Honden centrum

Honden algemeen » Algemeen » reu of teef

1. anoniem

rank: 13

geplaatst op 17-12-2012 om 04:57
    bij deze een vraag :
    de ene wil alleen reu's de andere alleen teefje
    de ene zegd reu's zijn makkelijker dan teefje , de ander weer niet

wat is nu het verschil ertussen
    nee niet tussen de benen ! EMO 3
    zijn reu's makkelijker of moeilijker dan teefjes ?
    waarom liever een reu ? of waarom liever een teefje ?

ikzelf heb altyd een teefje gehad tussenuit 1 reu ooit
    waarom ?
    - teefjes vind ik persoonlijk liever , aanhankelijker
    - het niet urineren tegen de meubels vind ik ook wel iets
    - reuen doen dit makkelijker ??
    die ik toch gehad heb
    reu's moet men sneller castreren? of juist niet ...?

laat je mening los ...EMO 4
    bij deze een vraag : de ene wil alleen reu's de andere alleen teefje de ene zegd reu's zijn makkelijker dan teefje , de ander weer niet wat is nu het verschil ertussen nee niet tussen de benen ! [emo3] zijn reu's makkelijker of moeilijker dan teefjes ? waarom liever een reu ? of waarom liever een teefje ? ikzelf heb altyd een teefje gehad tussenuit 1 reu ooit waarom ? - teefjes vind ik persoonlijk liever , aanhankelijker - het niet urineren tegen de meubels vind ik ook wel iets - reuen doen dit makkelijker ?? die ik toch gehad heb reu's moet men sneller castreren? of juist niet ...? laat je mening los ...[emo4]
    http://dierenvrienden.forum-phpbb.in/forum
  2. biekevg

rank: 1

geplaatst op 19-12-2012 om 19:02
    Reu of teef heeft bij mij nooit belang gehad, ik probeerde de pup te vinden die mij paste...EMO 8EMO 1
    Reu of teef heeft bij mij nooit belang gehad, ik probeerde de pup te vinden die mij paste...[emo8][emo1]
    Bieke
  3. Kristel

rank: 2

geplaatst op 19-12-2012 om 23:17
    Hier is al veel over geschreven en gezegd. Het komt erop neer dat je een hond moet kiezen die bij je past.
    Heb bijna 10 jaar een reu gehad... die heeft geen druppel tegen meubilair geplast hoor. En waarom zou je een reu sneller moeten castreren?
    Ik heb over het algemeen een iets beter mentaal contact met vrouwelijke dieren dus onze honden hier zijn teven, paarden merries en geiten miekes. En nu ik met 3 teven zit zou het geen goed idee zijn om er een reu bij te nemen..... heb geen zin om honden af te zonderen en gehuil bij iedere loopsheid. Reuen worden wel een stuk voller en zijn indrukwekkender.
    Hier is al veel over geschreven en gezegd. Het komt erop neer dat je een hond moet kiezen die bij je past. Heb bijna 10 jaar een reu gehad... die heeft geen druppel tegen meubilair geplast hoor. En waarom zou je een reu sneller moeten castreren? Ik heb over het algemeen een iets beter mentaal contact met vrouwelijke dieren dus onze honden hier zijn teven, paarden merries en geiten miekes. En nu ik met 3 teven zit zou het geen goed idee zijn om er een reu bij te nemen..... heb geen zin om honden af te zonderen en gehuil bij iedere loopsheid. Reuen worden wel een stuk voller en zijn indrukwekkender.
    www.kastagnebos.jimdo.com
  4. anoniem

geplaatst op 20-12-2012 om 11:35
    of er hier al veel over geschreven is weet ik niet
    ben er net hihihi
    maar dacht altyd dat de meeste mensen zeiden van
    ooh nooit gene reu ! want... dit of dat
    terwijl andere ms zeggen ikke .. altyd een reu wil geen
    teef om die of die reden

dus dacht ja zit der dan zodanig verschil in dan
    of er hier al veel over geschreven is weet ik niet ben er net hihihi maar dacht altyd dat de meeste mensen zeiden van ooh nooit gene reu ! want... dit of dat terwijl andere ms zeggen ikke .. altyd een reu wil geen teef om die of die reden dus dacht ja zit der dan zodanig verschil in dan
  5. didit

rank: 35

geplaatst op 20-12-2012 om 11:41
    Ik heb een reu en een teefje en ik kan je zeggen dat mijn reutje een zalig en lief hondje is. ( hij was wel gecastreerd toen hij bij mij kwam, dus ik kan niet zeggen of dat iets uitmaakt ). Mijn teefje is ook lief, maar heeft wel een fel karaktertje ! Ik denk dat het karakter niets te maken heeft met "reu" of "teef" ( is waarschijnlijk zoals bij de mensen EMO 4
    Ik heb een reu en een teefje en ik kan je zeggen dat mijn reutje een zalig en lief hondje is. ( hij was wel gecastreerd toen hij bij mij kwam, dus ik kan niet zeggen of dat iets uitmaakt ). Mijn teefje is ook lief, maar heeft wel een fel karaktertje ! Ik denk dat het karakter niets te maken heeft met "reu" of "teef" ( is waarschijnlijk zoals bij de mensen [emo4]
    Ingrid
  6. anoniem

rank: 6

geplaatst op 20-12-2012 om 13:56
    zou nooit meer een teef nemen denk ik EMO 1
    reu is liever vind ik en heb ik gemerkt minder venijnig lol Zo heb ik het toch gemerkt met mijn teven
    zou nooit meer een teef nemen denk ik :) reu is liever vind ik en heb ik gemerkt minder venijnig lol Zo heb ik het toch gemerkt met mijn teven
    grtjs sien :) en een poot van de beestenbende
  7. anoniem

geplaatst op 20-12-2012 om 14:37
    zijn reu's dan bepaald liever omdat didit zegd mijn reutje is zalig
    of ligt het specifiek aan het hondje zelf ?
    daarvoor wilde ik de meningen weten
    vind het wel tof dat ze allemaal zo verschillend zijn EMO 4
    zijn reu's dan bepaald liever omdat didit zegd mijn reutje is zalig of ligt het specifiek aan het hondje zelf ? daarvoor wilde ik de meningen weten vind het wel tof dat ze allemaal zo verschillend zijn [emo4]
  8. DSMyriam

rank: 3

geplaatst op 20-12-2012 om 15:27
    Hier zijn in de loop der jaren zowel reuen als teven geweest, volgens mij moet de klik met de pup of hond er zijn en speelt het geslacht geen rol indien je over een huishond spreekt, een fokker(ster) kan daar natuurlijk anders over denken.EMO 1EMO 3
    Hier zijn in de loop der jaren zowel reuen als teven geweest, volgens mij moet de klik met de pup of hond er zijn en speelt het geslacht geen rol indien je over een huishond spreekt, een fokker(ster) kan daar natuurlijk anders over denken.[emo1][emo3]
    Myriam
  9. biekevg

rank: 1

geplaatst op 20-12-2012 om 19:00
    Ziet ge, An, de meningen zijn niet zo verschillend : reutje of teefje, geen belang, ik geloof ook niet dat het al dan niet lief zijn afhangt van 't geslacht, maar goed ook of iedereen liep alleen maar met teefjes of alleen maar met reutjes rondEMO 4
    Ziet ge, An, de meningen zijn niet zo verschillend : reutje of teefje, geen belang, ik geloof ook niet dat het al dan niet lief zijn afhangt van 't geslacht, maar goed ook of iedereen liep alleen maar met teefjes of alleen maar met reutjes rond[emo4]
    Bieke
  10. anoniem

geplaatst op 20-12-2012 om 20:49
    meteen dan nog een vraagje over weides
    heb je ergens een weide of weet ik veel hoe zoiets heet
    waar je je hond mee kan nemen ? en vb loslaten
    sociaal maken enzo

weet je wat ik bedoel? EMO 9

biekevg schreef:
    Ziet ge, An, de meningen zijn niet zo verschillend : reutje of teefje, geen belang, ik geloof ook niet dat het al dan niet lief zijn afhangt van 't geslacht, maar goed ook of iedereen liep alleen maar met teefjes of alleen maar met reutjes rondEMO 4

hihihihi en dan bijeen komen EMO 3
    meteen dan nog een vraagje over weides heb je ergens een weide of weet ik veel hoe zoiets heet waar je je hond mee kan nemen ? en vb loslaten sociaal maken enzo weet je wat ik bedoel? [emo9] [quote=biekevg]Ziet ge, An, de meningen zijn niet zo verschillend : reutje of teefje, geen belang, ik geloof ook niet dat het al dan niet lief zijn afhangt van 't geslacht, maar goed ook of iedereen liep alleen maar met teefjes of alleen maar met reutjes rond[emo4][/quote] hihihihi en dan bijeen komen [emo3]
  11. DSMyriam

rank: 3

geplaatst op 21-12-2012 om 17:39
    Die zullen er wel zijn maar ik ben niet bekend in uw regio. Maar ik zou tochEMO 1 voorzichtig zijn met dat lief klein Ladyke want gewoonlijk zijn op de losloopweides honden die veel beweging nodig hebben, ze zouden haar wel eens pijn kunnen doen. Je kan misschien beter in een park gaan wandelen daar kom je wellicht ook honden tegen waar Lady kennis mee kan maken.
    Die zullen er wel zijn maar ik ben niet bekend in uw regio. Maar ik zou toch[emo1] voorzichtig zijn met dat lief klein Ladyke want gewoonlijk zijn op de losloopweides honden die veel beweging nodig hebben, ze zouden haar wel eens pijn kunnen doen. Je kan misschien beter in een park gaan wandelen daar kom je wellicht ook honden tegen waar Lady kennis mee kan maken.
    Myriam
  12. madany

rank: 4

geplaatst op 21-12-2012 om 17:55
    ik heb zowel reu als teef gehad en moet zeggen alles heeft zen voor en nadelen EMO 1
    reu nadeel hij plast overal tegen om ze plek te markeren EMO 1
    een teef ja die wordt loops is ook ni zo leuk.
    een reu is meestal dominanter maar als je een dominante teef treft heb je meer prob dan met dominante reu EMO 1
    dus ja kies of je een klik met de hond hebt en laat dat bepalend zijn en pro en contra heb je bij beide EMO 1
    ik heb zowel reu als teef gehad en moet zeggen alles heeft zen voor en nadelen :) reu nadeel hij plast overal tegen om ze plek te markeren :) een teef ja die wordt loops is ook ni zo leuk. een reu is meestal dominanter maar als je een dominante teef treft heb je meer prob dan met dominante reu :) dus ja kies of je een klik met de hond hebt en laat dat bepalend zijn en pro en contra heb je bij beide :)
  13. anoniem

geplaatst op 21-12-2012 om 19:53
    miryam : id voorzichtig , maar hier zijn nergens parken EMO 7

madany : denk dat zowel reu's als teef beide goede en slechte kanten hebben
    net zoals mensen he
    je kan iemand vriendelijk tegen komen , maar je kan ook iemand
    tegenkomen die zijn gezicht op half 7 heeft staan EMO 4
    miryam : id voorzichtig , maar hier zijn nergens parken [emo7] madany : denk dat zowel reu's als teef beide goede en slechte kanten hebben net zoals mensen he je kan iemand vriendelijk tegen komen , maar je kan ook iemand tegenkomen die zijn gezicht op half 7 heeft staan [emo4]
  14. madany

rank: 4

geplaatst op 21-12-2012 om 22:00
    ja lady das wat ik zei he EMO 1
    ja lady das wat ik zei he :)
  15. Kristel

geplaatst op 21-12-2012 om 22:26
    Wij zijn met Harissa voor de klik gegaan. We hadden eerste keuze uit het nest en konden zowel voor een teef als een reu gaan maar er was maar 1 zo assertief en fars pupje: ik wist het direct: that's the one!
    Er zaten een paar die uiterlijk gezien wat perfecter waren maar we hebben nooit getwijfeld. Het is fijn als je zo direct een klik hebt met een hond en weet dat het goed zit. Bij de andere honden hebben we er wel op gelet geen andere alfa bij Harissa te zetten omdat dat bij teven onderling wel eens voor problemen zou kunnen zorgen.
    Wij zijn met Harissa voor de klik gegaan. We hadden eerste keuze uit het nest en konden zowel voor een teef als een reu gaan maar er was maar 1 zo assertief en fars pupje: ik wist het direct: that's the one! Er zaten een paar die uiterlijk gezien wat perfecter waren maar we hebben nooit getwijfeld. Het is fijn als je zo direct een klik hebt met een hond en weet dat het goed zit. Bij de andere honden hebben we er wel op gelet geen andere alfa bij Harissa te zetten omdat dat bij teven onderling wel eens voor problemen zou kunnen zorgen.
  16. hondenmanieren

rank: 15

geplaatst op 23-12-2012 om 03:07
    er zijn wel een paar verschillen maar zolang je niet om een specifieke reden een hond wil maakt het niet zozeer uit.

om bv een verschil aan te geven, als waakhond is een teefje net dat ietsje geschikter dan een reu...waarom, heel simpel.
    een teefje dat opgevoed is om te waken is kwasie niet te compromiteren, terwijl een reu (zefs opgeleid) al eens gecompromiteerd kan worden door simpelweg te geur van een loops teefje.

maar zoals ik eerder al zei, op zich is dit niet zo belangrijk, enkel wanneer een hond voor een specifieke taak dient opgeleid te worden kan een miniem verschil tussen reu of teefje wat gaan uitmaken, als particulier en gewone hondenliefhebber zijn deze details verwaarloosbaar.
    er zijn wel een paar verschillen maar zolang je niet om een specifieke reden een hond wil maakt het niet zozeer uit. om bv een verschil aan te geven, als waakhond is een teefje net dat ietsje geschikter dan een reu...waarom, heel simpel. een teefje dat opgevoed is om te waken is kwasie niet te compromiteren, terwijl een reu (zefs opgeleid) al eens gecompromiteerd kan worden door simpelweg te geur van een loops teefje. maar zoals ik eerder al zei, op zich is dit niet zo belangrijk, enkel wanneer een hond voor een specifieke taak dient opgeleid te worden kan een miniem verschil tussen reu of teefje wat gaan uitmaken, als particulier en gewone hondenliefhebber zijn deze details verwaarloosbaar.
    wim
  17. anoniem

rank: 8

geplaatst op 24-12-2012 om 11:55
    Ondanks dat Beau qua karakter het best bij mij paste, zijn we toch bewust voor een teefje gegaan. Onze oudste is al 12 en niet gesteriliseerd en er is niet meteen de mogelijkheid om ze apart te zetten. De oudste wordt nog loops, veel te gevaarlijk om haar nu nog te laten steriliseren. En aangezien ik zelf tegen castr/steri zonder medische redenen ben... Tja EMO 8
    Ooit ga ik wel zelf een reu hebben, waarschijnlijk zal dit al zo zijn bij de volgende hond. Maar daar moet de situatie wel nog erg voor veranderen, want nu heb ik enkel de plaats en mogelijkheid voor 1 hond EMO 1 En sowieso, voor het tweede levensjaar zou ik er geen pup bijnemen.

Dus de keuze was niet echt geslachtsgebonden hier, eerder situatiegebonden.
    Ondanks dat Beau qua karakter het best bij mij paste, zijn we toch bewust voor een teefje gegaan. Onze oudste is al 12 en niet gesteriliseerd en er is niet meteen de mogelijkheid om ze apart te zetten. De oudste wordt nog loops, veel te gevaarlijk om haar nu nog te laten steriliseren. En aangezien ik zelf tegen castr/steri zonder medische redenen ben... Tja ;) Ooit ga ik wel zelf een reu hebben, waarschijnlijk zal dit al zo zijn bij de volgende hond. Maar daar moet de situatie wel nog erg voor veranderen, want nu heb ik enkel de plaats en mogelijkheid voor 1 hond :) En sowieso, voor het tweede levensjaar zou ik er geen pup bijnemen. Dus de keuze was niet echt geslachtsgebonden hier, eerder situatiegebonden.
    Sophie
  18. stevensm

rank: 4613

geplaatst op 10-09-2018 om 14:03
    Ik heb ook een vraagje, wij gaan een hond uit Roemeniƫ, Spanje of Griekenland nemen en gaan de hond dus niet op voorhand zien. We moeten dus puur op uitleg/foto's/filmpje afgaan.
    De hond MOET sowieso gecastreerd of gesteriliseerd worden.
    Wat zouden we dan nemen, een teefje of een reutje?
    Ik heb ook een vraagje, wij gaan een hond uit Roemeniƫ, Spanje of Griekenland nemen en gaan de hond dus niet op voorhand zien. We moeten dus puur op uitleg/foto's/filmpje afgaan. De hond MOET sowieso gecastreerd of gesteriliseerd worden. Wat zouden we dan nemen, een teefje of een reutje?
  19. Kristel

geplaatst op 10-09-2018 om 15:31
    Daar heb ik geen antwoord op Steven, ik zou kiezen op karakter maar kan me inbeelden dat dat erg moeilijk moet zijn als je moet afgaan op enkel beeldmateriaal.
    Daar heb ik geen antwoord op Steven, ik zou kiezen op karakter maar kan me inbeelden dat dat erg moeilijk moet zijn als je moet afgaan op enkel beeldmateriaal.
  20. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x