te gaan uit de living en ondertussen wat huishoudelijk werk te doen. Maar 'k heb de indruk dat hij zichzelf zo graag forceert, een beetje als een kind, hé, dat niet wil toegeven dat ie moe is...

Ik probeer alvast te bijt-tips, merci daarvoor. En 'k doe mn best te relaxen ook EMO 1
    Ik laat hem inderdaad zoveel mogelijk rusten, ik maak hem nooit zelf wakker. Als hij wegkruipt om te slapen, probeer ik weg te gaan uit de living en ondertussen wat huishoudelijk werk te doen. Maar 'k heb de indruk dat hij zichzelf zo graag forceert, een beetje als een kind, hé, dat niet wil toegeven dat ie moe is... Ik probeer alvast te bijt-tips, merci daarvoor. En 'k doe mn best te relaxen ook [emo1]
  4. anoniem

geplaatst op 19-08-2012 om 20:59
    Dat is bij veel pups zo EMO 1 Kan je hem geen verplichte rust geven als je merkt dat het te veel wordt voor hem?
    Bij mij was dat heel hard nodig, ze begint op haar 6 maanden pas echt zelf haar rust te pakken. Maar dat is een beetje ras- en karaktergebonden, na een tijdje kan je het echt makkelijk aan je hondje zien.

Ja, vooral relaxen en genieten, de rest komt vanzelf. Succes met Lex!
    Dat is bij veel pups zo :) Kan je hem geen verplichte rust geven als je merkt dat het te veel wordt voor hem? Bij mij was dat heel hard nodig, ze begint op haar 6 maanden pas echt zelf haar rust te pakken. Maar dat is een beetje ras- en karaktergebonden, na een tijdje kan je het echt makkelijk aan je hondje zien. Ja, vooral relaxen en genieten, de rest komt vanzelf. Succes met Lex!
    Sophie
  5. LadySnowyRoos

rank: 32

geplaatst op 20-08-2012 om 12:35
    Ach Roos neemt ook haar rust niet hoor maar ik zet haar 's middags gewoon een poosje in de bench en dan gaat ze vanzelf een poos slapen dus eigenlijk hetzelfde idee als dat je een kind een middag slaapje laat doen EMO 8
    En Roos vind kleding enz ook veel interessanter als haar eigen speelgoed maar gewoon afpakken of weg halen waar ze niet in mogen bijten en eigen speelgoed aanbieden. Roos heeft bergen speelgoed en ze begint het eindelijk leuk te vinden maar dat heeft ook even geduurd hoor! Gewoon vol blijven houden en wat soph ook zegt, gewoon relax en geniet!
    Ach Roos neemt ook haar rust niet hoor maar ik zet haar 's middags gewoon een poosje in de bench en dan gaat ze vanzelf een poos slapen dus eigenlijk hetzelfde idee als dat je een kind een middag slaapje laat doen [emo8] En Roos vind kleding enz ook veel interessanter als haar eigen speelgoed maar gewoon afpakken of weg halen waar ze niet in mogen bijten en eigen speelgoed aanbieden. Roos heeft bergen speelgoed en ze begint het eindelijk leuk te vinden maar dat heeft ook even geduurd hoor! Gewoon vol blijven houden en wat soph ook zegt, gewoon relax en geniet!
  6. hanstierens

rank: 55

geplaatst op 23-08-2012 om 22:20
    Ik sluit me volledig aan bij het voorgaande!
    Als je hondje geen interesse lijkt te hebben in de speeltjes, dan moet je de aandacht van de hond opeisen en het speeltje zelf helemaal geweldig vinden. Het verbetert niet alleen de emotionele band met je hond (die alles wat jij doet ook geweldig gaat vinden), maar voorkomt ook dat er meer kattekwaad zal worden uitgestoken.
    Een kleine opmerking is wel... een hondje van die leeftijd (of zo kort bij jou) is quasi gebouwd voor streken en kattekwaad. De nieuwsgierigheid piekt en hij waant zich koning van zijn wereld... Een consequente aanpak (voorkomen en corrigeren van wat echt niet mag) gedurende deze periode is noodzakelijk.

En zoals iedereen hierboven al zegt: "geniet ook een beetje van zijn zotte dagen! Stress is niet noodzakelijk, je komt er wel door met je hondje!
    Ik sluit me volledig aan bij het voorgaande! Als je hondje geen interesse lijkt te hebben in de speeltjes, dan moet je de aandacht van de hond opeisen en het speeltje zelf helemaal geweldig vinden. Het verbetert niet alleen de emotionele band met je hond (die alles wat jij doet ook geweldig gaat vinden), maar voorkomt ook dat er meer kattekwaad zal worden uitgestoken. Een kleine opmerking is wel... een hondje van die leeftijd (of zo kort bij jou) is quasi gebouwd voor streken en kattekwaad. De nieuwsgierigheid piekt en hij waant zich koning van zijn wereld... Een consequente aanpak (voorkomen en corrigeren van wat echt niet mag) gedurende deze periode is noodzakelijk. En zoals iedereen hierboven al zegt: "geniet ook een beetje van zijn zotte dagen! Stress is niet noodzakelijk, je komt er wel door met je hondje!
    Hans
  7. biekevg

rank: 1

geplaatst op 25-08-2012 om 18:18
    Allemaal al even mooi verwoord en even waar!
    Veel plezier met Lexje EMO 4
    Allemaal al even mooi verwoord en even waar! Veel plezier met Lexje [emo4]
    Bieke
  8. nicegirl

geplaatst op 26-08-2012 om 18:23
    Ondertussen zijn we een week verder en 'k ben in m'n geniet-modus geraakt EMO 1
    Hij heeft m'n eerste werkweek vlotjes overleefd: in z'n puppyren had ik een box met speelgoed, kauwtjes, kranten etc gezet en daar bleek hij bij thuiskomst toch goed gebruikt van te hebben gemaaktEMO 1 En voor de rest zal hij uitgeteld hebben liggen slapen, vermoed ik, want we zijn 's morgens, 's middags en 's avonds (kort) gaan wandelen.
    Ondertussen zijn we een week verder en 'k ben in m'n geniet-modus geraakt [emo1] Hij heeft m'n eerste werkweek vlotjes overleefd: in z'n puppyren had ik een box met speelgoed, kauwtjes, kranten etc gezet en daar bleek hij bij thuiskomst toch goed gebruikt van te hebben gemaakt[emo1] En voor de rest zal hij uitgeteld hebben liggen slapen, vermoed ik, want we zijn 's morgens, 's middags en 's avonds (kort) gaan wandelen.
  9. biekevg

geplaatst op 26-08-2012 om 18:29
    Zie je, tof hè, een hondje hebben?EMO 4
    Zie je, tof hè, een hondje hebben?[emo4]
    Bieke
  10. nicegirl

geplaatst op 01-09-2012 om 15:22
    Héél tof EMO 1 Maar wel intensief! Heb nog nooit zoveel gestofzuigd en gedweild als sinds ik Lex heb EMO 8 En veel tijd voor mezelf is er momenteel ook niet, dit is de 1ste keer online in een week tijd EMO 3
    Héél tof [emo1] Maar wel intensief! Heb nog nooit zoveel gestofzuigd en gedweild als sinds ik Lex heb [emo8] En veel tijd voor mezelf is er momenteel ook niet, dit is de 1ste keer online in een week tijd [emo3]
  11. biekevg

geplaatst op 01-09-2012 om 18:03
    EMO 3 zo hoort het ook, da's het teken dat je er echt voor gaat, en Lexje heeft het beste baasje van de wereld uitgekozen EMO 8EMO 4
    [emo3] zo hoort het ook, da's het teken dat je er echt voor gaat, en Lexje heeft het beste baasje van de wereld uitgekozen [emo8][emo4]
    Bieke
  12. anoniem

geplaatst op 02-09-2012 om 00:22
    Leuk om te horen dat jullie het zo leuk hebben samen! EMO 4
    Leuk om te horen dat jullie het zo leuk hebben samen! [emo4]
    Sophie
  13. biekevg

geplaatst op 02-09-2012 om 11:31
    Nog een klein ding, nicegirl : je spreekt in het begin over knagen aan planten en zo... pas goed op, hè want veel kamer- en de meeste kuipplanten zijn goed giftig voor een puppy hoor!
    Nog een klein ding, nicegirl : je spreekt in het begin over knagen aan planten en zo... pas goed op, hè want veel kamer- en de meeste kuipplanten zijn goed giftig voor een puppy hoor!
    Bieke
  14. nicegirl

geplaatst op 02-09-2012 om 17:40
    Merci voor 't compliment, Bieke! EMO 4
    Ik probeer hem echt in toom te houden wat planten eten/knagen betreft, gelukkig had m'n oleander het al begeven VOOR Lex z'n komst EMO 8
    Merci voor 't compliment, Bieke! [emo4] Ik probeer hem echt in toom te houden wat planten eten/knagen betreft, gelukkig had m'n oleander het al begeven VOOR Lex z'n komst [emo8]
  15. biekevg

geplaatst op 02-09-2012 om 20:32
    Oh, 'k ben gerustgesteld, je weet duidelijk wel welke planten echt kwaad kunnen.
    Oleanders zijn mooi (als 't warme zomers zijn) maar niet puppy-vriendelijk, hè!EMO 4
    Oh, 'k ben gerustgesteld, je weet duidelijk wel welke planten echt kwaad kunnen. Oleanders zijn mooi (als 't warme zomers zijn) maar niet puppy-vriendelijk, hè![emo4]
    Bieke
  16. hondenmanieren

rank: 15

geplaatst op 20-09-2012 om 14:47
    laat me raden...

wanneer hij met zen speeltjes bezig is laat je hem rustig doen...wanneer hij aan de stoelen zit of de planten (eender wat niet mag) dan corrigeer je hem of straf je hem!?!?!?

onthoud één ding, een hond is geen mens en denkt of redeneert ook niet als dusdanig !

wat jouw puppy ondertussen al heel goed weet, is dat zijn speeltjes hem geen aandacht van jou opleveren, een resem andere dingen daarentegen zorgen er wel voor dat je aandacht aan hem schenkt...dus gaat ie dingen doen om jou erbij te betrekken.

zonder dat je het beseft is jouw puppy jou aan het trainen ipv andersom !!!!

het is een puppy, jij bent alleen met hem wat wil zeggen dat hij maar weinig mogelijkheden heeft tot speelkameraadjes of afleiding, gezien jij naast hem de enige aanwezige bent zijn al jouw handelingen zijn enige afleiding of mogelijkheid tot gerichte aandacht.

puppy's zijn vrij snel moe, geef hem een uurtje aandacht, speel met hem, leer hem zitten, liggen, staan, ga er mee wandelen...wat dan ook, geef hem wat aandacht en bezigheid tot ie moe is, ga er dan mee buiten en laat hem zen behoefte doen, om pas dan ermee binnen te gaan en hem te laten slapen.

geef hem aandacht MET zen speeltjes zodat hij leert dat DIT en niets anders jouw interesse aanwakkerd en hem de aandacht geeft die ie zo graag wil.

wat zindelijkheid betreft voor een pup, na het spelen, na het eten, als ie geslapen heeft en wakker wordt...kortom na alles wat ie gedaan heeft, ga er mee naar buiten en laat hem zen behoefte doen, supporter terwijl en geef onmiddelijk erna een beloning.
    op deze manier leert ie dat het een goede zaak is en dat jij het leuk vindt wanneer ie zen behoefte buiten doet.
    laat me raden... wanneer hij met zen speeltjes bezig is laat je hem rustig doen...wanneer hij aan de stoelen zit of de planten (eender wat niet mag) dan corrigeer je hem of straf je hem!?!?!? onthoud één ding, een hond is geen mens en denkt of redeneert ook niet als dusdanig ! wat jouw puppy ondertussen al heel goed weet, is dat zijn speeltjes hem geen aandacht van jou opleveren, een resem andere dingen daarentegen zorgen er wel voor dat je aandacht aan hem schenkt...dus gaat ie dingen doen om jou erbij te betrekken. zonder dat je het beseft is jouw puppy jou aan het trainen ipv andersom !!!! het is een puppy, jij bent alleen met hem wat wil zeggen dat hij maar weinig mogelijkheden heeft tot speelkameraadjes of afleiding, gezien jij naast hem de enige aanwezige bent zijn al jouw handelingen zijn enige afleiding of mogelijkheid tot gerichte aandacht. puppy's zijn vrij snel moe, geef hem een uurtje aandacht, speel met hem, leer hem zitten, liggen, staan, ga er mee wandelen...wat dan ook, geef hem wat aandacht en bezigheid tot ie moe is, ga er dan mee buiten en laat hem zen behoefte doen, om pas dan ermee binnen te gaan en hem te laten slapen. geef hem aandacht MET zen speeltjes zodat hij leert dat DIT en niets anders jouw interesse aanwakkerd en hem de aandacht geeft die ie zo graag wil. wat zindelijkheid betreft voor een pup, na het spelen, na het eten, als ie geslapen heeft en wakker wordt...kortom na alles wat ie gedaan heeft, ga er mee naar buiten en laat hem zen behoefte doen, supporter terwijl en geef onmiddelijk erna een beloning. op deze manier leert ie dat het een goede zaak is en dat jij het leuk vindt wanneer ie zen behoefte buiten doet.
    wim
  17. DSMyriam

rank: 3

geplaatst op 13-10-2012 om 15:22
    Vergeet vooral niet dat Lex een ENGELSE COCKER is, die hebben bananen in hun oren, als hun interesse voor iets gewekt is horen of zien ze niks anders meer, maar het zijn toch zo'n leukerds met die flappers in de wind.EMO 4EMO 8
    http://i1090.photobucket.com/albums/i365/Bezeke/100_1999.jpg
    Vergeet vooral niet dat Lex een ENGELSE COCKER is, die hebben bananen in hun oren, als hun interesse voor iets gewekt is horen of zien ze niks anders meer, maar het zijn toch zo'n leukerds met die flappers in de wind.[emo4][emo8] [IMG]http://i1090.photobucket.com/albums/i365/Bezeke/100_1999.jpg[/IMG]
    Myriam
  18. biekevg

geplaatst op 13-10-2012 om 19:11
    EMO 3 blijkt echt wel dat Myriam een dikke boon heeft voor Engelse Cockers hè!EMO 4
    Maar ik veronderstel dat consequentie en geduld ook bij dat ras vruchten afwerpen op de duur.

En zou 't daarom zijn dat ze "Engelse" cocker genoemd worden??? Ze hebben echt wel iets weg hè, van onze eilandbewoners-buren? Koppig (blijven maar links rijden...), op zichzelf gericht (Europa? wasda?), uitbundig soms - om het zacht uit te drukken, zie hooligans... en toch : flegmatiek en humoristisch zoals geen ander! Echt een portret van de ... Engelse cocker!EMO 3
    [emo3] blijkt echt wel dat Myriam een dikke boon heeft voor Engelse Cockers hè![emo4] Maar ik veronderstel dat consequentie en geduld ook bij dat ras vruchten afwerpen op de duur. En zou 't daarom zijn dat ze "Engelse" cocker genoemd worden??? Ze hebben echt wel iets weg hè, van onze eilandbewoners-buren? Koppig (blijven maar links rijden...), op zichzelf gericht (Europa? wasda?), uitbundig soms - om het zacht uit te drukken, zie hooligans... en toch : flegmatiek en humoristisch zoals geen ander! Echt een portret van de ... Engelse cocker![emo3]
    Bieke
  19. DSMyriam

geplaatst op 14-10-2012 om 10:16
    EMO 4 Dat is een goei, die moet ik onthouden!http://i1090.photobucket.com/albums/i365/Bezeke/us4alldeuk.gif
    [emo4] Dat is een goei, die moet ik onthouden![IMG]http://i1090.photobucket.com/albums/i365/Bezeke/us4alldeuk.gif[/IMG]
    Myriam
  20. nicegirl

geplaatst op 01-11-2012 om 17:09
    Onertussen is Lex bijna 5 maand, man, man, wat gaat de tijd toch snel!
    't Is een superzalig beestje en we hebben volledig onze draai gevonden. Hij bijt op niets wat hij niet mag (althans voorlopig EMO 8) en is maar heel af en toe oostindisch doof, 'k heb het echt met hem getroffen!
    Onertussen is Lex bijna 5 maand, man, man, wat gaat de tijd toch snel! 't Is een superzalig beestje en we hebben volledig onze draai gevonden. Hij bijt op niets wat hij niet mag (althans voorlopig [emo8]) en is maar heel af en toe oostindisch doof, 'k heb het echt met hem getroffen!
  21. DSMyriam

geplaatst op 01-11-2012 om 17:30
    Dat is pas fijn, een voorbeeldige cocker! EMO 6EMO 8
    Dat is pas fijn, een voorbeeldige cocker! [emo6][emo8]
    Myriam
  22. biekevg

geplaatst op 01-11-2012 om 18:02
    Fijn, nicegirl, dat jullie zo goed samen opschieten. En je zal zien : dat wordt alleen maar beter (op een heel klein beetje extra zottigheid in de puberteit na, danEMO 4).

Maar Myriam, nu ga je me niet wijsmaken dat Denzel géén voorbeeldige cocker is, 't is allemaal maar hoe je 't bezietEMO 3
    Fijn, nicegirl, dat jullie zo goed samen opschieten. En je zal zien : dat wordt alleen maar beter (op een heel klein beetje extra zottigheid in de puberteit na, dan[emo4]). Maar Myriam, nu ga je me niet wijsmaken dat Denzel géén voorbeeldige cocker is, 't is allemaal maar hoe je 't beziet[emo3]
    Bieke
  23. DSMyriam

geplaatst op 02-11-2012 om 15:47
    @ Bieke: Jawel hoor, Denzel is op zijn manier braaf, hij doet niets stouts alleen die bananen in zijn oren dat is soms wel ne keer vervelend.EMO 7, soms ook lachwekkend zoals daarstraks in de tuin.
    "Denzel binnen komen" even later komt zijn hoofd eens piepen vanachter het hoekje van de veranda zo van "ja,ja ik heb het gehoord stop maar met roepen ik kom seffes" en weg was mijnheer weer.EMO 3
    @ Bieke: Jawel hoor, Denzel is op zijn manier braaf, hij doet niets stouts alleen die bananen in zijn oren dat is soms wel ne keer vervelend.[emo7], soms ook lachwekkend zoals daarstraks in de tuin. "Denzel binnen komen" even later komt zijn hoofd eens piepen vanachter het hoekje van de veranda zo van "ja,ja ik heb het gehoord stop maar met roepen ik kom seffes" en weg was mijnheer weer.[emo3]
    Myriam
  24. biekevg

geplaatst op 02-11-2012 om 18:01
    Awel, hij is toch komen zeggen dat hij nog efkes wegbleef? Veel kinderen doen dat niet, hoor!

'k Kan mij voorstellen dat ge dan moeite hebt om uwe lach in te houden, en zelfs als 't lukt : ze hebben dan toch door dat ge niet echt kwaad zijt, hè?EMO 3EMO 3EMO 3
    Awel, hij is toch komen zeggen dat hij nog efkes wegbleef? Veel kinderen doen dat niet, hoor! 'k Kan mij voorstellen dat ge dan moeite hebt om uwe lach in te houden, en zelfs als 't lukt : ze hebben dan toch door dat ge niet echt kwaad zijt, hè?[emo3][emo3][emo3]
    Bieke
  25. nicegirl

geplaatst op 09-11-2012 om 09:51
    @Myriam: Lex kan zich zo heel demonstratief neerzetten, met z'n rug naar mij gericht, qua statement van "nu heb ik even geen zin in jou" kan dat ook tellen, hé EMO 8 En moet ik inderdaad serieus blijven en niet lachen, niet makkelijk EMO 1
    @Myriam: Lex kan zich zo heel demonstratief neerzetten, met z'n rug naar mij gericht, qua statement van "nu heb ik even geen zin in jou" kan dat ook tellen, hé [emo8] En moet ik inderdaad serieus blijven en niet lachen, niet makkelijk [emo1]
  26. DSMyriam

geplaatst op 09-11-2012 om 14:20
    @ Nicegirl, Ah ja dat ken ik. Denzel mag niet in een bepaalde zetel omdat hij van daarop een sprong op de vensterbank doet en ik vrees dan voor mijn planten en zo, hij weet het verdorie goed en dan gaat hij mij ook zitten uitdagen boven op de rugleuning zo van " en doe er nu maar iets aan".EMO 4
    @ Nicegirl, Ah ja dat ken ik. Denzel mag niet in een bepaalde zetel omdat hij van daarop een sprong op de vensterbank doet en ik vrees dan voor mijn planten en zo, hij weet het verdorie goed en dan gaat hij mij ook zitten uitdagen boven op de rugleuning zo van " en doe er nu maar iets aan".[emo4]
    Myriam
  27. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x