Honden centrum

Honden algemeen » Nieuwe hond » Het besluit is genomen!

1. Nienie

rank: 125

geplaatst op 23-11-2011 om 19:32
    Dit heb ik in mijn blog geschreven en kom nu achter dit forum. Mijn bericht lijkt me hier ook wel gepast en mogelijk zijn er mensen die hier ideeen over hebben. Het is alleen wel een lang verhaal EMO 3.

Het besluit is genomen! In 2012 gaat er zeer waarschijnlijk een hond komen! We zullen er eindelijk tijd voor hebben en het kunnen combineren met ons werk.
    Maar dan.... dan komen de vragen. Hoe groot, welk temperament, welk ras???? Pup of herplaatser? Reu of teef?
    Nog nooit een hond gehad, wel een hond van een vriendin mee opgevoed (Amrikaanse Stafford) en naar de hondenschool geweest. Luisterd nu geweldig, maakt geen verschil tussen echte baas en mij.

Ik dacht altijd aan een Rottweiler, maar nu het zover is, vind ik mijn huis wel erg klein lijken voor zo'n grote vriend. Zware, wat lompere hond. Als ik hier in het register kijk, vind ik de Bordercollie en de Australian Kelpie het meest aantrekken (en lijken qua karakterbeschrijving wat op elkaar). Maar ach, zo'n schattig Kooikerhondje, Stabij of Drentsche Patrijs vind ik ook wel aandoenlijk.

Wat zal onze toekomstige hond allemaal meemaken? Dagelijks naar mijn paard en haar kudde waar de hond minimaal twee uur rondloopt. Op de dagen dat ik werk (3) mee in de auto naar de paarden waar ik therapie mee geef. Een terrein waar de hond de hele dag rond kan lopen en zich evt kan opstellen als therapie hond (laat ik de hond vrij in). In de weekenden wandeling(etjes) en ook met mijn schoonvader mee op pad enkele uren de bossen in of heide op. Mocht ik de hond niet mee kunnen nemen, dan kan de hond met mijn vriend mee op de trekker en over het land rennen.

De toekomstige hond zal dus veel beweging krijgen, 2 vaste bazen die ook wel een hondentraining willen doen of lekker spelen af en toe. Soms zal hij mee gaan met mijn schoonvader en ook naar mijn vriendin van de paarden zal de hond af en toe moeten luisteren.
    Gehoorzaamheid is heel belangrijk. Uiteindelijk zal de hond ook mee mogen lopen met buitenritten te paard.
    Ook zal de hond veel hondenvrienden tegenkomen, aangezien op bijna alle plekken waar ik kom, honden zijn. De hond zal dus niet heel dominant mogen zijn.
    Aanhankelijkheid maar ook een mate van zelfstandigheid is een pre. Ik zal niet de hele dag naar de hond om moeten kijken om te zien of het goed met hem gaat. Aan de andere kant is het wel fijn als hij zich regelmatig laat zien en soms een knuffel kan waarderen.

Onderzoeken, bij fokkers langs gaan en wie weet wat info van deze site halen, zullen hopelijk uiteindelijk de juiste beslissing geven. Waar het uiteindelijk zal draaien om de juiste klik.

- En misschien hebben jullie er nog ideeen over?????

Groetjes Nienke
    Dit heb ik in mijn blog geschreven en kom nu achter dit forum. Mijn bericht lijkt me hier ook wel gepast en mogelijk zijn er mensen die hier ideeen over hebben. Het is alleen wel een lang verhaal [emo3]. Het besluit is genomen! In 2012 gaat er zeer waarschijnlijk een hond komen! We zullen er eindelijk tijd voor hebben en het kunnen combineren met ons werk. Maar dan.... dan komen de vragen. Hoe groot, welk temperament, welk ras???? Pup of herplaatser? Reu of teef? Nog nooit een hond gehad, wel een hond van een vriendin mee opgevoed (Amrikaanse Stafford) en naar de hondenschool geweest. Luisterd nu geweldig, maakt geen verschil tussen echte baas en mij. Ik dacht altijd aan een Rottweiler, maar nu het zover is, vind ik mijn huis wel erg klein lijken voor zo'n grote vriend. Zware, wat lompere hond. Als ik hier in het register kijk, vind ik de Bordercollie en de Australian Kelpie het meest aantrekken (en lijken qua karakterbeschrijving wat op elkaar). Maar ach, zo'n schattig Kooikerhondje, Stabij of Drentsche Patrijs vind ik ook wel aandoenlijk. Wat zal onze toekomstige hond allemaal meemaken? Dagelijks naar mijn paard en haar kudde waar de hond minimaal twee uur rondloopt. Op de dagen dat ik werk (3) mee in de auto naar de paarden waar ik therapie mee geef. Een terrein waar de hond de hele dag rond kan lopen en zich evt kan opstellen als therapie hond (laat ik de hond vrij in). In de weekenden wandeling(etjes) en ook met mijn schoonvader mee op pad enkele uren de bossen in of heide op. Mocht ik de hond niet mee kunnen nemen, dan kan de hond met mijn vriend mee op de trekker en over het land rennen. De toekomstige hond zal dus veel beweging krijgen, 2 vaste bazen die ook wel een hondentraining willen doen of lekker spelen af en toe. Soms zal hij mee gaan met mijn schoonvader en ook naar mijn vriendin van de paarden zal de hond af en toe moeten luisteren. Gehoorzaamheid is heel belangrijk. Uiteindelijk zal de hond ook mee mogen lopen met buitenritten te paard. Ook zal de hond veel hondenvrienden tegenkomen, aangezien op bijna alle plekken waar ik kom, honden zijn. De hond zal dus niet heel dominant mogen zijn. Aanhankelijkheid maar ook een mate van zelfstandigheid is een pre. Ik zal niet de hele dag naar de hond om moeten kijken om te zien of het goed met hem gaat. Aan de andere kant is het wel fijn als hij zich regelmatig laat zien en soms een knuffel kan waarderen. Onderzoeken, bij fokkers langs gaan en wie weet wat info van deze site halen, zullen hopelijk uiteindelijk de juiste beslissing geven. Waar het uiteindelijk zal draaien om de juiste klik. - En misschien hebben jullie er nog ideeen over????? Groetjes Nienke
  2. Veerle

rank: 20

geplaatst op 25-11-2011 om 07:27
    Vrienden van ons hebben ook paarden, tijd en véééél ruimte in de tuin en de bossen waarin ze wonen waardoor de honden ook veel kunnen rondlopen, spelen, wandelen... Zij hebben 2 Australian Catte Dogs (drijfhonden en dat doen ze spontaan nog steeds) Het zijn schatten van honden. De honden zijn heel zelfstandig maar laten zich ook graag knuffelen. Als je ermee bezig bent, leren ze behoorlijk snel commando's aan. Ze zijn de grootte van een labrador (misschien iets groter). Eén nadeel: het zijn echt geen honden voor beginners. De pups zijn enorm energiek en daaraan lijkt geen einde te komen. EMO 3EMO 3EMO 3
    Vrienden van ons hebben ook paarden, tijd en véééél ruimte in de tuin en de bossen waarin ze wonen waardoor de honden ook veel kunnen rondlopen, spelen, wandelen... Zij hebben 2 Australian Catte Dogs (drijfhonden en dat doen ze spontaan nog steeds) Het zijn schatten van honden. De honden zijn heel zelfstandig maar laten zich ook graag knuffelen. Als je ermee bezig bent, leren ze behoorlijk snel commando's aan. Ze zijn de grootte van een labrador (misschien iets groter). Eén nadeel: het zijn echt geen honden voor beginners. De pups zijn enorm energiek en daaraan lijkt geen einde te komen. [emo3][emo3][emo3]
    Veerle en de Entli-siaste Jenne
  3. Nienie

geplaatst op 25-11-2011 om 10:59
    Hoi Veerle,
    Dank voor je reactie! De Cattle Dog hebben we bekeken, maar spreekt ons toch niet echt aan qua uitstraling en beschrijving (lastig met derden). Op dit moment zijn we erg aan het kijken naar een Border Collie. Dat lijkt ons nu de ideale hond. We gaan ook kijken bij verschillende mensen met BC's zodat we verder met het ras kennis kunnen maken.
    Groetjes Nienke
    Hoi Veerle, Dank voor je reactie! De Cattle Dog hebben we bekeken, maar spreekt ons toch niet echt aan qua uitstraling en beschrijving (lastig met derden). Op dit moment zijn we erg aan het kijken naar een Border Collie. Dat lijkt ons nu de ideale hond. We gaan ook kijken bij verschillende mensen met BC's zodat we verder met het ras kennis kunnen maken. Groetjes Nienke
  4. biekevg

rank: 1

geplaatst op 25-11-2011 om 18:24
    Dag Nienie,
    een border kan soms erg zelfstandig zijn, vergeet dat niet; maar anderzijds zijn er borders (zoals die van Charissa op dit forum) die ongelooflijk sociaal en gehoorzaam zijn.
    Zal wel afhangen van de opvoeding de eerste jaren, zeker? Dus :
    als je er energie, tijd en vooral veel liefde in wil steken, zal elke hond voor jou de perfecte hond zijn!EMO 1
    Dag Nienie, een border kan soms erg zelfstandig zijn, vergeet dat niet; maar anderzijds zijn er borders (zoals die van Charissa op dit forum) die ongelooflijk sociaal en gehoorzaam zijn. Zal wel afhangen van de opvoeding de eerste jaren, zeker? Dus : als je er energie, tijd en vooral veel liefde in wil steken, zal elke hond voor jou de perfecte hond zijn![emo1]
    Bieke
  5. Veerle

geplaatst op 26-11-2011 om 09:33
    Wat de uitstraling van een Cattle Dog betreft, kan ik je wel gelijk geven. De oudste van onze vrienden is een reu en als je hem ziet is hij juist een dik uitgevallen wolf. Zijn ogen zien er ook heel dreigend uit... Nochtans is Backup (zo noemt hij) de liefste en trouwste hond die ik ken.
    De jongste is een teefje en véééél kleiner en magerder dan de reu. Zij heeft dan weer een eigenwijze blik in haar ogen en in Jay Jay (zo noemt zij) zie je helemaal geen wolf meer.
    Wat de uitstraling van een Cattle Dog betreft, kan ik je wel gelijk geven. De oudste van onze vrienden is een reu en als je hem ziet is hij juist een dik uitgevallen wolf. Zijn ogen zien er ook heel dreigend uit... Nochtans is Backup (zo noemt hij) de liefste en trouwste hond die ik ken. De jongste is een teefje en véééél kleiner en magerder dan de reu. Zij heeft dan weer een eigenwijze blik in haar ogen en in Jay Jay (zo noemt zij) zie je helemaal geen wolf meer.
  6. madany

rank: 4

geplaatst op 27-11-2011 om 10:21
    hallo nienie

ik zocht zo een beetje hetzelfde als jij ! ben ook de cattle dog gaan bekijken maar durfde hier niet aan te beginnen, de border was fijn maar leek redelijk zenuwachtig en zo ben ik bij de australische hetder gekomen.
    Kobe is nu bijna 4 maanden en leert heel snel, is lief en ja bij de fokkers waar ik ben gaan kijken kreeg ik wel het idee van ja dat is het EMO 1
    dus bekijk dit ras ook even EMO 1
    ik heb zelf ook paarden en kobe gaat graag mee.
    groetjes
    triske
    hallo nienie ik zocht zo een beetje hetzelfde als jij ! ben ook de cattle dog gaan bekijken maar durfde hier niet aan te beginnen, de border was fijn maar leek redelijk zenuwachtig en zo ben ik bij de australische hetder gekomen. Kobe is nu bijna 4 maanden en leert heel snel, is lief en ja bij de fokkers waar ik ben gaan kijken kreeg ik wel het idee van ja dat is het :) dus bekijk dit ras ook even :) ik heb zelf ook paarden en kobe gaat graag mee. groetjes triske
  7. Veerle

geplaatst op 28-11-2011 om 13:40
    Een Cattle Dog is geen ras voor beginnende hondeneigenaars... Dat is ook de reden waarom wij voor een andere ras gegaan zijn, hoewel een Entlebucher ook een behoorlijk karaktertje heeft EMO 3!
    Een Cattle Dog is geen ras voor beginnende hondeneigenaars... Dat is ook de reden waarom wij voor een andere ras gegaan zijn, hoewel een Entlebucher ook een behoorlijk karaktertje heeft [emo3]!
  8. Nienie

geplaatst op 28-11-2011 om 18:34
    Die Australische Herder is ook gaaf. We gaan 11 dec bij een Border fokker kijken. Ben heeeeeeel benieuwd, hoop dat dat klikt. Anders misschien die herder, wel erg mooi en ook interessant!

Leuk al jullie reacties! Tips en ideeen blijven welkom hoor EMO 8
    Die Australische Herder is ook gaaf. We gaan 11 dec bij een Border fokker kijken. Ben heeeeeeel benieuwd, hoop dat dat klikt. Anders misschien die herder, wel erg mooi en ook interessant! Leuk al jullie reacties! Tips en ideeen blijven welkom hoor ;-)
  9. biekevg

geplaatst op 28-11-2011 om 18:42
    Ze zijn feitelijk allemaal gaaf, hoor Nienie!
    Maar wat je vraag reu of teefje betreft : ze hebben elk hun voor- en nadelen :
    reutjes zijn wat moeilijker in de hand te houden (da's zoals bij mensen, zie je...) en hebben de neiging om op zoek te gaan naar de bron van hun verliefdheid, elke keer er een loops teefje één poot buitenzet in een omtrek van 15 km (allé dat is misschien iéts overdreven) , ik kan ervan meespreken want ik zit voor 't ogenblik middenin zo'n liefdesaffaire met Christo...
    Teefjes zijn zachter van aard en karakter meestal, maar hou dan wel rekening met het feit dat die meestal 2 keer per jaar 3 weken lang méér dan één poot wil buitenzetten, ook al wil jij het niet!
    En als haar adonis niet tot bij haar komt, zal zij er dan wel zelf naar op zoek gaan, wat soms op grote zoektochten uitdraait...
    Dus : of je loopt achter een reutje aan, die jaagt op teefjes, of je loopt achter een teefje aan, dat op zoek gaat naar reutjes.
    Conclusie : 't heeft geen belang!EMO 3
    Ze zijn feitelijk allemaal gaaf, hoor Nienie! Maar wat je vraag reu of teefje betreft : ze hebben elk hun voor- en nadelen : reutjes zijn wat moeilijker in de hand te houden (da's zoals bij mensen, zie je...) en hebben de neiging om op zoek te gaan naar de bron van hun verliefdheid, elke keer er een loops teefje één poot buitenzet in een omtrek van 15 km (allé dat is misschien iéts overdreven) , ik kan ervan meespreken want ik zit voor 't ogenblik middenin zo'n liefdesaffaire met Christo... Teefjes zijn zachter van aard en karakter meestal, maar hou dan wel rekening met het feit dat die meestal 2 keer per jaar 3 weken lang méér dan één poot wil buitenzetten, ook al wil jij het niet! En als haar adonis niet tot bij haar komt, zal zij er dan wel zelf naar op zoek gaan, wat soms op grote zoektochten uitdraait... Dus : of je loopt achter een reutje aan, die jaagt op teefjes, of je loopt achter een teefje aan, dat op zoek gaat naar reutjes. Conclusie : 't heeft geen belang![emo3]
    Bieke
  10. Nienie

geplaatst op 28-11-2011 om 19:55
    @ Biekevg, wat schrijf je onwijs leuk!!!! Gedacht aan eens een boek te schrijven EMO 4?
    @ Biekevg, wat schrijf je onwijs leuk!!!! Gedacht aan eens een boek te schrijven [emo4]?
  11. Veerle

geplaatst op 29-11-2011 om 08:05
    Wij hebben onze reu wat beperkt in zijn liefdesperikelen. Hij is op de leeftijd van 7 maanden enkele noodzakelijke elementen hiervoor kwijt geraakt en heeft daardoor nog nooit echt interesse gehad in loopse teefjes. Hij gaat wel eens ruiken en daar blijft het ook bij. Daarvoor een eigen "Prison Brake" versie ontiwkkelen, zit niet in hem.EMO 1
    Wij hebben onze reu wat beperkt in zijn liefdesperikelen. Hij is op de leeftijd van 7 maanden enkele noodzakelijke elementen hiervoor kwijt geraakt en heeft daardoor nog nooit echt interesse gehad in loopse teefjes. Hij gaat wel eens ruiken en daar blijft het ook bij. Daarvoor een eigen "Prison Brake" versie ontiwkkelen, zit niet in hem.[emo1]
  12. Nienie

geplaatst op 07-12-2011 om 20:09
    De pups zijn inmiddels geboren!!! Een nest met 5 pups, alleen maar reutjes, haha. We hebben alles overwogen en zijn erg blij met een reutje. Spannend, we gaan zondag kijken EMO 11EMO 11EMO 11EMO 11.
    De pups zijn inmiddels geboren!!! Een nest met 5 pups, alleen maar reutjes, haha. We hebben alles overwogen en zijn erg blij met een reutje. Spannend, we gaan zondag kijken [emo11][emo11][emo11][emo11].
  13. Nienie

geplaatst op 07-12-2011 om 20:09
    De pups zijn inmiddels geboren!!! Een nest met 5 pups, alleen maar reutjes, haha. We hebben alles overwogen en zijn erg blij met een reutje. Spannend, we gaan zondag kijken EMO 11EMO 11EMO 11EMO 11.
    De pups zijn inmiddels geboren!!! Een nest met 5 pups, alleen maar reutjes, haha. We hebben alles overwogen en zijn erg blij met een reutje. Spannend, we gaan zondag kijken [emo11][emo11][emo11][emo11].
  14. Veerle

geplaatst op 08-12-2011 om 18:14
    Pupjes zijn altijd schattig... Mijn hart smelt al bij de gedachte eraan EMO 1
    Zijn jullie nu inderdaad voor de Australische Herder gegaan?
    Pupjes zijn altijd schattig... Mijn hart smelt al bij de gedachte eraan [emo1] Zijn jullie nu inderdaad voor de Australische Herder gegaan?
  15. biekevg

geplaatst op 08-12-2011 om 18:31
    Dat moet een teefje zijn, dat wat te veel op het model afgegaan is van wat ze achter zich zag, toen ze de puppies maakte!EMO 4
    Veel plezier zondag, wel beetje hoofd erbij houden en niet helemaal smelten zoals Veerle...EMO 8
    Dat moet een teefje zijn, dat wat te veel op het model afgegaan is van wat ze achter zich zag, toen ze de puppies maakte![emo4] Veel plezier zondag, wel beetje hoofd erbij houden en niet helemaal smelten zoals Veerle...[emo8]
    Bieke
  16. Nienie

geplaatst op 08-12-2011 om 19:14
    Hahahahahaha. Het is, zoals het nu lijkt, toch een BC geworden! Maar die AH is echt wel een goede tweede, wie weet wat de toekomst brengt EMO 8.
    In en uit ademen, koel blijven, we gaan het proberen zondag....
    Hahahahahaha. Het is, zoals het nu lijkt, toch een BC geworden! Maar die AH is echt wel een goede tweede, wie weet wat de toekomst brengt ;-). In en uit ademen, koel blijven, we gaan het proberen zondag....
  17. Nienie

geplaatst op 13-12-2011 om 16:04
    Het zijn enorme schatjes!!!! Heel mooie honden, super mooie moeder. Voelt goed om een van de mooie pups van Kayleighs te mogen gaan opvoeden! Weet niet hoe ik een foto moet plaatsen... Heb ze op mijn comp of fb.
    Het zijn enorme schatjes!!!! Heel mooie honden, super mooie moeder. Voelt goed om een van de mooie pups van Kayleighs te mogen gaan opvoeden! Weet niet hoe ik een foto moet plaatsen... Heb ze op mijn comp of fb.
  18. Nienie

geplaatst op 13-12-2011 om 16:07
    Mama met pups
    Pups
    [URL=https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150482152273407&set=a.10150482151343407.387380.534958406&type=3&theater]Mama met pups[/URL] [URL=https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150482152708407&set=a.10150482151343407.387380.534958406&type=3&theater]Pups[/URL]
  19. biekevg

geplaatst op 13-12-2011 om 18:25
    Jammer, Nienie, ik zit niet op Facebook (heb op mijn leeftijd liever een kussentje...), maar Diane heeft op blz 6 van raad-het-ras mooi gezegd hoe je foto's kan plaatsen : hier komt het
    "je gaat naar de foto in je foto album (eerst wel je foto's daarop zetten). Zorg ervoor dat je alleen die foto ziet (groot dus). Dan klik je erop met je rechter muisknop. Je klikt op eigenschappen. Dan kopieer je de URL. Vervolgens klik je hier op IMG en plak je de URL. Dat is alles"
    'k Wist dat dit nog eens van pas ging komen, 'k heb dus de pagina waar 't op gezet was door Diane, onthouden EMO 8
    Jammer, Nienie, ik zit niet op Facebook (heb op mijn leeftijd liever een kussentje...), maar Diane heeft op blz 6 van raad-het-ras mooi gezegd hoe je foto's kan plaatsen : hier komt het "je gaat naar de foto in je foto album (eerst wel je foto's daarop zetten). Zorg ervoor dat je alleen die foto ziet (groot dus). Dan klik je erop met je rechter muisknop. Je klikt op eigenschappen. Dan kopieer je de URL. Vervolgens klik je hier op IMG en plak je de URL. Dat is alles" 'k Wist dat dit nog eens van pas ging komen, 'k heb dus de pagina waar 't op gezet was door Diane, onthouden [emo8]
    Bieke
  20. Nienie

geplaatst op 13-12-2011 om 20:04
    Test....
    C:\Users\Gebruiker\Pictures\Hond\11-12-2011\DSCF1036.JPG

Test.... [IMG]C:\Users\Gebruiker\Pictures\Hond\11-12-2011\DSCF1036.JPG[/IMG]
  21. Nienie

geplaatst op 13-12-2011 om 20:06
    biekevg schreef:
    "je gaat naar de foto in je foto album (eerst wel je foto's daarop zetten)"EMO 8

Foto-album internet of op je computer?
    Toch best ingewikkeld, dan is fb makkelijker EMO 13EMO 20.
    [quote=biekevg]"je gaat naar de foto in je foto album (eerst wel je foto's daarop zetten)"[emo8][/quote] Foto-album internet of op je computer? Toch best ingewikkeld, dan is fb makkelijker [emo13][emo20].
  22. biekevg

geplaatst op 14-12-2011 om 17:54
    Neen, fotoalbum mag niet van op je eigen harde schijf zijn, daar hebben wij geen zaken mee EMO 11, je zet je foto eerst bij je profiel hier op de site; maar ik vermoed dat het even goed gaat als je de URL van de foto copieert op je fotoalbum op internet EMO 1
    Neen, fotoalbum mag niet van op je eigen harde schijf zijn, daar hebben wij geen zaken mee [emo11], je zet je foto eerst bij je profiel hier op de site; maar ik vermoed dat het even goed gaat als je de URL van de foto copieert op je fotoalbum op internet [emo1]
    Bieke
  23. Nienie

geplaatst op 14-12-2011 om 21:35
    https://www.hondencentrum.com/image/getzoom?file=380120101504821519584075349584068499923569369998n_1.jpg
    https://www.hondencentrum.com/image/getzoom?file=373774101504821525534075349584068499927538350492n.jpg
    [IMG]https://www.hondencentrum.com/image/getzoom?file=380120101504821519584075349584068499923569369998n_1.jpg[/IMG] [IMG]https://www.hondencentrum.com/image/getzoom?file=373774101504821525534075349584068499927538350492n.jpg[/IMG]
  24. davy

rank: 14

geplaatst op 15-12-2011 om 20:43
    Prachtig
    Prachtig
    Met vriendelijke groeten
  25. Veerle

geplaatst op 16-12-2011 om 13:11
    Mooi foto en een beetje een gek zicht: een bruin-witte moeder met allemaal zwart-witte pupjes!
    De moeder ziet er alvast heel gelukkig en trots uit!
    Mooi foto en een beetje een gek zicht: een bruin-witte moeder met allemaal zwart-witte pupjes! De moeder ziet er alvast heel gelukkig en trots uit!
  26. Nienie

geplaatst op 16-12-2011 om 13:53
    Mooi he? De pups hebben allemaal het EE-red gen, welke ze door kunnen geven naar hun pups. Maar ja, bij castreren heb je daar weinig aan. De kleur en moeder is heel erg mooi, zou er zo een uiteindelijk ook graag hebben.... Ach, wie weet ooit. Er moet soms ook wat te dromen over blijven. Deze worden klassiek zwart-wit.
    Mooi he? De pups hebben allemaal het EE-red gen, welke ze door kunnen geven naar hun pups. Maar ja, bij castreren heb je daar weinig aan. De kleur en moeder is heel erg mooi, zou er zo een uiteindelijk ook graag hebben.... Ach, wie weet ooit. Er moet soms ook wat te dromen over blijven. Deze worden klassiek zwart-wit.
  27. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x