Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated - argument passed by value; If you would like to pass it by reference, modify the declaration of [runtime function name](). If you would like to enable call-time pass-by-reference, you can set allow_call_time_pass_reference to true in your INI file. However, future versions may not support this any longer. in /data/sites/web/hondencentrumcom/www/site/system/lib/Validator.php on line 57
Aankoop van een puppie | Algemeen | Honden algemeen | Forum | Hondencentrum

Honden centrum

Honden algemeen » Algemeen » Aankoop van een puppie

1. Ayrula

rank: 728

geplaatst op 23-08-2014 om 08:19
    Hallo,

We zijn een gezin met drie kinderen. Mijn oudste is allergisch aan dieren. Ze krijgt ademhalingsproblemen als ze in contact komt met dieren. Enfin, in het verleden heb ik gemerkt dat ze minder last had van allergie wanneer we poezen in huis hadden. Ik denk er over na om een hond in huis te halen. Om haar meer weerstand te laten opbouwen en vertrouwd te laten maken met de honden. Maar ik heb daar geen enkel ervaring mee om een hond in huis te hebben. Ons kinderen zijn tussen de 6 en 8 jaar. Ik ben dus op zoek naar een hond die zeer kindvriendelijk is en alleen kan zijn. Wij zijn beide werkende ouders die vrij laat thuis zijn. Het is ook voor de oudste dat we een hond in huis willen halen omdat ze nood heeft aan een vriendje waar ze haar verhaal kan aan vertellen. Zoals ze dat deed met de poezen. We hebben de ruimte om een hond te hebben. Als we een aanschaf willen doen, waar moeten we dan allemaal rekening mee houden?

Groetjes,
    Ayrula
    Hallo, We zijn een gezin met drie kinderen. Mijn oudste is allergisch aan dieren. Ze krijgt ademhalingsproblemen als ze in contact komt met dieren. Enfin, in het verleden heb ik gemerkt dat ze minder last had van allergie wanneer we poezen in huis hadden. Ik denk er over na om een hond in huis te halen. Om haar meer weerstand te laten opbouwen en vertrouwd te laten maken met de honden. Maar ik heb daar geen enkel ervaring mee om een hond in huis te hebben. Ons kinderen zijn tussen de 6 en 8 jaar. Ik ben dus op zoek naar een hond die zeer kindvriendelijk is en alleen kan zijn. Wij zijn beide werkende ouders die vrij laat thuis zijn. Het is ook voor de oudste dat we een hond in huis willen halen omdat ze nood heeft aan een vriendje waar ze haar verhaal kan aan vertellen. Zoals ze dat deed met de poezen. We hebben de ruimte om een hond te hebben. Als we een aanschaf willen doen, waar moeten we dan allemaal rekening mee houden? Groetjes, Ayrula
  2. nelevandenbergh

rank: 481

geplaatst op 23-08-2014 om 13:27
    Hey Ayrula
    Wij zoeken een liefdevol gezin liefst met kinderen. We hebben zelf 3 kinderen(6,8 en 9jaar) en merken dat onze Rambo heel hard aan de kinderen hangt en graag met hen speelt.Hij is een mannetjes Jack Russel die heel hard aan het gezin hangt.Ook wij werken beiden Full Time, dus hij is gewoon van lange tijd alleen te zijn.
    Het enige minpuntje dat er bij Rambo is, is dat hij een bange hond is, vooral van andere 4 voeters.We zijn nog met een gedragstherapeut bezig daarover en ze wil het nieuwe gezin een maand lang gratis begeleiden. Op die manier kunnen jullie alles vragen en zeker zijn op een juist en professionele aanpak.
    Heb je meer vragen? nele124@live.be
    Hey Ayrula Wij zoeken een liefdevol gezin liefst met kinderen. We hebben zelf 3 kinderen(6,8 en 9jaar) en merken dat onze Rambo heel hard aan de kinderen hangt en graag met hen speelt.Hij is een mannetjes Jack Russel die heel hard aan het gezin hangt.Ook wij werken beiden Full Time, dus hij is gewoon van lange tijd alleen te zijn. Het enige minpuntje dat er bij Rambo is, is dat hij een bange hond is, vooral van andere 4 voeters.We zijn nog met een gedragstherapeut bezig daarover en ze wil het nieuwe gezin een maand lang gratis begeleiden. Op die manier kunnen jullie alles vragen en zeker zijn op een juist en professionele aanpak. Heb je meer vragen? nele124@live.be
  3. nelevandenbergh

geplaatst op 23-08-2014 om 13:32
    Oh ja, Rambo is net 1 jaar geworden. Hij is zindelijk en heeft nog nooit iets kapot gebeten EMO 1 onze oudste hond heeft zich tegen hem gekeerd sinds hij geen pup meer was.(gebeurd blijkbaar wel meer) EMO 2 Dat is ook de enigste reden waarom we hem weg doen, we zien hem heel graag en hopen een gezin te vinden waar hij meer kan krijgen( momenteel moeten we de honden gescheiden houden.Rambo zit met de bench in de keuken) groetjes Nele
    Oh ja, Rambo is net 1 jaar geworden. Hij is zindelijk en heeft nog nooit iets kapot gebeten :-) onze oudste hond heeft zich tegen hem gekeerd sinds hij geen pup meer was.(gebeurd blijkbaar wel meer) :-( Dat is ook de enigste reden waarom we hem weg doen, we zien hem heel graag en hopen een gezin te vinden waar hij meer kan krijgen( momenteel moeten we de honden gescheiden houden.Rambo zit met de bench in de keuken) groetjes Nele
  4. nelevandenbergh

geplaatst op 23-08-2014 om 13:33
    Oh ja, Rambo is net 1 jaar geworden. Hij is zindelijk en heeft nog nooit iets kapot gebeten EMO 1 onze oudste hond heeft zich tegen hem gekeerd sinds hij geen pup meer was.(gebeurd blijkbaar wel meer) EMO 2 Dat is ook de enigste reden waarom we hem weg doen, we zien hem heel graag en hopen een gezin te vinden waar hij meer kan krijgen( momenteel moeten we de honden gescheiden houden.Rambo zit met de bench in de keuken) groetjes Nele
    Oh ja, Rambo is net 1 jaar geworden. Hij is zindelijk en heeft nog nooit iets kapot gebeten :-) onze oudste hond heeft zich tegen hem gekeerd sinds hij geen pup meer was.(gebeurd blijkbaar wel meer) :-( Dat is ook de enigste reden waarom we hem weg doen, we zien hem heel graag en hopen een gezin te vinden waar hij meer kan krijgen( momenteel moeten we de honden gescheiden houden.Rambo zit met de bench in de keuken) groetjes Nele
  5. biekevg

rank: 1

geplaatst op 30-08-2014 om 13:17
    Hallo, Ayrula (hopelijk komt ze nog terug kijken of iemand heeft gereageerd op haar oproep EMO 12) en Nele, 't zou heel mooi zijn als jullie mekaar konden helpen, maar 'k wil toch graag kwijt dat een jackske geen "anti-allergische' hond is. Ze zijn levendig en bewegen veel, en ze ruien regelmatig - zoals de meeste honden - dus hou rekening met hondenharen en stof die in het rond vliegen.

Een kindvriendelijk, anti-allergisch hondenras is bijvoorbeeld de Portugese waterhond. Myriam hier op 't forum (ze komt binnenkort hier wel eens kijken) kan je er alles over vertellen.

Nele, ik zou je aanraden om je oproep onder een apart itempje te zetten, hier onder Algemeen en bijvoorbeeld als titel "Gezin gezocht voor jonge Jack door afwijzing door andere hond" of zoiets....
    Hallo, Ayrula (hopelijk komt ze nog terug kijken of iemand heeft gereageerd op haar oproep [emo12]) en Nele, 't zou heel mooi zijn als jullie mekaar konden helpen, maar 'k wil toch graag kwijt dat een jackske geen "anti-allergische' hond is. Ze zijn levendig en bewegen veel, en ze ruien regelmatig - zoals de meeste honden - dus hou rekening met hondenharen en stof die in het rond vliegen. Een kindvriendelijk, anti-allergisch hondenras is bijvoorbeeld de Portugese waterhond. Myriam hier op 't forum (ze komt binnenkort hier wel eens kijken) kan je er alles over vertellen. Nele, ik zou je aanraden om je oproep onder een apart itempje te zetten, hier onder Algemeen en bijvoorbeeld als titel "Gezin gezocht voor jonge Jack door afwijzing door andere hond" of zoiets....
    Bieke
  6. nelevandenbergh

geplaatst op 31-08-2014 om 09:43
    Hey Bieke,eerlijk gezegd wist ik niet dat een anti- allergische hond bestond.
    Ik heb een apart item gemaakt van Rambo.maar er is nog geen reactie gekomen.ik vrees dar de meesten hier op het forum al een hond hebben.maar bedankt voor je raad EMO 1
    Hey Bieke,eerlijk gezegd wist ik niet dat een anti- allergische hond bestond. Ik heb een apart item gemaakt van Rambo.maar er is nog geen reactie gekomen.ik vrees dar de meesten hier op het forum al een hond hebben.maar bedankt voor je raad [emo1]
  7. BrigitteLola

rank: 18

geplaatst op 31-08-2014 om 11:46
    Ik ben zelf ook allergisch voor honden en katten. En dankzij een luchtzuiveringssysteem kan ik gewoon vredig samen wonen met honden en katten. Misschien is dat ook een idee voor jullie thuis?
    Ik ben zelf ook allergisch voor honden en katten. En dankzij een luchtzuiveringssysteem kan ik gewoon vredig samen wonen met honden en katten. Misschien is dat ook een idee voor jullie thuis?
    No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich.
  8. JokeH

rank: 9

geplaatst op 01-09-2014 om 08:51
    Over die anti-allergische honden bestaat er nogal veel discussie. Moest de allergie echt fel zijn, zou ik er niet voor gaan, want mogelijk moet die hond dan even snel weer buiten.
    Anderzijds, mijn papa was ook allergisch aan katten, maar mits de juiste hygiene konden wij wel katten houden...
    Over die anti-allergische honden bestaat er nogal veel discussie. Moest de allergie echt fel zijn, zou ik er niet voor gaan, want mogelijk moet die hond dan even snel weer buiten. Anderzijds, mijn papa was ook allergisch aan katten, maar mits de juiste hygiene konden wij wel katten houden...
    Joke
  9. BrigitteLola

rank: 18

geplaatst op 01-09-2014 om 09:00
    Wij moesten toen inderdaad de hond van toen weg doen EMO 2. Ik had zo'n last van mijn allergie dat ik dag en nacht hoofdpijn had en alleen kon slapen. Al het andere was teveel. Al had ik liever hoofdpijn dan mijn vriend weg te doen. En ik was toen 15. Laat staan dat jullie kindjes van 6 en 8 afscheid moeten nemen van hun pas gekomen vriendje. Maar gezondheid gaat voor, zeker als het om je kinderen gaat. Ik zat tot hij naar zijn nieuwe baasje ging wel aan de pillen en neusspray. Misschien kun je eerst vragen aan iemand in jullie sociale kring of je een keertje op hun hondje mag passen? Kijk hoe dat gaat, als het goed gaat vraag of je een weekendje mag oppassen. Als hun een hond hebben.
    Wij moesten toen inderdaad de hond van toen weg doen :(. Ik had zo'n last van mijn allergie dat ik dag en nacht hoofdpijn had en alleen kon slapen. Al het andere was teveel. Al had ik liever hoofdpijn dan mijn vriend weg te doen. En ik was toen 15. Laat staan dat jullie kindjes van 6 en 8 afscheid moeten nemen van hun pas gekomen vriendje. Maar gezondheid gaat voor, zeker als het om je kinderen gaat. Ik zat tot hij naar zijn nieuwe baasje ging wel aan de pillen en neusspray. Misschien kun je eerst vragen aan iemand in jullie sociale kring of je een keertje op hun hondje mag passen? Kijk hoe dat gaat, als het goed gaat vraag of je een weekendje mag oppassen. Als hun een hond hebben.
    No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich.
  10. Ayrula

geplaatst op 04-09-2014 om 05:43
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ondertussen eens rond gehoord en we hebben besloten om toch geen hond in huis te nemen. Ze heeft een te erge allergie. Ze heeft een te zware astma. Met als gevolg dat ze bij elke verkoudheid moet puffen en met een hond in huis erbij gaat dit nog verergeren. Dit is zeer jammer! Ik ga eens horen wat het juist inhoud voor een luchtzuiveringsinstallatie.
    Hallo, Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ondertussen eens rond gehoord en we hebben besloten om toch geen hond in huis te nemen. Ze heeft een te erge allergie. Ze heeft een te zware astma. Met als gevolg dat ze bij elke verkoudheid moet puffen en met een hond in huis erbij gaat dit nog verergeren. Dit is zeer jammer! Ik ga eens horen wat het juist inhoud voor een luchtzuiveringsinstallatie.
  11. biekevg

rank: 1

geplaatst op 07-09-2014 om 20:39
    Wel Ayrula, hoed af voor jullie beslissing! Jullie zijn mensen met een hart voor mensen én voor dieren. En uitgesteld is niet verloren, zoals men zegt, soms verbeteren allergieën met het ouder worden, en anderzijds is er natuurlijk nog altijd de techniek, succes met je zoektocht naar een luchtzuiveringsinstallatie! Laat je nog wel iets weten?
    Wel Ayrula, hoed af voor jullie beslissing! Jullie zijn mensen met een hart voor mensen én voor dieren. En uitgesteld is niet verloren, zoals men zegt, soms verbeteren allergieën met het ouder worden, en anderzijds is er natuurlijk nog altijd de techniek, succes met je zoektocht naar een luchtzuiveringsinstallatie! Laat je nog wel iets weten?
    Bieke
  12. Kristel

rank: 2

geplaatst op 11-09-2014 om 10:12
    Ik zie precies ook geen hond aanschaffen in jullie geval. jammer idd, hopelijk zal het beteren in de toekomst want moet niet aangenaam zijn voor haar EMO 2
    Ik zie precies ook geen hond aanschaffen in jullie geval. jammer idd, hopelijk zal het beteren in de toekomst want moet niet aangenaam zijn voor haar :(
    www.kastagnebos.jimdo.com
  13. Ayrula

geplaatst op 07-03-2015 om 17:50
    Dag Allemaal,

Alvast bedankt voor de reacties. Wij beginnen toch wel geneigd te geraken om toch voor een hond te gaan. Mijn dochter mist echt een dier om mee te knuffelen. We zijn vandaag bij de buren geweest en ze heeft geen allergische reactie gehad!!!! ik ben enorm blij. Zij hadden een cavalier king charles pup. een zalige hond. Ik heb gelezen dat deze honden zeer kindvriendelijk zijn en enorm aanhankelijk. Oke, wij zijn overdag wel gaan werken, maar blijkbaar kunnen deze dieren perfect alleen zijn. Dit zou dus heel gemakkelijk aan te leren zijn. Uiteraard van puppy af aan. Wat denken jullie van deze beslissing? Ik heb gezien naar de prijzen en ben zeer verbaasd dat ze zo duur zijn. Kan er / kent er iemand die per ongeluk een nest heeft gekregen en die wilt wegdoen?
    Dag Allemaal, Alvast bedankt voor de reacties. Wij beginnen toch wel geneigd te geraken om toch voor een hond te gaan. Mijn dochter mist echt een dier om mee te knuffelen. We zijn vandaag bij de buren geweest en ze heeft geen allergische reactie gehad!!!! ik ben enorm blij. Zij hadden een cavalier king charles pup. een zalige hond. Ik heb gelezen dat deze honden zeer kindvriendelijk zijn en enorm aanhankelijk. Oke, wij zijn overdag wel gaan werken, maar blijkbaar kunnen deze dieren perfect alleen zijn. Dit zou dus heel gemakkelijk aan te leren zijn. Uiteraard van puppy af aan. Wat denken jullie van deze beslissing? Ik heb gezien naar de prijzen en ben zeer verbaasd dat ze zo duur zijn. Kan er / kent er iemand die per ongeluk een nest heeft gekregen en die wilt wegdoen?
  14. Kristel

geplaatst op 07-03-2015 om 22:09
    Tja... King Charles zijn idd vriendelijke familiehonden. Maar ze behoren ook tot een ras met ongelofelijke veel gezondheidsproblemen. Door veel met inteelt en lijnteelt te werken kwamen ze idd bij een superlief schatiig dier uit. Dat bij velen onder hen de schedel te klein was voor de hersenen... de dieren aan epilesie leden of de beestjes met gewrichtsproblemen sukkelden werd door de geldlustige 'fokkers' als bijzaak beschouwd. Je moet dat maar eens googlen...

Geen idee wat de prijzen zijn voor een King Charles. Voor welke bedragen boden ze jou een pup aan als ik dat vragen mag?
    Tja... King Charles zijn idd vriendelijke familiehonden. Maar ze behoren ook tot een ras met ongelofelijke veel gezondheidsproblemen. Door veel met inteelt en lijnteelt te werken kwamen ze idd bij een superlief schatiig dier uit. Dat bij velen onder hen de schedel te klein was voor de hersenen... de dieren aan epilesie leden of de beestjes met gewrichtsproblemen sukkelden werd door de geldlustige 'fokkers' als bijzaak beschouwd. Je moet dat maar eens googlen... Geen idee wat de prijzen zijn voor een King Charles. Voor welke bedragen boden ze jou een pup aan als ik dat vragen mag?
  15. Ayrula

geplaatst op 08-03-2015 om 05:39
    Hallo kristel,

Oei, dat is niet prettig om te horen, EMO 2. Als je bij een gekende kennel gaat, zijn die dan beter? De prijzen variëren van 400 tot 700 euro.
    Hallo kristel, Oei, dat is niet prettig om te horen, [emo2]. Als je bij een gekende kennel gaat, zijn die dan beter? De prijzen variëren van 400 tot 700 euro.
  16. Kristel

geplaatst op 08-03-2015 om 09:48
    Ayrula,
    idd erg opletten waar je je toekomstige hond zou aanschaffen. Niet bij groothandelaars kopen waar ze meer dan 2 rassen fokken, altijd eens bij de mensen thuis zelf gaan kijken hoe de dieren gehouden worden. Maar echt perfect gezond zal moeilijk worden... is gewoon geen gezond ras; Idem dito vor Berner Sennen, Franse bulldogs etc... heel veel genetische problemen.
    Vermijd zeker volgende verkopers:http://www.koophiernooiteenpuppy.com/lijst-met-bekende-broodfokkers-2/
    Wat prijs betreft valt het nog best mee mocht je voor dat bedrag een correct ingeënte en stamboom pup kunnen aanschaffen.
    Ayrula, idd erg opletten waar je je toekomstige hond zou aanschaffen. Niet bij groothandelaars kopen waar ze meer dan 2 rassen fokken, altijd eens bij de mensen thuis zelf gaan kijken hoe de dieren gehouden worden. Maar echt perfect gezond zal moeilijk worden... is gewoon geen gezond ras; Idem dito vor Berner Sennen, Franse bulldogs etc... heel veel genetische problemen. Vermijd zeker volgende verkopers:[URL=http://www.koophiernooiteenpuppy.com/lijst-met-bekende-broodfokkers-2/]http://www.koophiernooiteenpuppy.com/lijst-met-bekende-broodfokkers-2/[/URL] Wat prijs betreft valt het nog best mee mocht je voor dat bedrag een correct ingeënte en stamboom pup kunnen aanschaffen.
  17. DSMyriam

rank: 3

geplaatst op 24-03-2015 om 19:20
    De cavalier king charles zijn geweldig lieve en aanhankelijke hondjesµ Ik heb er zelf twee gehad en beiden zijn op jonge leeftijd overleden, ééntje door een acuut leverfalen en de andere doordat zijn schedel te klein was voor de hersenen kreeg hij geweldige pijnen, k kan u verzekeren zijn gegil ging door merg en beenµ Eerst ging het nog goed met medicatie maar later hielp dit ook niet meer en heb ik het arme beestje laten inslapen
    Nu heb ik oa een spaanse waterhond en men zegt dat die anti allergisch zijn, ik ken ook wel mensen die het ras genomen hebben omdat er personen met allergie in huis waren, maar ik weet natuurlijk niet hoe erg die allergie is, zij ruien niet maar moeten wel geschoren worden anders krijg je zo'n hond met pijpenkrullen EMO 4 het zijn wel erg vriendelijke en baasgerichte honden Succes met je zoektocht!
    De cavalier king charles zijn geweldig lieve en aanhankelijke hondjesµ Ik heb er zelf twee gehad en beiden zijn op jonge leeftijd overleden, ééntje door een acuut leverfalen en de andere doordat zijn schedel te klein was voor de hersenen kreeg hij geweldige pijnen, k kan u verzekeren zijn gegil ging door merg en beenµ Eerst ging het nog goed met medicatie maar later hielp dit ook niet meer en heb ik het arme beestje laten inslapen Nu heb ik oa een spaanse waterhond en men zegt dat die anti allergisch zijn, ik ken ook wel mensen die het ras genomen hebben omdat er personen met allergie in huis waren, maar ik weet natuurlijk niet hoe erg die allergie is, zij ruien niet maar moeten wel geschoren worden anders krijg je zo'n hond met pijpenkrullen [emo4] het zijn wel erg vriendelijke en baasgerichte honden Succes met je zoektocht!
    Myriam
  18. Barolo

rank: 169

geplaatst op 16-04-2015 om 10:12
    Ik kan de Chihuahua aanbevelen. Onze Chico is nu 2 jaar en wordt nog steeds opgehaald door buurmeisjes. Hij vindt het zelf ook leuk om met de buurmeisjes mee te gaan. Hij kan makkelijk een dag alleen thuis.
    Ik kan de Chihuahua aanbevelen. Onze Chico is nu 2 jaar en wordt nog steeds opgehaald door buurmeisjes. Hij vindt het zelf ook leuk om met de buurmeisjes mee te gaan. Hij kan makkelijk een dag alleen thuis.
    Om gelukkig te zijn, moet je iets doen waar je gelukkig van wordt.
  19. dozzyspetfarm

rank: 762

geplaatst op 18-04-2015 om 22:31
    Ik heb weet van een nestje bernerdoodles(als ik het juist schrijf) deze schijnen ook nogal mee te vallen bij mensen met een allergie en zijn heel kindvriendelijk.
    Ik heb weet van een nestje bernerdoodles(als ik het juist schrijf) deze schijnen ook nogal mee te vallen bij mensen met een allergie en zijn heel kindvriendelijk.
  20. Shinshilie007

rank: 2631

geplaatst op 13-08-2015 om 17:40
    Ik zou niet voor een cavalier gaan wanneer u teveel van huis weg bent. Ik heb zelf altijd cavaliers gehad en ze treuren echt te hard wanneer ze langer dan 4 uur alleen worden gelaten. Ze zijn te mens gericht en noemen niet voor niets 'gezelschapshondjes'. EMO 1 Met een vriendje erbij moet dit wel lukken.
    Een cavalier is ook erg slim en wil graag werken voor zijn baasje, een cursus op de hondenschool is dan ook geen overbodige luxe. Ze houden inderdaad van knuffelen, aaien, kammen, e.d.
    Verder kost een cavalier met stamboom - die dus zo goed mogelijk getest zijn op hartproblemen, te kleine schedel, doofheid, e.d. want dat is niet te onderschatten!!! - algauw zo'n 1000-1500 euro. De 500 euro waar u over spreekt zal dan niet over een hondje gaan met stamboom die waarschijnlijk niet in orde zal zijn en heel wat kwaaltjes. Ik heb eens zo een hondje gehad en daar hebben we 1000den euro s dierenartskosten aan gehad.
    Een kat is beter denk ik als u veel van huis weg bent en iets zoekt voor uw dochter. Er zijn kattenrassen die erg knuffelachtig zijn aangelegd en katten zijn over het algemeen toch meer zelfstandig dan een hond - en zeker een stuk zelfstandiger dan een cavalier! EMO 4EMO 4
    Ik zou niet voor een cavalier gaan wanneer u teveel van huis weg bent. Ik heb zelf altijd cavaliers gehad en ze treuren echt te hard wanneer ze langer dan 4 uur alleen worden gelaten. Ze zijn te mens gericht en noemen niet voor niets 'gezelschapshondjes'. [emo1] Met een vriendje erbij moet dit wel lukken. Een cavalier is ook erg slim en wil graag werken voor zijn baasje, een cursus op de hondenschool is dan ook geen overbodige luxe. Ze houden inderdaad van knuffelen, aaien, kammen, e.d. Verder kost een cavalier met stamboom - die dus zo goed mogelijk getest zijn op hartproblemen, te kleine schedel, doofheid, e.d. want dat is niet te onderschatten!!! - algauw zo'n 1000-1500 euro. De 500 euro waar u over spreekt zal dan niet over een hondje gaan met stamboom die waarschijnlijk niet in orde zal zijn en heel wat kwaaltjes. Ik heb eens zo een hondje gehad en daar hebben we 1000den euro s dierenartskosten aan gehad. Een kat is beter denk ik als u veel van huis weg bent en iets zoekt voor uw dochter. Er zijn kattenrassen die erg knuffelachtig zijn aangelegd en katten zijn over het algemeen toch meer zelfstandig dan een hond - en zeker een stuk zelfstandiger dan een cavalier! [emo4][emo4]
  21. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x