Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated - argument passed by value; If you would like to pass it by reference, modify the declaration of [runtime function name](). If you would like to enable call-time pass-by-reference, you can set allow_call_time_pass_reference to true in your INI file. However, future versions may not support this any longer. in /data/sites/web/hondencentrumcom/www/site/system/lib/Validator.php on line 57
Doberman of Duitse herder | Nieuwe hond | Honden algemeen | Forum | Hondencentrum

Honden centrum

Honden algemeen » Nieuwe hond » Doberman of Duitse herder

1. mastercrow

rank: 3478

geplaatst op 20-09-2012 om 18:48
    Hallo allemaal

Ik mag eindelijk van mijn ouders een hond, maar ik twijfel tussen de doberman en de duitse herder. Ik ben 17 jaar, ik heb een grote tuin en ik heb tijd om de hond 2x per dag uit te laten. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt
    Hallo allemaal Ik mag eindelijk van mijn ouders een hond, maar ik twijfel tussen de doberman en de duitse herder. Ik ben 17 jaar, ik heb een grote tuin en ik heb tijd om de hond 2x per dag uit te laten. Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt
  2. anoniem

rank: 5

geplaatst op 20-09-2012 om 21:52
    waarom specifiek een dobberman of duitse herder?
    kan je dat misschien verder uitleggen ?
    wat u aantrek in die honden...Je beseft toch dat dit honden zijn die een BAAS nodig hebben en LEIDER...
    Heb er vroeger 5 gehad ( duitse herders ) wil gewoon dat je zeker bent aan wat je begint EMO 1
    waarom specifiek een dobberman of duitse herder? kan je dat misschien verder uitleggen ? wat u aantrek in die honden...Je beseft toch dat dit honden zijn die een BAAS nodig hebben en LEIDER... Heb er vroeger 5 gehad ( duitse herders ) wil gewoon dat je zeker bent aan wat je begint :)
    grtjs sien :) en een poot van de beestenbende
  3. anoniem

rank: 7

geplaatst op 20-09-2012 om 22:31
    Beide hebben, naast leiderschap zoals Sien zegt, wel heel veel beweging en uitdaging nodig. Ik weet niet of 2x per dag uitlaten daar wel voldoende voor is.. Waarom maar 2X trouwens?

'T zijn hoe dan ook niet de gemakkelijkste rassen. Is het je eerste hond?
    Beide hebben, naast leiderschap zoals Sien zegt, wel heel veel beweging en uitdaging nodig. Ik weet niet of 2x per dag uitlaten daar wel voldoende voor is.. Waarom maar 2X trouwens? 'T zijn hoe dan ook niet de gemakkelijkste rassen. Is het je eerste hond?
    Sophie
  4. anoniem

rank: 5

geplaatst op 20-09-2012 om 23:40
    Mja hierook sluit ik mij aan bij soph had er eigenlijk niet verder over nagedacht...Onze duitse herders werden nu wel in een ren gehouden van 2 op 4 ( elk hun eigen ren) me een schuifdeur hadden ze een wei van 35m op 15m om in te lopen...We lieten ze zeker 6-7 los als het niet meer was...
    En we gingen er regelmatig mee wandelen...trainen op pakwerk ( want ze deden pakwerk)...
    EN als ik eerlijk mag zijn...Vond ik dat eigenlijk nog te weinig...

Mja hierook sluit ik mij aan bij soph had er eigenlijk niet verder over nagedacht...Onze duitse herders werden nu wel in een ren gehouden van 2 op 4 ( elk hun eigen ren) me een schuifdeur hadden ze een wei van 35m op 15m om in te lopen...We lieten ze zeker 6-7 los als het niet meer was... En we gingen er regelmatig mee wandelen...trainen op pakwerk ( want ze deden pakwerk)... EN als ik eerlijk mag zijn...Vond ik dat eigenlijk nog te weinig...
    grtjs sien :) en een poot van de beestenbende
  5. hondenmanieren

rank: 14

geplaatst op 21-09-2012 om 00:40
    wie gaat de hond eten geven, wie gaat de dog-droppings opkuisen, wie gaat hem om de 4 maand ontwormen en bij houden zodat je het niet vergeet, wie gaat hem naar de dierenarts brengen elk jaar om zen spuitjes te krijgen, wie gaat hem kammen in de ruiftijd en kuisen wanneer het haar in huis ligt...enz

ik wil je niet ontmoedigen maar een hond vraagt VEEL meer aandacht en werk dan een aantal keer uitlaten per dag en net zoals Sophie en Sien reeds aangaven is 2x uitlaten per dag waarschijnlijk niet genoeg als je het goed wil doen!

als eerste hond raad ik je trouwens niet aan om meteen een ras als doberman of duitse herder te nemen.

indien je bereid bent om werkelijk met je hond bezig te zijn kan je best eerst een goede hondenschool vinden waar je zeker 2x per week met je hond heen kan.
    je kan dan ook gelijk uitmaken waar je interesse ligt, je kan gehoorzaamheid doen maar bv ook agylity, of als je wat atletisch bent kan je canicross doen en samen met je hond aan je conditie werken.

er zijn zoveel mogelijkheden dat je beter eerst daar naar kijkt en dan een ras kiest dat hiervoor best erbij past!

als je wat met je hond zou willen doen, dan raad ik bv een border collie voor je aan, zijn meestal vrij zachte honden die heel leergierig en aktief zijn en zowat geschikt voor alle disciplines op pakwerk na, maar dat is een discipline die ik je NIET aanraad als beginner met een eerste hond !

praat er met je ouders over en wie weet vinden zij zelf wel iets wat hen interesseerd en waar jullie allen tesamen veel plezier aan kunnen beleven samen met de hond.
    wie gaat de hond eten geven, wie gaat de dog-droppings opkuisen, wie gaat hem om de 4 maand ontwormen en bij houden zodat je het niet vergeet, wie gaat hem naar de dierenarts brengen elk jaar om zen spuitjes te krijgen, wie gaat hem kammen in de ruiftijd en kuisen wanneer het haar in huis ligt...enz ik wil je niet ontmoedigen maar een hond vraagt VEEL meer aandacht en werk dan een aantal keer uitlaten per dag en net zoals Sophie en Sien reeds aangaven is 2x uitlaten per dag waarschijnlijk niet genoeg als je het goed wil doen! als eerste hond raad ik je trouwens niet aan om meteen een ras als doberman of duitse herder te nemen. indien je bereid bent om werkelijk met je hond bezig te zijn kan je best eerst een goede hondenschool vinden waar je zeker 2x per week met je hond heen kan. je kan dan ook gelijk uitmaken waar je interesse ligt, je kan gehoorzaamheid doen maar bv ook agylity, of als je wat atletisch bent kan je canicross doen en samen met je hond aan je conditie werken. er zijn zoveel mogelijkheden dat je beter eerst daar naar kijkt en dan een ras kiest dat hiervoor best erbij past! als je wat met je hond zou willen doen, dan raad ik bv een border collie voor je aan, zijn meestal vrij zachte honden die heel leergierig en aktief zijn en zowat geschikt voor alle disciplines op pakwerk na, maar dat is een discipline die ik je NIET aanraad als beginner met een eerste hond ! praat er met je ouders over en wie weet vinden zij zelf wel iets wat hen interesseerd en waar jullie allen tesamen veel plezier aan kunnen beleven samen met de hond.
    wim
  6. Kristel

rank: 2

geplaatst op 22-09-2012 om 19:46
    Hey,
    Fijn dat je een hond mag van je ouders. Yep, hou er zeker rekening mee dat een hond zoveel meer is dan 2 keer per dag mee wandelen en loslaten in de tuin want anders zit je voor je het goed en wel beseft met een onhandelbare gefrustreerde hond. Ik kan bevestigen dat herdershonden tijdsintentief zijn en aangezien dit je eerste hond is zou ik je ook aanraden van je zeker in te schrijven bij een (positieve) hondenschool wat het ras ook moge worden.
    Hey, Fijn dat je een hond mag van je ouders. Yep, hou er zeker rekening mee dat een hond zoveel meer is dan 2 keer per dag mee wandelen en loslaten in de tuin want anders zit je voor je het goed en wel beseft met een onhandelbare gefrustreerde hond. Ik kan bevestigen dat herdershonden tijdsintentief zijn en aangezien dit je eerste hond is zou ik je ook aanraden van je zeker in te schrijven bij een (positieve) hondenschool wat het ras ook moge worden.
    www.kastagnebos.jimdo.com
  7. MiloXLara

rank: 23

geplaatst op 25-09-2012 om 09:10
    Dobermanns en Duitse herders zijn intelligente werkhonden he. Zorg dat je ze zeker genoeg mentale stimulatie geeft!! Een hondenschool is zeker aan te raden want ze kunnen soms dominant zijn (ook naar andere honden) als ze niet goed geleerd zijn. EMO 20 2x buiten laten is genoeg als je spreekt over bvb aan de fiets lopen of intensief bezig zijn zoals agilitycursus, hondenschool of een 2x een uur wandelen ofzo. Het zijn dus absoluut ook geen kennelhonden. Veel succes alvast maar met nog 1 aanrader: Kijk niet enkel naar het uiterlijk maar eerst naar wat past bij je karakter en dan pas naar het uiterlijk als het moet. EMO 8
    Dobermanns en Duitse herders zijn intelligente werkhonden he. Zorg dat je ze zeker genoeg mentale stimulatie geeft!! Een hondenschool is zeker aan te raden want ze kunnen soms dominant zijn (ook naar andere honden) als ze niet goed geleerd zijn. [emo20] 2x buiten laten is genoeg als je spreekt over bvb aan de fiets lopen of intensief bezig zijn zoals agilitycursus, hondenschool of een 2x een uur wandelen ofzo. Het zijn dus absoluut ook geen kennelhonden. Veel succes alvast maar met nog 1 aanrader: Kijk niet enkel naar het uiterlijk maar eerst naar wat past bij je karakter en dan pas naar het uiterlijk als het moet. [emo8]
    Evy
  8. MiloXLara

rank: 23

geplaatst op 25-09-2012 om 09:15
    Owja en koop hem enkel bij een professionele fokker! Je wilt niet dat zo'n rassen met mentale problemen zouden zitten en al zeker niet dat je zo'n broodfokhandel zou motiveren EMO 8 voor de rest kan ik enkel maar zeggen dat ik met beide rassen gewerkt heb en dat het altijd superlieve tophonden zijn mits het bovenstaande allemaal vervuld wordt.
    Owja en koop hem enkel bij een professionele fokker! Je wilt niet dat zo'n rassen met mentale problemen zouden zitten en al zeker niet dat je zo'n broodfokhandel zou motiveren [emo8] voor de rest kan ik enkel maar zeggen dat ik met beide rassen gewerkt heb en dat het altijd superlieve tophonden zijn mits het bovenstaande allemaal vervuld wordt.
    Evy
  9. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x