Honden centrum

Honden algemeen » Acties tegen broodfok » Week tegen broodfok !!!

1. madany

rank: 4

geplaatst op 29-10-2013 om 18:59
    WEEK TEGEN BROODFOK : 11 november tem 16 november
    Naar aanleiding van de beweging die er de laatste weken geweest is, organiseert ABA week tegen de broodfok, regionaal zullen acties ondernomen worden om mensen bewust te laten worden van het fenomeen broodfok. Hiervoor zoeken we zo veel mogelijk vrijwilligers in alle regio's ..
    Voor West-Vlaanderen is de regio-verantwoordelijke Linsay Lusyne, je kan haar bereiken via go4dogs@gmail.com. Mail haar om je aan te melden als vrijwilliger!
    Andere regio's : mail naar weektegenbroodfok@gmail.com om in contact te komen met de regio-verantwoordelijke.
    WEEK TEGEN BROODFOK : 11 november tem 16 november Naar aanleiding van de beweging die er de laatste weken geweest is, organiseert ABA week tegen de broodfok, regionaal zullen acties ondernomen worden om mensen bewust te laten worden van het fenomeen broodfok. Hiervoor zoeken we zo veel mogelijk vrijwilligers in alle regio's .. Voor West-Vlaanderen is de regio-verantwoordelijke Linsay Lusyne, je kan haar bereiken via go4dogs@gmail.com. Mail haar om je aan te melden als vrijwilliger! Andere regio's : mail naar weektegenbroodfok@gmail.com om in contact te komen met de regio-verantwoordelijke.
  2. patty

rank: 713

geplaatst op 31-10-2013 om 08:10
    Het is aan onze lakse regering om deze invoer te stoppen, doch het zijn de mensen die zich toch steeds weer laten vangen om een pup te kopen bij verkopers van deze honden. Ze maken het mensen moeilijk die in huiselijke kring soms een nestje kweken, die kunnen hun pups niet makkelijk verkopen. Toch hebben die meestal beide ouders in huis en worden deze pups liefdevol groot gebracht. Geef deze de mogelijkheid om te adverteren voor hun pups, dan kunnen mensen die niet teveel geld willen uitgeven, daar terecht voor een goede pup. Uiteraard kunnen we ook steeds terecht bij goede kwekers die zich met 1 of 2 rassen bezig houden, daar ben je dan ook zeker dat je een gezonde hond koopt. Enkel op deze manier hou je de buitenlandse sukkelaars buiten;
    Het is aan onze lakse regering om deze invoer te stoppen, doch het zijn de mensen die zich toch steeds weer laten vangen om een pup te kopen bij verkopers van deze honden. Ze maken het mensen moeilijk die in huiselijke kring soms een nestje kweken, die kunnen hun pups niet makkelijk verkopen. Toch hebben die meestal beide ouders in huis en worden deze pups liefdevol groot gebracht. Geef deze de mogelijkheid om te adverteren voor hun pups, dan kunnen mensen die niet teveel geld willen uitgeven, daar terecht voor een goede pup. Uiteraard kunnen we ook steeds terecht bij goede kwekers die zich met 1 of 2 rassen bezig houden, daar ben je dan ook zeker dat je een gezonde hond koopt. Enkel op deze manier hou je de buitenlandse sukkelaars buiten;
  3. kanaloa01

rank: 505

geplaatst op 31-10-2013 om 08:51
    Het is niet alleen de import van honden waar van alles mis is, ook bij erkende fokkers is dat regelmatig het geval, zelfs bij fokkers die eerste plaatsen halen op een kampioenschap(voor wat het waard is) met hun honden.
    Onze ervaring bij het kopen van onze Duitse Herders, 4 jaar en 5 1/2 jaar geleden is heel slecht en eigenlijk hadden we bij het zien van zoveel dierenellende bij de erkende fokkers meteen om moeten draaien en weg moeten lopen. Vertederd als je bent bij het zien van de pup(s) wil je het niet zien en koop je voor veel geld een rashond bij een erkende fokker. Later loop je tegen alle ellende op die zich pas openbaart als de pup thuis is, ook dan wil je het vaak niet zien en toch maar hopen dat alles in orde komt. Vaak komt het niet meer in orde en kom je voor torenhoge dierenartskosten te staan, hoewel dat nog niet het ergste is. Heel erg wordt het pas als je na jarenlang tobben met inmiddels je grote huisvriend of vriendin blijkt dat je kameraad niet meer te redden is en hem of haar toch moet laten inslapen.

Een goede raad voor eenieder: koop alleen een pup bij en erkende fokker die het nog uit liefhebberij doet en maar een paar hondjes heeft die deel uit maken van het gezin.
    Koop nooit bij erkende fokkers die hun reuen in kleine hondenkarretjes hebben opgesloten en/of die hun teefjes in een veel te klein smerig hokje hebben zitten, of waar het binnen een smerige bende is.

Wil je niet teveel geld uitgeven vraag dan je dierenarts om raad of kijk eens in de dieverse asiels, koop ook niet op Marktplaats want dat is bijna altijd bedrog.

Mensen die een rashond aanbieden van een paar maanden oud of ouder zijn niet te vertrouwen en blijken achteraf vaak handelaaren te zijn die op een smerige manier op de gevoelens van de mensen inspelen.
    Een pup of een jonge hond zal ten alle tijden door een fokker met hart voor zijn dieren worden teruggenomen. Kijk maar bij de diverse goede fokkers die de rubriek "HERPLAATSER" op hun website hebben staan, dus alle zielige verhalen over pas geboren kinderen of scheidingen of verzin maar wat op Marktplaats zijn bijna altijd gebaseerd op bedrog en alleen bedoelt om je te verleiden toch maar dat hondje te kopen omdat het zo zielig is.

Wij kijken niet meer op Marktplaats onder de rubriek "aangeboden honden of katten".
    Het is niet alleen de import van honden waar van alles mis is, ook bij erkende fokkers is dat regelmatig het geval, zelfs bij fokkers die eerste plaatsen halen op een kampioenschap(voor wat het waard is) met hun honden. Onze ervaring bij het kopen van onze Duitse Herders, 4 jaar en 5 1/2 jaar geleden is heel slecht en eigenlijk hadden we bij het zien van zoveel dierenellende bij de erkende fokkers meteen om moeten draaien en weg moeten lopen. Vertederd als je bent bij het zien van de pup(s) wil je het niet zien en koop je voor veel geld een rashond bij een erkende fokker. Later loop je tegen alle ellende op die zich pas openbaart als de pup thuis is, ook dan wil je het vaak niet zien en toch maar hopen dat alles in orde komt. Vaak komt het niet meer in orde en kom je voor torenhoge dierenartskosten te staan, hoewel dat nog niet het ergste is. Heel erg wordt het pas als je na jarenlang tobben met inmiddels je grote huisvriend of vriendin blijkt dat je kameraad niet meer te redden is en hem of haar toch moet laten inslapen. Een goede raad voor eenieder: koop alleen een pup bij en erkende fokker die het nog uit liefhebberij doet en maar een paar hondjes heeft die deel uit maken van het gezin. Koop nooit bij erkende fokkers die hun reuen in kleine hondenkarretjes hebben opgesloten en/of die hun teefjes in een veel te klein smerig hokje hebben zitten, of waar het binnen een smerige bende is. Wil je niet teveel geld uitgeven vraag dan je dierenarts om raad of kijk eens in de dieverse asiels, koop ook niet op Marktplaats want dat is bijna altijd bedrog. Mensen die een rashond aanbieden van een paar maanden oud of ouder zijn niet te vertrouwen en blijken achteraf vaak handelaaren te zijn die op een smerige manier op de gevoelens van de mensen inspelen. Een pup of een jonge hond zal ten alle tijden door een fokker met hart voor zijn dieren worden teruggenomen. Kijk maar bij de diverse goede fokkers die de rubriek "HERPLAATSER" op hun website hebben staan, dus alle zielige verhalen over pas geboren kinderen of scheidingen of verzin maar wat op Marktplaats zijn bijna altijd gebaseerd op bedrog en alleen bedoelt om je te verleiden toch maar dat hondje te kopen omdat het zo zielig is. Wij kijken niet meer op Marktplaats onder de rubriek "aangeboden honden of katten".
  4. marjanvercouter

rank: 1916

geplaatst op 31-10-2013 om 09:16
    Mensen zouden ook moeten leren wachten op hun hondje. Het is toch niet normaal dat je op het moment dat je een hond wilt die zo maar kan gaan kopen. Een beetje bezinnen en wachten op de ideale hond voor jezelf en je gezin kan echt geen kwaad. Een dier is toch geen koopwaar.
    Als je dan gaat kopen bij een goede erkende fokker, met een nestje dat binnenshuis opgroeit , moet je je niet schuldig voelen dat je een pup in huis wil halen. Er is immers niets leuker dan een pup zien uitgroeien tot een evenwichtige hond.
    Wat ik vandaag ook vaak zie bij de asielen is dat ze de dumping worden van de uitgefokte teven vd broodfok. Dat is toch ook niet normaal en eigenlijk los je die mannen hun problemen op.EMO 2
    Mensen zouden ook moeten leren wachten op hun hondje. Het is toch niet normaal dat je op het moment dat je een hond wilt die zo maar kan gaan kopen. Een beetje bezinnen en wachten op de ideale hond voor jezelf en je gezin kan echt geen kwaad. Een dier is toch geen koopwaar. Als je dan gaat kopen bij een goede erkende fokker, met een nestje dat binnenshuis opgroeit , moet je je niet schuldig voelen dat je een pup in huis wil halen. Er is immers niets leuker dan een pup zien uitgroeien tot een evenwichtige hond. Wat ik vandaag ook vaak zie bij de asielen is dat ze de dumping worden van de uitgefokte teven vd broodfok. Dat is toch ook niet normaal en eigenlijk los je die mannen hun problemen op.[emo2]
  5. eddylabi

rank: 858

geplaatst op 31-10-2013 om 10:06
    Zijn dit geen overdreven reacties naar broodfokkers toe. Mijn moeder heeft jaren honden, Deens doggen kennel van de Pelterdog uitgebaat en ook zij is er van overtuigd dat niet alle broodfokkers sjoemelaars zijn. Vroeger als ze deze als concurrenten zag ging ze hier ook hevig tegen te keer, maar nu ze gepensioneerd is stelt ze zich al veel milder op. Ook bij haar waren in de nestjes goede en minder goede pups. Mijn ervaring met broodfokker Hezehof, waar zo velen over klagen, is zeer positief!
    Wij kochten er vorig jaar een choco labrador en we hebben een zeer gezonde hond. Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen dat mijn hond zo mooi was en klaagde dat zijn hond, ook labrador, te dik was en dit was de schuld van het Hezehof. Hij wist niet dat dat Sam, mijn hond, ook uit het Hezehof kwam. Toen ik hem vroeg hoeveel beweging hij zijn hond gaf zei hij ik ga er elke dag mee wandelen. Ik zei: das prima, hoever dan? Het bleek dat hij het blokje omging over een afstand van 500m beestje aan de lijn en dan mocht het nog niet regenen of het was tot het eerste boompje. hij zei: labi zijn toch rustige honden die niet veel beweging nodig hebben. Ik lachte me bijna een breuk, Sam loopt iedere dag een viertal uur met mij en doet dan ook nog aan search and rescue, speuren naar vermiste personen. En dan krijgt Sam nog kwaliteitsvoer ook. Waar ik wel tegen ben en wat hier soms geprezen wordt, dat zijn honden die uit Spanje geïmporteerd worden, er zijn hier asieldieren genoeg voor wie een goedkope hond wil! Ook dierentransport uit Oostblok landen dient gestopt, maar daarom dient men een Europese regel uit te vaardigen en das zeker niet voor morgen.
    Mijn besluit is dan ook dat reacties en acties tegen broodfokkers meer weg hebben van concurrentieangst. Als deze "kwaliteitsfokkers" echt zoveel betere kwaliteit leveren moeten ze niet bang zijn, kwaliteit drijft toch boven. Maar is er echt zoveel verschil? Niet iedereen wil een hond met stamboom en ook met kruisingen kan je een zeer gezonde en intelligente hond hebben, mijn vorige hond was een kruising Duitse herder-Bouvier waar ik IPO met deed, spijtig mocht hij niet deelnemen aan Nationaal erkende wedstrijden daar hij geen ras stamboom bezat. Nochtans stak hij op training kop en nek boven zijn concurrenten uit, dat noem ik pas competitie vervalsing en productbescherming uit angst voor concurrentie. Als stamboomhonden toch zoveel beter zijn waarom worden bastaards dan geweerd? En tenslotte dit, geen enkele hond is raszuiver, ze zijn allen ontstaan door een mengeling van verschillende honden. Ik zeg altijd een goede hond maak je zelf, iedere pup, als hij gezond is hou je zelf zo, maar veel mensen kopen een hond en hebben er geen tijd voor, noch verstand van.
    Zijn dit geen overdreven reacties naar broodfokkers toe. Mijn moeder heeft jaren honden, Deens doggen kennel van de Pelterdog uitgebaat en ook zij is er van overtuigd dat niet alle broodfokkers sjoemelaars zijn. Vroeger als ze deze als concurrenten zag ging ze hier ook hevig tegen te keer, maar nu ze gepensioneerd is stelt ze zich al veel milder op. Ook bij haar waren in de nestjes goede en minder goede pups. Mijn ervaring met broodfokker Hezehof, waar zo velen over klagen, is zeer positief! Wij kochten er vorig jaar een choco labrador en we hebben een zeer gezonde hond. Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen dat mijn hond zo mooi was en klaagde dat zijn hond, ook labrador, te dik was en dit was de schuld van het Hezehof. Hij wist niet dat dat Sam, mijn hond, ook uit het Hezehof kwam. Toen ik hem vroeg hoeveel beweging hij zijn hond gaf zei hij ik ga er elke dag mee wandelen. Ik zei: das prima, hoever dan? Het bleek dat hij het blokje omging over een afstand van 500m beestje aan de lijn en dan mocht het nog niet regenen of het was tot het eerste boompje. hij zei: labi zijn toch rustige honden die niet veel beweging nodig hebben. Ik lachte me bijna een breuk, Sam loopt iedere dag een viertal uur met mij en doet dan ook nog aan search and rescue, speuren naar vermiste personen. En dan krijgt Sam nog kwaliteitsvoer ook. Waar ik wel tegen ben en wat hier soms geprezen wordt, dat zijn honden die uit Spanje geïmporteerd worden, er zijn hier asieldieren genoeg voor wie een goedkope hond wil! Ook dierentransport uit Oostblok landen dient gestopt, maar daarom dient men een Europese regel uit te vaardigen en das zeker niet voor morgen. Mijn besluit is dan ook dat reacties en acties tegen broodfokkers meer weg hebben van concurrentieangst. Als deze "kwaliteitsfokkers" echt zoveel betere kwaliteit leveren moeten ze niet bang zijn, kwaliteit drijft toch boven. Maar is er echt zoveel verschil? Niet iedereen wil een hond met stamboom en ook met kruisingen kan je een zeer gezonde en intelligente hond hebben, mijn vorige hond was een kruising Duitse herder-Bouvier waar ik IPO met deed, spijtig mocht hij niet deelnemen aan Nationaal erkende wedstrijden daar hij geen ras stamboom bezat. Nochtans stak hij op training kop en nek boven zijn concurrenten uit, dat noem ik pas competitie vervalsing en productbescherming uit angst voor concurrentie. Als stamboomhonden toch zoveel beter zijn waarom worden bastaards dan geweerd? En tenslotte dit, geen enkele hond is raszuiver, ze zijn allen ontstaan door een mengeling van verschillende honden. Ik zeg altijd een goede hond maak je zelf, iedere pup, als hij gezond is hou je zelf zo, maar veel mensen kopen een hond en hebben er geen tijd voor, noch verstand van.
    Eddylabi
  6. kanaloa01

geplaatst op 31-10-2013 om 11:17
    Eddylabi,
    Er zijn goede en slechte fokkers en natuurlijk kan het bij iedere fokker mis gaan, honden zijn tenslotte levende wezens. Uw verhaal over de te dikke hond uit hetzelfde nest is te lachwekkend om waar te zijn, dus dat neem ik maar met een korreltje zout. Niet iedereen die een hond heeft kan dagelijks met zijn of haar hond 4 uur wandelen, dus u moet een bevoorrecht mens zijn dat u de tijd heeft en dat uw gezondheid perfect moet zijn dat u dat wel kunt.
    U schrijft vol trots dat uw Sam kwaliteitsvoer krijgt, bestaat dat dan uit graanvrij voer of geeft u uw hond rauw vlees met mineralen en vitamines, tenslotte stamt de hond van de wolf af en die eten echt geen brokken met als vulmiddel graan waar later vitamines en andere bestandsdelen aan zijn toegevoegd omdat bij de productie van die rommel alles te veel verhit wordt. (lees de beschrijving op de zakken maar eens en zoek dan eens op internet)
    Als laatste wil ik nog wel even ingaan op uw bewering dat geen hond raszuiver is, daar heeft u gelijk in want de hond stamt af van de Wolf, dus u kunt zelf nagaan hoe het komt dat tegenwoordig veel honden niet meer normaal kunnen bevallen of zoals wij meemaakten bij de dierenarts, dat een Engelse Bul geholpen moest worden door de dierenarts om het teefje te kunnen bevruchten. Is dat nog normaal?
    Van een Duitse Herder is bekend dat er sprake ikan zijn van meer dan 80 erfelijke ziektes, dus vers bloed van een ander ras is hard nodig, ook bij andere rassen is er sprake van erg veel erfelijke aandoeningen en veel te ver doorfokken.
    Wilt u daar meer over lezen dan raad ik u aan eens op internet te kijken of lees de artikelen eens op de mooie website http://www.lsohv.nl/fokkers.html
    Eddylabi, Er zijn goede en slechte fokkers en natuurlijk kan het bij iedere fokker mis gaan, honden zijn tenslotte levende wezens. Uw verhaal over de te dikke hond uit hetzelfde nest is te lachwekkend om waar te zijn, dus dat neem ik maar met een korreltje zout. Niet iedereen die een hond heeft kan dagelijks met zijn of haar hond 4 uur wandelen, dus u moet een bevoorrecht mens zijn dat u de tijd heeft en dat uw gezondheid perfect moet zijn dat u dat wel kunt. U schrijft vol trots dat uw Sam kwaliteitsvoer krijgt, bestaat dat dan uit graanvrij voer of geeft u uw hond rauw vlees met mineralen en vitamines, tenslotte stamt de hond van de wolf af en die eten echt geen brokken met als vulmiddel graan waar later vitamines en andere bestandsdelen aan zijn toegevoegd omdat bij de productie van die rommel alles te veel verhit wordt. (lees de beschrijving op de zakken maar eens en zoek dan eens op internet) Als laatste wil ik nog wel even ingaan op uw bewering dat geen hond raszuiver is, daar heeft u gelijk in want de hond stamt af van de Wolf, dus u kunt zelf nagaan hoe het komt dat tegenwoordig veel honden niet meer normaal kunnen bevallen of zoals wij meemaakten bij de dierenarts, dat een Engelse Bul geholpen moest worden door de dierenarts om het teefje te kunnen bevruchten. Is dat nog normaal? Van een Duitse Herder is bekend dat er sprake ikan zijn van meer dan 80 erfelijke ziektes, dus vers bloed van een ander ras is hard nodig, ook bij andere rassen is er sprake van erg veel erfelijke aandoeningen en veel te ver doorfokken. Wilt u daar meer over lezen dan raad ik u aan eens op internet te kijken of lees de artikelen eens op de mooie website http://www.lsohv.nl/fokkers.html
  7. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 12:50
    Eddylabi
    Als ik u verhaal zo lees denk ik een beetje van hoe jammer de man doet uitspraken en beseft eigenlijk ni goed waar het in de broodfokkerij om draait !!
    Moest u beseffen dat het ni enkel om de pups en hun uiterlijk met of zonder ziekten gaat maar ook vooral tegen de uitbuiting van de ouderdieren zou u misschien een ander verhaal zetten ?? ga anders het filmke eens bekijken onder topic voor de mensen die niet zo goed op de hoogte zijn !
    Zoals kanaloa al zei bij elke fokker kan iets mis gaan !! tuurlijk maar dan hebben we het niet over uitbuiting !
    Eddylabi Als ik u verhaal zo lees denk ik een beetje van hoe jammer de man doet uitspraken en beseft eigenlijk ni goed waar het in de broodfokkerij om draait !! Moest u beseffen dat het ni enkel om de pups en hun uiterlijk met of zonder ziekten gaat maar ook vooral tegen de uitbuiting van de ouderdieren zou u misschien een ander verhaal zetten ?? ga anders het filmke eens bekijken onder topic voor de mensen die niet zo goed op de hoogte zijn ! Zoals kanaloa al zei bij elke fokker kan iets mis gaan !! tuurlijk maar dan hebben we het niet over uitbuiting !
  8. DSMyriam

rank: 3

geplaatst op 31-10-2013 om 13:14
    Europa is één, dat weet iedereen maar twee dingen moeten stoppen en nu bevind ik me op glad ijs, ik weet het. De dieren- en mensentransporten uit het Oostblok MOETEN stoppen !!!!.
    Europa is één, dat weet iedereen maar twee dingen moeten stoppen en nu bevind ik me op glad ijs, ik weet het. De dieren- en mensentransporten uit het Oostblok MOETEN stoppen !!!!.
    Myriam
  9. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 13:40
    idd Myriam ook de mensentransporten zijn een schande !!!
    idd Myriam ook de mensentransporten zijn een schande !!!
  10. JokeH

rank: 9

geplaatst op 31-10-2013 om 13:59
    Eddylabi, broodfokkers zijn sjoemelaars. PUNT.
    Ik ken mensen die 2x een hond uit het Hezehof gaan halen zijn, voor ik ze kende, want anders hadden ze het wel gehoord en die hond is 2x gestorven na een paar weken. Conclusie van de dierenarts? Die kan je zelf wel raden!!
    En de fokker van mijn Duitse Herder: die had ook een pup waar iets mis mee was. Maar hij heeft die pup laten opereren en die woont nu bij hem thuis, zonder de intentie daarmee te kweken! Wat doet een broodfokker? Juist, als het beestje geluk heeft, krijgt hij een spuitje, vaak slaan ze hem gewoon dood! Of laten ze hem zelf zeer traag sterven. Mooi hoor, die broodfokkers!!

En Myriam, je hebt gelijk, dat zijn 2 transporten die moeten stoppen!
    Eddylabi, broodfokkers zijn sjoemelaars. PUNT. Ik ken mensen die 2x een hond uit het Hezehof gaan halen zijn, voor ik ze kende, want anders hadden ze het wel gehoord en die hond is 2x gestorven na een paar weken. Conclusie van de dierenarts? Die kan je zelf wel raden!! En de fokker van mijn Duitse Herder: die had ook een pup waar iets mis mee was. Maar hij heeft die pup laten opereren en die woont nu bij hem thuis, zonder de intentie daarmee te kweken! Wat doet een broodfokker? Juist, als het beestje geluk heeft, krijgt hij een spuitje, vaak slaan ze hem gewoon dood! Of laten ze hem zelf zeer traag sterven. Mooi hoor, die broodfokkers!! En Myriam, je hebt gelijk, dat zijn 2 transporten die moeten stoppen!
    Joke
  11. kanaloa01

geplaatst op 31-10-2013 om 14:12
    Europa heeft ons en onze dieren veel goeds gebracht wordt ons keer op keer wijsgemaakt, alleen heeft niemand me nog kunnen vertellen wat al dat goeds dan wel is. Illegale invoer van pups en zieke honden soms? Toenemende criminaliteit? Werkloosheid?

Overvolle asiels omdat de mensen hun huisdieren niet meer kunnen onderhouden.
    Griekenland waar de onlusten groot zijn of Portugal en Spanje waar de werkloosheid gigantisch is en waar de dieren zwaar verwaarloosd worden omdat er geen geld meer is om ze te onderhouden.

Dat nieuws wordt ons alleen niet verteld of getoond bang als iedereen is dat de verschrikkelijke waarheid over Europa eens aan het licht komt.

Europa is EEN wordt ons verteld, maar als ik de kaart van de landen in Europa van nu vergelijk met die van die uit mijn lagere schooltijd dan kan ik niet ontdekken wat er EEN aan Europa is, ik zie steeds meer landen komen en steeds meer tegenstellingen.

Binnenkort deelt Belgie zich op in Vlaanderen en Wallonie, zo ook in Spanje waar Catelonie zich wil afscheiden.
    Europa EEN? Laat me niet lachen , het is een utopie en de puinhoop wordt steeds groter voor mens en dier.
    Europa heeft ons en onze dieren veel goeds gebracht wordt ons keer op keer wijsgemaakt, alleen heeft niemand me nog kunnen vertellen wat al dat goeds dan wel is. Illegale invoer van pups en zieke honden soms? Toenemende criminaliteit? Werkloosheid? Overvolle asiels omdat de mensen hun huisdieren niet meer kunnen onderhouden. Griekenland waar de onlusten groot zijn of Portugal en Spanje waar de werkloosheid gigantisch is en waar de dieren zwaar verwaarloosd worden omdat er geen geld meer is om ze te onderhouden. Dat nieuws wordt ons alleen niet verteld of getoond bang als iedereen is dat de verschrikkelijke waarheid over Europa eens aan het licht komt. Europa is EEN wordt ons verteld, maar als ik de kaart van de landen in Europa van nu vergelijk met die van die uit mijn lagere schooltijd dan kan ik niet ontdekken wat er EEN aan Europa is, ik zie steeds meer landen komen en steeds meer tegenstellingen. Binnenkort deelt Belgie zich op in Vlaanderen en Wallonie, zo ook in Spanje waar Catelonie zich wil afscheiden. Europa EEN? Laat me niet lachen , het is een utopie en de puinhoop wordt steeds groter voor mens en dier.
  12. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 14:30
    idd zo is da spijtig genoeg ! maar hoemeer Europa 1 wordt hoe groter al de ellende zal zijn en hoe meer er gefoefeld en gesjoemeld zal worden ! en verder stillekes toegedekt door de sluier van wat ni weet wat ni deert !! 1 grote ellende ja
    idd zo is da spijtig genoeg ! maar hoemeer Europa 1 wordt hoe groter al de ellende zal zijn en hoe meer er gefoefeld en gesjoemeld zal worden ! en verder stillekes toegedekt door de sluier van wat ni weet wat ni deert !! 1 grote ellende ja
  13. jeanet

rank: 182

geplaatst op 31-10-2013 om 15:41
    onder het koren zit ook kaf!
    een rasfokker kan ook wanprodukten afleveren en niet alle rashonden zijn oke! sommigen hebben afwijkingen van heb ik jou daar hd en ed, maar daar zeggen ze niets van, hebben dollar tekens in hun ogen staan en het gaat hun om het geld wat ze hiermee kunnen verdienen! sommigen geven pups af zonder chip en zonder inenting! dit is de broodfok!! en soms zijn nog ziek ook!
    maar niet iemand die een gelegenheids nestje fokt van geen rashond maar die allen goed gezond op de wereld komen en allen goed gekeurd zijn door de DA hun spuitjes hebben gehad en een plezierig leven hebben, geen afwijkingen aan de heupen!
    er is onderscheid tussen fokkers, maar een goed nest afleveren is oke en goed, maar een rashond hoeft het van mij niet te zijn!!
    een boomer is een leuk ras, lief en aanhankelijk, klein en fijn, maar helaas geen ras-hond jammer!!
    onder het koren zit ook kaf! een rasfokker kan ook wanprodukten afleveren en niet alle rashonden zijn oke! sommigen hebben afwijkingen van heb ik jou daar hd en ed, maar daar zeggen ze niets van, hebben dollar tekens in hun ogen staan en het gaat hun om het geld wat ze hiermee kunnen verdienen! sommigen geven pups af zonder chip en zonder inenting! dit is de broodfok!! en soms zijn nog ziek ook! maar niet iemand die een gelegenheids nestje fokt van geen rashond maar die allen goed gezond op de wereld komen en allen goed gekeurd zijn door de DA hun spuitjes hebben gehad en een plezierig leven hebben, geen afwijkingen aan de heupen! er is onderscheid tussen fokkers, maar een goed nest afleveren is oke en goed, maar een rashond hoeft het van mij niet te zijn!! een boomer is een leuk ras, lief en aanhankelijk, klein en fijn, maar helaas geen ras-hond jammer!!
    jeanet
  14. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 17:31
    er kunnen idd leuke oepsnestjes zijn ! dat zal ook niemand tegenspreken EMO 1 enkel als er elk jaar een oepsnestje komt dan is het gene oeps meer natuurlijk
    maar er zijn overal goede en slechte dingen !
    Het is vooral de wantoestanden van de ouderdieren waar extra aandacht voor moet komen !!
    als da overal in orde is zijn de pups ook ok he EMO 1

boomer hele leuke hondjes EMO 1
    er kunnen idd leuke oepsnestjes zijn ! dat zal ook niemand tegenspreken :) enkel als er elk jaar een oepsnestje komt dan is het gene oeps meer natuurlijk maar er zijn overal goede en slechte dingen ! Het is vooral de wantoestanden van de ouderdieren waar extra aandacht voor moet komen !! als da overal in orde is zijn de pups ook ok he :) boomer hele leuke hondjes :)
  15. Veerle

rank: 20

geplaatst op 31-10-2013 om 17:37
    Een goed raskweker stelt een degelijk contract op mocht het ergens misgaan tijdens de eerste X maanden. Bij een goed raskweker mag je met de ouderdieren en de plaats waar ze wonen kennismaken. Een goed raskweker laat je soms lang wachten tot je een pup krijgt. Een goede raskweker onderwerpt je aan een kruisverhoor voor je een pup van hem màg krijgen. Een goed raskweker is nadien nog geïnteresseerd in zijn pups/ honden. Bij een goede raskweker kan je steeds terecht met vragen of bezorgdheden i.v.m. je pup of hond. Een raskweker doet dit zelden of nooit uit winstbejag en hoeft deze honden niet te hebben om brood op de plank te krijgen... waar we dan opnieuw bij het woord "broodfokker" zijn: fokker om brood op de plank te krijgen, inkomsten dus, commercie dus... en bij de toestand van de honden denken ze "je m'en fou"! EMO 5EMO 5EMO 5. Maar ja... de Belgische staat doet waar ze goed in is: kop in het zand en zich druk maken over GAS-boetes. En zolang deze praktijken niet van hogerhand gestopt worden, zullen er steeds (onwetende) mensen zijn die zich van dergelijke broodfok een pup aanschaffen...
    Een goed raskweker stelt een degelijk contract op mocht het ergens misgaan tijdens de eerste X maanden. Bij een goed raskweker mag je met de ouderdieren en de plaats waar ze wonen kennismaken. Een goed raskweker laat je soms lang wachten tot je een pup krijgt. Een goede raskweker onderwerpt je aan een kruisverhoor voor je een pup van hem màg krijgen. Een goed raskweker is nadien nog geïnteresseerd in zijn pups/ honden. Bij een goede raskweker kan je steeds terecht met vragen of bezorgdheden i.v.m. je pup of hond. Een raskweker doet dit zelden of nooit uit winstbejag en hoeft deze honden niet te hebben om brood op de plank te krijgen... waar we dan opnieuw bij het woord "broodfokker" zijn: fokker om brood op de plank te krijgen, inkomsten dus, commercie dus... en bij de toestand van de honden denken ze "je m'en fou"! [emo5][emo5][emo5]. Maar ja... de Belgische staat doet waar ze goed in is: kop in het zand en zich druk maken over GAS-boetes. En zolang deze praktijken niet van hogerhand gestopt worden, zullen er steeds (onwetende) mensen zijn die zich van dergelijke broodfok een pup aanschaffen...
    Veerle en de Entli-siaste Jenne
  16. jeanet

rank: 182

geplaatst op 31-10-2013 om 18:40
    nee niet ieder jaar of te wel 2x per jaar een nest!!
    ik ken een rasfokker die dit doet 2x per jaar met dezelfde teef!
    dit haalt het ras naar beneden ook, maar ook de erfelijkheid van problemen.
    dus voor je de broodfokker veroordeeld moet je zeker zijn dat hij/zij er 1 is!
    je kunt niet iedereen veroordelen tot broodfokker die een gelegenheidsnestje gefokt heeft.
    een asbak, niet rashond of boomer die zijn veel sterker dan ras zuivere honden daar wordt soms mee omgeknoeid van heb ik jou daar.
    mijn ras zuivere pleegpoedelmet stamboom afstammibng, had de ziekte van carre, wegrotting van het gehele heupgewricht, hij is geopereerd en liep op silyconen maar fatsoenlijk plassen als een reu dat kon hij niet meer en de stuur over het achterlijf was hij kwijt!
    en dit is dan een geval wat ik beleefd heb met ras zuivere honden.
    mijn vriendin raszuivere berner sennen hond 2 stuks beiden konden niet meer lopen zakten gewoon door de voorpoten heen! dit had beter onder controle moeten zijn en dan ook nog een rashond!!
    wil je echt weten of je met een goede fokker te doen hebt, kijk en vraag dan aan wie hij pups geleverd heeft en vraag die mensen om een advies.
    een vieze fokkers heeft en maakt de kontjes van de pups niet schoon en de pups hebben vieze ogen en stinkende oren, het hok ligt bezaaid met plasjes en poepjes.
    een goede zorgzame fokker zorgt heel goed voor zijn nest houd het up-to-date schoon, ogen en orebn en de kontjes zijn schoon!!

nee niet ieder jaar of te wel 2x per jaar een nest!! ik ken een rasfokker die dit doet 2x per jaar met dezelfde teef! dit haalt het ras naar beneden ook, maar ook de erfelijkheid van problemen. dus voor je de broodfokker veroordeeld moet je zeker zijn dat hij/zij er 1 is! je kunt niet iedereen veroordelen tot broodfokker die een gelegenheidsnestje gefokt heeft. een asbak, niet rashond of boomer die zijn veel sterker dan ras zuivere honden daar wordt soms mee omgeknoeid van heb ik jou daar. mijn ras zuivere pleegpoedelmet stamboom afstammibng, had de ziekte van carre, wegrotting van het gehele heupgewricht, hij is geopereerd en liep op silyconen maar fatsoenlijk plassen als een reu dat kon hij niet meer en de stuur over het achterlijf was hij kwijt! en dit is dan een geval wat ik beleefd heb met ras zuivere honden. mijn vriendin raszuivere berner sennen hond 2 stuks beiden konden niet meer lopen zakten gewoon door de voorpoten heen! dit had beter onder controle moeten zijn en dan ook nog een rashond!! wil je echt weten of je met een goede fokker te doen hebt, kijk en vraag dan aan wie hij pups geleverd heeft en vraag die mensen om een advies. een vieze fokkers heeft en maakt de kontjes van de pups niet schoon en de pups hebben vieze ogen en stinkende oren, het hok ligt bezaaid met plasjes en poepjes. een goede zorgzame fokker zorgt heel goed voor zijn nest houd het up-to-date schoon, ogen en orebn en de kontjes zijn schoon!!
    jeanet
  17. biekevg

rank: 1

geplaatst op 31-10-2013 om 18:42
    Hallo iedereen die 'k nog niet kende, en natuurlijk ook wie ik al wél kende,
    'k Geloof dat we allemaal heel erg moeten oppassen in deze discussies om niet te wit-zwart te redeneren. Dat is op zich al niet zo gemakkelijk in zo'n emotionele onderwerpen, en daarenboven kan men bij het neerschrijven van woorden veel minder nuanceren dan bij het uitspreken ervan. Voordeel daarvan is dan weer natuurlijk dat men bij het neerschrijven of lezen ook geen klap op zijn kop kan krijgen van de medediscuteur EMO 8

Veerle, Joke, Kanaloa en Marjan omschrijven heel goed theoretisch wat verstaan moet worden, geloof ik, onder de term 'broodfokker'. Maar Jeanet heeft daar de goede nuancering in aangebracht.
    Eddy (wat je naam is, veronderstel ik) zag in zijn berichtje de dingen misschien wat te zwart-wit. We hebben het niet over hondenfokkers op zich, als dierenvrienden (en jawel, Myriam, groot gelijk : ook mensenvrienden) hebben we het over broodfokkers. En die term hoort algemeen begrepen te worden als : fokkers die hun honden niet als levende wezens zien, maar als kweekfabrieken die hen gemakkelijk geld opleveren dank zij het onweerstaanbaar schattige van hun productie.
    En ik weiger te geloven dat je moeder op deze manier honden fokte.

Rashonden bij goede fokkers zijn niet goedkoop, da's 't minste wat men kan zeggen, en niets of zeer weinig van die aankoop is wettelijk geregeld. Je moet dus goed uit je ogen kijken om er de goede fokker uit te pikken, die 't beste met zijn/haar pupjes én met jou voorheeft.

Het alternatief is inderdaad : geen hond-met-stamboom (die verandert niets aan je toekomstige vriend, maar wordt jammer genoeg voor bepaalde evenementen met je hond wél opgelegd door... mensen), maar het asiel bezoeken, waar - meestal, weliswaar - mensen met een hart voor honden je raad geven bij je keuze, en dat die hond dan uit Spanje, Griekenland, Afrika, Polen of Zeveneken komt... hij is hier nu, en heeft recht op een goed baasje.

En als die onderneming je te zwaar lijkt, en je vreest thuis te komen met een zevenkoppige roedel uit het asiel : neem de telefoon en bel een aantal dierenartsen in de buurt. Die deskundige mensen zijn niet alleen op de hoogte van de gezondheidstoestand van jonge nestjes maar ook van hun manier van opgroeien de eerste weken, hun omgeving, hun ouders, hun baasjes...

Maar hoe dan ook, ik hoop dat dit soort discussies dagelijks zal gevoerd worden, tot vér buiten dit forum.

En tenslotte : madany, héél héél erg bedankt om er werk van gemaakt te hebben. We voelden hier op het forum allemaal hetzelfde over dit onderwerp, maar jij hebt er iets praktisch toegankelijk van gemaakt. Héél erg neig bedankt, vooral uit naam van al die ongelukkige prutsen en hun hondenouders.EMO 1
    Hallo iedereen die 'k nog niet kende, en natuurlijk ook wie ik al wél kende, 'k Geloof dat we allemaal heel erg moeten oppassen in deze discussies om niet te wit-zwart te redeneren. Dat is op zich al niet zo gemakkelijk in zo'n emotionele onderwerpen, en daarenboven kan men bij het neerschrijven van woorden veel minder nuanceren dan bij het uitspreken ervan. Voordeel daarvan is dan weer natuurlijk dat men bij het neerschrijven of lezen ook geen klap op zijn kop kan krijgen van de medediscuteur [emo8] Veerle, Joke, Kanaloa en Marjan omschrijven heel goed theoretisch wat verstaan moet worden, geloof ik, onder de term 'broodfokker'. Maar Jeanet heeft daar de goede nuancering in aangebracht. Eddy (wat je naam is, veronderstel ik) zag in zijn berichtje de dingen misschien wat te zwart-wit. We hebben het niet over hondenfokkers op zich, als dierenvrienden (en jawel, Myriam, groot gelijk : ook mensenvrienden) hebben we het over broodfokkers. En die term hoort algemeen begrepen te worden als : fokkers die hun honden niet als levende wezens zien, maar als kweekfabrieken die hen gemakkelijk geld opleveren dank zij het onweerstaanbaar schattige van hun productie. En ik weiger te geloven dat je moeder op deze manier honden fokte. Rashonden bij goede fokkers zijn niet goedkoop, da's 't minste wat men kan zeggen, en niets of zeer weinig van die aankoop is wettelijk geregeld. Je moet dus goed uit je ogen kijken om er de goede fokker uit te pikken, die 't beste met zijn/haar pupjes én met jou voorheeft. Het alternatief is inderdaad : geen hond-met-stamboom (die verandert niets aan je toekomstige vriend, maar wordt jammer genoeg voor bepaalde evenementen met je hond wél opgelegd door... mensen), maar het asiel bezoeken, waar - meestal, weliswaar - mensen met een hart voor honden je raad geven bij je keuze, en dat die hond dan uit Spanje, Griekenland, Afrika, Polen of Zeveneken komt... hij is hier nu, en heeft recht op een goed baasje. En als die onderneming je te zwaar lijkt, en je vreest thuis te komen met een zevenkoppige roedel uit het asiel : neem de telefoon en bel een aantal dierenartsen in de buurt. Die deskundige mensen zijn niet alleen op de hoogte van de gezondheidstoestand van jonge nestjes maar ook van hun manier van opgroeien de eerste weken, hun omgeving, hun ouders, hun baasjes... Maar hoe dan ook, ik hoop dat dit soort discussies dagelijks zal gevoerd worden, tot vér buiten dit forum. En tenslotte : madany, héél héél erg bedankt om er werk van gemaakt te hebben. We voelden hier op het forum allemaal hetzelfde over dit onderwerp, maar jij hebt er iets praktisch toegankelijk van gemaakt. Héél erg neig bedankt, vooral uit naam van al die ongelukkige prutsen en hun hondenouders.[emo1]
    Bieke
  18. madany

geplaatst op 31-10-2013 om 18:49
    @ bieke EMO 1 heel graag gedaan en zoals jij ook net gezegd hebt en ik ook al meerdere malen verwoorde zijn we hier niet om mensen te veroordelen EMO 1 enkel om onwetende hun ogen te openen !!
    hen het verschil te laten lezen en zien tussen fokkers die met hun hart fokken of andere die om hunne lege portemonee vol te krijgen !
    alvast iedereen bedankt om hier erover te praten EMO 1
    @ bieke :) heel graag gedaan en zoals jij ook net gezegd hebt en ik ook al meerdere malen verwoorde zijn we hier niet om mensen te veroordelen :) enkel om onwetende hun ogen te openen !! hen het verschil te laten lezen en zien tussen fokkers die met hun hart fokken of andere die om hunne lege portemonee vol te krijgen ! alvast iedereen bedankt om hier erover te praten :)
  19. Breda1982

rank: 1711

geplaatst op 03-12-2013 om 22:02
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met ikwileenpuppy.be? Deze mensen moeten gestopt worden en binnenkort zal de website stopikwikeenpuppy.be online komen.
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met ikwileenpuppy.be? Deze mensen moeten gestopt worden en binnenkort zal de website stopikwikeenpuppy.be online komen.
  20. kanaloa01

geplaatst op 04-12-2013 om 07:16
    We hebben allemaal kunnen zien bij het programma KASSA, en voor de genen die het niet hebben gezien kunnen "UItzending gemist"kijken, hoe het is gesteld in Nederland met de hondenfok. Of het nou een goede fokker is die aangesloten is bij de diverse verenigingen of niet, het is een ramp.
    We hebben allemaal kunnen zien bij het programma KASSA, en voor de genen die het niet hebben gezien kunnen "UItzending gemist"kijken, hoe het is gesteld in Nederland met de hondenfok. Of het nou een goede fokker is die aangesloten is bij de diverse verenigingen of niet, het is een ramp.
  21. madany

geplaatst op 06-12-2013 om 13:44
    zo is dat een regelrechte ramp ! ook in belgie !
    zo is dat een regelrechte ramp ! ook in belgie !
  22. dier

rank: 970

geplaatst op 08-12-2013 om 16:31
    beste mensen eerst en vooral wil ik zeggen dat ik hier nieuw ben en iedereen in zijn of haar waarde wil laten en niemand persoonlijk wil aanvallen ook al voelt dat voor sommige wel zo. dit is wat ik denk en voel wij hebben 7 jaar geleden een dwergpinser gekocht bij een broodfokker en we waren ons daar bewust van dat het een broodfokker was omdat ik jaren lang zelf op een markt voor dieren heb gestaan wist ik hoe het er soms aan toe ging bij dergelijke fokkers maar onze loes was echt een super hondjes jaren lang plezier van gehad dus niet alle honde zijn slecht die daar zitten maar we scheren nogal makkelijk alles over een kam

maar wat ik wil zeggen er zijn zoveel factoren die meespelen dat mensen daar gaan kopen bij die fokkers wij zijn nu zelf op zoek naar een frans bulldogje ik heb een kweker gebeld hier in de buurt bij ons geen broodfokker gezin die gewoon leuk vondt om een nestje te hebben leuk en aardig stamboom alles in orde dan volgende aspect wat kost die krijg ik zonder verlegenheid te horen 1200 euro
    das veel de kilo dacht ik kijk ik rustig verder gemiddeld voor een franse bullie 600 euro

bel ik een fokker die ik ken van vroeger die ook pups heeft voor 450 mag je er eentje uitzoeken voor veel mensen is de keuze dan al snel gemaakt en die asiels nog zo een verhaal ga je naar een asiel vraag voor een hond in een gezinnetje neen hebben we niet zitten laten je nog niet eens kijken daar gaat de optie asiel en dan nog maar te zwijgen van die honden in nood uit spanje er zitten hier zat honden die een gouden mand zoeken waarom daar dan nog gaan halen daar hebben ze ook broodfokker die de markt naar belgie en nederland gevonden hebben via die organisatie's

maar wat ik wil zeggen waar je de hond ook koopt er kan altijd iets fout gaan en voor het zelfde geld gaat het hartstikke goed vertrouw op je eigen gevoel en maakt van je hart een steen als het niet goed aanvoelt ook al zijn ze zo lief en schattig want dat is de factor die vaak de koop sluit eender waar ook
    beste mensen eerst en vooral wil ik zeggen dat ik hier nieuw ben en iedereen in zijn of haar waarde wil laten en niemand persoonlijk wil aanvallen ook al voelt dat voor sommige wel zo. dit is wat ik denk en voel wij hebben 7 jaar geleden een dwergpinser gekocht bij een broodfokker en we waren ons daar bewust van dat het een broodfokker was omdat ik jaren lang zelf op een markt voor dieren heb gestaan wist ik hoe het er soms aan toe ging bij dergelijke fokkers maar onze loes was echt een super hondjes jaren lang plezier van gehad dus niet alle honde zijn slecht die daar zitten maar we scheren nogal makkelijk alles over een kam maar wat ik wil zeggen er zijn zoveel factoren die meespelen dat mensen daar gaan kopen bij die fokkers wij zijn nu zelf op zoek naar een frans bulldogje ik heb een kweker gebeld hier in de buurt bij ons geen broodfokker gezin die gewoon leuk vondt om een nestje te hebben leuk en aardig stamboom alles in orde dan volgende aspect wat kost die krijg ik zonder verlegenheid te horen 1200 euro das veel de kilo dacht ik kijk ik rustig verder gemiddeld voor een franse bullie 600 euro bel ik een fokker die ik ken van vroeger die ook pups heeft voor 450 mag je er eentje uitzoeken voor veel mensen is de keuze dan al snel gemaakt en die asiels nog zo een verhaal ga je naar een asiel vraag voor een hond in een gezinnetje neen hebben we niet zitten laten je nog niet eens kijken daar gaat de optie asiel en dan nog maar te zwijgen van die honden in nood uit spanje er zitten hier zat honden die een gouden mand zoeken waarom daar dan nog gaan halen daar hebben ze ook broodfokker die de markt naar belgie en nederland gevonden hebben via die organisatie's maar wat ik wil zeggen waar je de hond ook koopt er kan altijd iets fout gaan en voor het zelfde geld gaat het hartstikke goed vertrouw op je eigen gevoel en maakt van je hart een steen als het niet goed aanvoelt ook al zijn ze zo lief en schattig want dat is de factor die vaak de koop sluit eender waar ook
  23. madany

geplaatst op 08-12-2013 om 19:41
    hallo dier
    Ben niet van plan om met je in discussie te gaan EMO 1
    éérst en vooral welkom hier en ja ergens ben ik mee ! ik heb zelf een jack russel gehad uit de broodfok en hij is 13 jaar geworden en nooit problemen mee gehad ! maar ik denk dat tijd ook een belangrijk factor is ! neem 14 jaar geleden was er ook broodfok met het ding van we willen geld aan honden verdienen maar ik denk dat toen de rotzooi misschien niet zo groot was als nu ! denk ook dat er toen niet zoveel pups uit het buitenland kwamen ! met andere woorden de rotzooi was groot maar ni zo groot als nu.
    De mensen die tegenwoordig met zoveel ellende en kosten komen te zitten door broodfok is zo enorm groot en de ellende van de ouderdieren afschuwelijk.
    Kan echt ni zeggen waar jij je hond moet halen maar als je 1 koopt kijk dan diep in je hart en weet dat mama van je pup alweer devolgende pups verwacht in verschrikkelijke omstandigheden !
    Kijk in hart en weet dat je met die pup gelukkig te maken je ervoor zorgt dat er alweer zoveel meer pups geboren worden en iemand met hun ellende veel geld verdiend ! meer dan de fokker die 1200 vraagt voor een pup.
    verder wens ik je veel succes met je zoektocht en misschien is een herplaatser of andere leuke hond een optie ?
    groeties
    hallo dier Ben niet van plan om met je in discussie te gaan :) éérst en vooral welkom hier en ja ergens ben ik mee ! ik heb zelf een jack russel gehad uit de broodfok en hij is 13 jaar geworden en nooit problemen mee gehad ! maar ik denk dat tijd ook een belangrijk factor is ! neem 14 jaar geleden was er ook broodfok met het ding van we willen geld aan honden verdienen maar ik denk dat toen de rotzooi misschien niet zo groot was als nu ! denk ook dat er toen niet zoveel pups uit het buitenland kwamen ! met andere woorden de rotzooi was groot maar ni zo groot als nu. De mensen die tegenwoordig met zoveel ellende en kosten komen te zitten door broodfok is zo enorm groot en de ellende van de ouderdieren afschuwelijk. Kan echt ni zeggen waar jij je hond moet halen maar als je 1 koopt kijk dan diep in je hart en weet dat mama van je pup alweer devolgende pups verwacht in verschrikkelijke omstandigheden ! Kijk in hart en weet dat je met die pup gelukkig te maken je ervoor zorgt dat er alweer zoveel meer pups geboren worden en iemand met hun ellende veel geld verdiend ! meer dan de fokker die 1200 vraagt voor een pup. verder wens ik je veel succes met je zoektocht en misschien is een herplaatser of andere leuke hond een optie ? groeties
  24. dier

rank: 970

geplaatst op 08-12-2013 om 21:19
    hey madany wat betreft het tijdverschil met tien jaar geleden en nu dat is zo daar kunnen we niet om heen maar broodfok zal een eeuwig discusiepunt blijven en inderdaad zo lang er pups verkocht worden gaat het door maar als die fokker het voor het plezier doen om eens een nestje te hebben hoeft echt geen 1200 euro te vragen want zo wordt je ook naar broodfok gedreven en als vele hier eerlijk zijn 800 euro verschil doet je toch denken en ergens ben ik ook tegen broodfok dat ontken ik niet zeker maar ben des temeer tegen die honden van spanje en andere landen die hier in de asiels belanden want er worden soms belgische honden ingeslapen omdat er geen plaats is in de asiels zal voor de meeste als donderslag in keulen zijn maar het gebeurt maar ik wil zeker geen discusie ontketen of geiriteerde mensen op mijn mening wat ik wil zeggen ik moet hard werken voor men centen en wil gewoon men kindjes een frans bullke geven die ze zo graag willen en wij als ouders ook stiekem wel onze loes is nu 10 maanden overleden en zijn nu wel toe aan een ander hondje
    hey madany wat betreft het tijdverschil met tien jaar geleden en nu dat is zo daar kunnen we niet om heen maar broodfok zal een eeuwig discusiepunt blijven en inderdaad zo lang er pups verkocht worden gaat het door maar als die fokker het voor het plezier doen om eens een nestje te hebben hoeft echt geen 1200 euro te vragen want zo wordt je ook naar broodfok gedreven en als vele hier eerlijk zijn 800 euro verschil doet je toch denken en ergens ben ik ook tegen broodfok dat ontken ik niet zeker maar ben des temeer tegen die honden van spanje en andere landen die hier in de asiels belanden want er worden soms belgische honden ingeslapen omdat er geen plaats is in de asiels zal voor de meeste als donderslag in keulen zijn maar het gebeurt maar ik wil zeker geen discusie ontketen of geiriteerde mensen op mijn mening wat ik wil zeggen ik moet hard werken voor men centen en wil gewoon men kindjes een frans bullke geven die ze zo graag willen en wij als ouders ook stiekem wel onze loes is nu 10 maanden overleden en zijn nu wel toe aan een ander hondje
  25. biekevg

rank: 1

geplaatst op 15-12-2013 om 18:22
    Ik zal dit niet snel zeggen, maar nu kan ik niet anders.
    Als racisme al doordringt tot op het niveau van welke asielhonden hier mogen opgevangen worden, dan doe ik niet meer mee.
    Ik zal dit niet snel zeggen, maar nu kan ik niet anders. Als racisme al doordringt tot op het niveau van welke asielhonden hier mogen opgevangen worden, dan doe ik niet meer mee.
    Bieke
  26. madany

geplaatst op 15-12-2013 om 21:35
    biekevg schreef:
    Ik zal dit niet snel zeggen, maar nu kan ik niet anders.
    Als racisme al doordringt tot op het niveau van welke asielhonden hier mogen opgevangen worden, dan doe ik niet meer mee.

ja idd tis triest
    [quote=biekevg]Ik zal dit niet snel zeggen, maar nu kan ik niet anders. Als racisme al doordringt tot op het niveau van welke asielhonden hier mogen opgevangen worden, dan doe ik niet meer mee.[/quote] ja idd tis triest
  27. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x