Honden centrum

Honden algemeen » Acties tegen broodfok » Wil jezelf je verhaal kwijt ???

1. madany

rank: 4

geplaatst op 29-10-2013 om 11:24
    Ook JIJ kan meehelpen een einde te maken aan de malafide hondenzwendel!

Heb je zelf een broodfokverhaal?
    Ben je zelf gedupeerde? Of ken je iemand?

Mail je verhaal naar broodfok@gmail.com

(Goed onderbouwd, met alle info : waar heb je het dier gekocht? Wat is er gebeurd? Eventueel getuigenis van dierenarts)

Niet denken : "het is een druppel op een hete plaat" of "mijn verhaal is niet erg genoeg". Gewoon DOEN en dit bericht massaal delen!

Dankjewel!
    Ook JIJ kan meehelpen een einde te maken aan de malafide hondenzwendel! Heb je zelf een broodfokverhaal? Ben je zelf gedupeerde? Of ken je iemand? Mail je verhaal naar broodfok@gmail.com (Goed onderbouwd, met alle info : waar heb je het dier gekocht? Wat is er gebeurd? Eventueel getuigenis van dierenarts) Niet denken : "het is een druppel op een hete plaat" of "mijn verhaal is niet erg genoeg". Gewoon DOEN en dit bericht massaal delen! Dankjewel!
  2. rudie2visser

rank: 796

geplaatst op 03-11-2013 om 12:54
    ik heb gelukkig geen slechte ervaring met een broodfokker; wel is dit euvel mij bekend. vraag me al heel lang af wat de partij van de dieren hier tegen doet?! er moet een wet komen die dit soort activiteiten verbiedt op straffe van èn boete èn gevangenisstraf. controles moeten regelmatig professioneel uitgevoerd worden en.............het allerbeste zou zijn: verbod op het houden van huisdieren zoals honden/katten/en wat dies meer zij, tenzij aangetoond kan worden dat die dieren noodzakelijk zijn voor een boerderij, het opsporen van wat dan ook, maar niet voor de gezelligheid en zeker niet voor experimenten op medisch vlak; daar moeten ze dan maar onverbeterlijke criminelen voor gebruiken.
    ik heb gelukkig geen slechte ervaring met een broodfokker; wel is dit euvel mij bekend. vraag me al heel lang af wat de partij van de dieren hier tegen doet?! er moet een wet komen die dit soort activiteiten verbiedt op straffe van èn boete èn gevangenisstraf. controles moeten regelmatig professioneel uitgevoerd worden en.............het allerbeste zou zijn: verbod op het houden van huisdieren zoals honden/katten/en wat dies meer zij, tenzij aangetoond kan worden dat die dieren noodzakelijk zijn voor een boerderij, het opsporen van wat dan ook, maar niet voor de gezelligheid en zeker niet voor experimenten op medisch vlak; daar moeten ze dan maar onverbeterlijke criminelen voor gebruiken.
  3. madany

geplaatst op 03-11-2013 om 19:24
    hey rudie
    bedankt voor je bijdrage EMO 1 spijtig genoeg is het allemaal zo makkelijk niet !
    Je kan moeilijk iedereen verbieden om honden of katten te houden ! en komt bij dat de broodfokkers heel georganiseerd zijn en op de een of andere manier altijd een manier vinden om de wetten te omzeilen ! Het is dan ook maffia met de aangepaste praktijken vrees ik !
    We kunnen enkel hopen als mensen ermee bezig blijven het toch ooit iets van effect zal hebben !
    hey rudie bedankt voor je bijdrage :) spijtig genoeg is het allemaal zo makkelijk niet ! Je kan moeilijk iedereen verbieden om honden of katten te houden ! en komt bij dat de broodfokkers heel georganiseerd zijn en op de een of andere manier altijd een manier vinden om de wetten te omzeilen ! Het is dan ook maffia met de aangepaste praktijken vrees ik ! We kunnen enkel hopen als mensen ermee bezig blijven het toch ooit iets van effect zal hebben !
  4. rudie2visser

rank: 796

geplaatst op 03-11-2013 om 19:55
    als ik dit lees, madany, kan ik alleen maar concluderen dat alles bij het oude blijft en demonstreren geen zin heeft.
    hopen op een effect, is geen vertrouwen hebben in een oplossing! alleen daadkracht kan helpen.
    dan maar een razzia houden op die maffia van broodfokkers.
    als ik dit lees, madany, kan ik alleen maar concluderen dat alles bij het oude blijft en demonstreren geen zin heeft. hopen op een effect, is geen vertrouwen hebben in een oplossing! alleen daadkracht kan helpen. dan maar een razzia houden op die maffia van broodfokkers.
  5. madany

geplaatst op 04-11-2013 om 10:58
    Zou zeggen Laat je gaan en stuur jou idee misschien ook naar het brooddfok e mail dan kan hem misschien mee naar de FOD want het moet toch van daar ergens komen he !
    En de mensen die betogen ja die doen iets ! hoe klein ook !
    Enkel hier op een forum erover praten gaat ook niks uithalen dus ja stuur je ding mee in zou ik zeggen EMO 1
    Zou zeggen Laat je gaan en stuur jou idee misschien ook naar het brooddfok e mail dan kan hem misschien mee naar de FOD want het moet toch van daar ergens komen he ! En de mensen die betogen ja die doen iets ! hoe klein ook ! Enkel hier op een forum erover praten gaat ook niks uithalen dus ja stuur je ding mee in zou ik zeggen :)
  6. anoniempje123

rank: 3976

geplaatst op 05-11-2013 om 22:22
    xxxxx is een zeer grote broodfokker ! koop er geen hondjes !!
    ons hondje had kennelhoest , en de meerderheid is er niet gezond !
    xxxxx is een zeer grote broodfokker ! koop er geen hondjes !! ons hondje had kennelhoest , en de meerderheid is er niet gezond !
  7. madany

geplaatst op 06-11-2013 om 12:24
    @ anoniempje
    je kan je verhaal insturen naar broodfok@gmail.com
    je verhaal wel zo volledig mogelijk weergeven he EMO 1 alle beetjes kunnen helpen
    @ anoniempje je kan je verhaal insturen naar broodfok@gmail.com je verhaal wel zo volledig mogelijk weergeven he :) alle beetjes kunnen helpen
  8. TanjaT

rank: 3979

geplaatst op 15-11-2013 om 15:57
    anoniempje123 schreef:
    xxxxx is een zeer grote broodfokker ! koop er geen hondjes !!
    ons hondje had kennelhoest , en de meerderheid is er niet gezond !

Inderdaad anoniempje, ik heb ook een hond gekocht bij xxxxx. Mijn staffy heeft HD aan beide heupen en elleboogdyplasie. Voor de rest een schat van een hond maar om hem gezond houden heb ik al een fortuin opgedaan. Ook ik vond zijn paspoort onderaan in de emmer die ze meegaven en kwam tot de constatatie dat hij van Slovakije kwam. Ikke, stommerik, had nog nooit van broodfokken gehoord !!! Zo naief zal ik nooit meer zijn. Heb dit gemeld aan FOD via een speciale enquete. Heb ook respons gekregen maar weet niet of die er iets aan gaan doen hoor ! Ook moest ik DIerenplezier verwittigen. Heb dit dus ook gedaan en die reageerden met : Oh, maar wij hebben nu nen andere kweker zene ! ' Vechten tegen de bierkade is het .EMO 14
    [quote=anoniempje123]xxxxx is een zeer grote broodfokker ! koop er geen hondjes !! ons hondje had kennelhoest , en de meerderheid is er niet gezond ! [/quote] Inderdaad anoniempje, ik heb ook een hond gekocht bij xxxxx. Mijn staffy heeft HD aan beide heupen en elleboogdyplasie. Voor de rest een schat van een hond maar om hem gezond houden heb ik al een fortuin opgedaan. Ook ik vond zijn paspoort onderaan in de emmer die ze meegaven en kwam tot de constatatie dat hij van Slovakije kwam. Ikke, stommerik, had nog nooit van broodfokken gehoord !!! Zo naief zal ik nooit meer zijn. Heb dit gemeld aan FOD via een speciale enquete. Heb ook respons gekregen maar weet niet of die er iets aan gaan doen hoor ! Ook moest ik DIerenplezier verwittigen. Heb dit dus ook gedaan en die reageerden met : Oh, maar wij hebben nu nen andere kweker zene ! ' Vechten tegen de bierkade is het .[emo14]
  9. madany

geplaatst op 15-11-2013 om 18:39
    weet het ! het is allemaal triestig maar als je het ziet zitten stuur dan je verhaal nog ne keer in nu naar bovenvermeld adres ! hoe meer hoe beter ! we kunnen enkel blijven proberen he !
    Heel erg van jou hond ook !! ik hoop dat je toch veel van hem kan genieten EMO 1
    heel veel sterkte nog en ja stuur in aub ! je weet nooit he EMO 1
    groetjes en bedankt
    weet het ! het is allemaal triestig maar als je het ziet zitten stuur dan je verhaal nog ne keer in nu naar bovenvermeld adres ! hoe meer hoe beter ! we kunnen enkel blijven proberen he ! Heel erg van jou hond ook !! ik hoop dat je toch veel van hem kan genieten :) heel veel sterkte nog en ja stuur in aub ! je weet nooit he :) groetjes en bedankt
  10. Animalfriend

rank: 2463

geplaatst op 03-01-2014 om 17:44
    Ik wil gerust mijn verhaal doen, maar laat ons zeggen dat de fokker niet bepaald vriendelijk was aan de telefoon toen ik mijn geld terugeiste. Hij kwam heel bedreigend over. In welke mate blijf je anoniem wanneer je mailt?
    Ik wil gerust mijn verhaal doen, maar laat ons zeggen dat de fokker niet bepaald vriendelijk was aan de telefoon toen ik mijn geld terugeiste. Hij kwam heel bedreigend over. In welke mate blijf je anoniem wanneer je mailt?
  11. biekevg

rank: 1

geplaatst op 04-01-2014 om 11:26
    Ben weer een beetje komen bijlezen en 'k stelde me nu ook wel de vraag, madany, wie achter dat toch wel erg algemene emailadres zit? Weet jij er meer over?
    Ben weer een beetje komen bijlezen en 'k stelde me nu ook wel de vraag, madany, wie achter dat toch wel erg algemene emailadres zit? Weet jij er meer over?
    Bieke
  12. madany

geplaatst op 04-01-2014 om 12:38
    hey bij mijn weten is dit de persoon ook via an lemmens die al de verhalen verzameld en bundelt maar wil altijd wel eens extra informeren ?? kom er later op terug dan EMO 1
    hey bij mijn weten is dit de persoon ook via an lemmens die al de verhalen verzameld en bundelt maar wil altijd wel eens extra informeren ?? kom er later op terug dan :)
  13. biekevg

geplaatst op 05-01-2014 om 12:01
    Zou je dat willen doen, madany? Dan zijn we toch wat geruster, niet?EMO 1
    Zou je dat willen doen, madany? Dan zijn we toch wat geruster, niet?[emo1]
    Bieke
  14. madany

geplaatst op 05-01-2014 om 21:56
    Heb extra info gevraagd zodra ik meer weet kom ik het hier plaatsen
    Heb extra info gevraagd zodra ik meer weet kom ik het hier plaatsen
  15. biekevg

geplaatst op 06-01-2014 om 18:12
    Bedankt, 't zal wel goed zitten maar dan zijn we zeker, hè?EMO 1
    Bedankt, 't zal wel goed zitten maar dan zijn we zeker, hè?[emo1]
    Bieke
  16. madany

geplaatst op 06-01-2014 om 18:32
    Beste,

Als je je verhaal doet bij het meldpunt, komt dit op de gmail van Anti Broodfok Actie - dit kan alleen gelezen worden door de drie bestuursleden - over het algemeen is het de voorzitter, die de klachten/verhalen leest en behandelt.
    Alle verhalen die binnenkomen op de gmail worden volgens de wet van de privacy behandelt.
    Dwz indien we verhalen binnenkrijgen zullen deze, indien ze gemeld worden aan de bevoegde instanties, altijd anoniem vertrekken.
    De persoonlijke gegevens worden enkel na uitdrukkelijk akkoord van de indiener bekend gemaakt aan derden.

voila dit is wat ik als antwoord gekregen heb van de voorzitter van ABA
    hopelijk is dit voldoende EMO 1
    groetjes

Beste, Als je je verhaal doet bij het meldpunt, komt dit op de gmail van Anti Broodfok Actie - dit kan alleen gelezen worden door de drie bestuursleden - over het algemeen is het de voorzitter, die de klachten/verhalen leest en behandelt. Alle verhalen die binnenkomen op de gmail worden volgens de wet van de privacy behandelt. Dwz indien we verhalen binnenkrijgen zullen deze, indien ze gemeld worden aan de bevoegde instanties, altijd anoniem vertrekken. De persoonlijke gegevens worden enkel na uitdrukkelijk akkoord van de indiener bekend gemaakt aan derden. voila dit is wat ik als antwoord gekregen heb van de voorzitter van ABA hopelijk is dit voldoende :) groetjes
  17. gekkemus

rank: 1239

geplaatst op 11-01-2014 om 11:37
    Animalfriend schreef:
    [quote=Animalfriend]Ik wil gerust mijn verhaal doen, maar laat ons zeggen dat de fokker niet bepaald vriendelijk was aan de telefoon toen ik mijn geld terugeiste. Hij kwam heel bedreigend over. In welke mate blijf je anoniem wanneer je mailt? [/quote]
  18. gekkemus

geplaatst op 11-01-2014 om 11:37
    Animalfriend schreef:
    [quote=Animalfriend]Ik wil gerust mijn verhaal doen, maar laat ons zeggen dat de fokker niet bepaald vriendelijk was aan de telefoon toen ik mijn geld terugeiste. Hij kwam heel bedreigend over. In welke mate blijf je anoniem wanneer je mailt? [/quote]
  19. madany

geplaatst op 11-01-2014 om 12:38
    hmm ik dacht daar hierboven op geantwoord te hebben of heb ik de vraag mis begrepen ,
    hmm ik dacht daar hierboven op geantwoord te hebben of heb ik de vraag mis begrepen ,
  20. gekkemus

geplaatst op 11-01-2014 om 13:22
    madany schreef:
    Ook JIJ kan meehelpen een einde te maken aan de malafide hondenzwendel!

Heb je zelf een broodfokverhaal?
    Ben je zelf gedupeerde? Of ken je iemand?

Mail je verhaal naar broodfok@gmail.com

(Goed onderbouwd, met alle info : waar heb je het dier gekocht? Wat is er gebeurd? Eventueel getuigenis van dierenarts)

Niet denken : "het is een druppel op een hete plaat" of "mijn verhaal is niet erg genoeg". Gewoon DOEN en dit bericht massaal delen!

Dankjewel!
    [quote=madany]Ook JIJ kan meehelpen een einde te maken aan de malafide hondenzwendel! Heb je zelf een broodfokverhaal? Ben je zelf gedupeerde? Of ken je iemand? Mail je verhaal naar broodfok@gmail.com (Goed onderbouwd, met alle info : waar heb je het dier gekocht? Wat is er gebeurd? Eventueel getuigenis van dierenarts) Niet denken : "het is een druppel op een hete plaat" of "mijn verhaal is niet erg genoeg". Gewoon DOEN en dit bericht massaal delen! Dankjewel![/quote]
  21. gekkemus

geplaatst op 11-01-2014 om 13:28
    denk jullie dat wy iets hooren hier is myn verhaal Geachte hoofdinspeckteur.met deze e mail wil ik een klacht indienen.tegen van denbroek anne marie adres blookstraat 12 3520 zonhoven. wy hebben op 6 december hebben wy daar een hond gekocht na twee dagen erna zyn wy naar de dierenarts geweest in zonhoven dierenarts inge tomme genkerbaan 90 zonhoven had 40 graden koorts had al de kennelhoest heeft spuit gehad en pillen .de 11 ste zyn wy trug naar de dierenarts geweest hier by ons by lenarts Kristel eerste meistraat 4 3700 tongeren.de 12 zyn wy trug moeten gaan naar de dierenarts by lenarts Kristal. toen heeft de hond daar moeten blyfen en de 14 is de hond overleden. het schoonste van de zaak moesten wy van de broek op de hoogte houden.hebben wy ook gedaan en hebben gezegt dat de hond overleden is wegens katte ziekte.toen wy de hond gekocht hebben heb wy daar katten zien rondlopen na de verwitiging van de hond dat hy de katten ziekte had waren opeens alle katjes weg vind dat zoal verdacht.maar in de contrakt staat als de hond overlyd en de hond trug brachten kregen wy ons voldig geld trug .eerstwilde vande broek de overleden hond niet trug brachten moesten het by houden .hy wilde dat wy de hond voldig lieten na kyken na de dood en de kosten zouden wy zelf moeten betalen .maar kreegen een ander hond die wy eigelyk niet wilde wy wilde een puppy hebben een jongen maar kregen het niet om rede hy wilde geen puppy meegeven om redenen dat de puppy het zelfde ziekte zou hebben . nu heeft hy een hond mee geven dat byna vier maanden is maar het probleem is dat de hond ook de kennelhoest heeft.wy kregen ons geld niet trug hy werdt zelfs nog kwaad toen hebben wy de hond mee gepakt maar willen de hond niet reden is ons goesting niet de tweede de hond is ziek onsdierenarts zeg dat de hond wat wy nu hebben ook de ziekte heeft nu ziten wy wel opgescheep met de hond. vind wel dat wy het recht hebben hebben om zelf een hond te kiezen. of ons voldig geld trug ook de kosten alle van de dieren arts dat wy al betaalt hebben wat moeten wy nu doen met de hond.wy weten geen raad mee.heb vernomen van de poltie van zonhoven dat er veel klachten waren van vanden broek annemarie. begryp te eerste niet dat ze nog verder moegen doen met hun zaak om honden verder te verkopen dat ze gewoon verder menssen kunnen bedriegen ik weet dat het geen zin heeft om met zo menssen te spreken ik weet dat het dan uit de hand ga lopen.ik hoop dat jy ons verder kun helpen wat wy nu moeten doen met de zieke hond en welk stapen dat wy verder moeten doen hond trug brengen ben ik zeker van dat wy aan alkaar hangen en dat wil ik vermyden ik stuur vandag ook de pappieren van op naar jullie tot ook in hondje gekocht in zonhoven blookstraatheden hebben wy nog niks gehoort
    denk jullie dat wy iets hooren hier is myn verhaal Geachte hoofdinspeckteur.met deze e mail wil ik een klacht indienen.tegen van denbroek anne marie adres blookstraat 12 3520 zonhoven. wy hebben op 6 december hebben wy daar een hond gekocht na twee dagen erna zyn wy naar de dierenarts geweest in zonhoven dierenarts inge tomme genkerbaan 90 zonhoven had 40 graden koorts had al de kennelhoest heeft spuit gehad en pillen .de 11 ste zyn wy trug naar de dierenarts geweest hier by ons by lenarts Kristel eerste meistraat 4 3700 tongeren.de 12 zyn wy trug moeten gaan naar de dierenarts by lenarts Kristal. toen heeft de hond daar moeten blyfen en de 14 is de hond overleden. het schoonste van de zaak moesten wy van de broek op de hoogte houden.hebben wy ook gedaan en hebben gezegt dat de hond overleden is wegens katte ziekte.toen wy de hond gekocht hebben heb wy daar katten zien rondlopen na de verwitiging van de hond dat hy de katten ziekte had waren opeens alle katjes weg vind dat zoal verdacht.maar in de contrakt staat als de hond overlyd en de hond trug brachten kregen wy ons voldig geld trug .eerstwilde vande broek de overleden hond niet trug brachten moesten het by houden .hy wilde dat wy de hond voldig lieten na kyken na de dood en de kosten zouden wy zelf moeten betalen .maar kreegen een ander hond die wy eigelyk niet wilde wy wilde een puppy hebben een jongen maar kregen het niet om rede hy wilde geen puppy meegeven om redenen dat de puppy het zelfde ziekte zou hebben . nu heeft hy een hond mee geven dat byna vier maanden is maar het probleem is dat de hond ook de kennelhoest heeft.wy kregen ons geld niet trug hy werdt zelfs nog kwaad toen hebben wy de hond mee gepakt maar willen de hond niet reden is ons goesting niet de tweede de hond is ziek onsdierenarts zeg dat de hond wat wy nu hebben ook de ziekte heeft nu ziten wy wel opgescheep met de hond. vind wel dat wy het recht hebben hebben om zelf een hond te kiezen. of ons voldig geld trug ook de kosten alle van de dieren arts dat wy al betaalt hebben wat moeten wy nu doen met de hond.wy weten geen raad mee.heb vernomen van de poltie van zonhoven dat er veel klachten waren van vanden broek annemarie. begryp te eerste niet dat ze nog verder moegen doen met hun zaak om honden verder te verkopen dat ze gewoon verder menssen kunnen bedriegen ik weet dat het geen zin heeft om met zo menssen te spreken ik weet dat het dan uit de hand ga lopen.ik hoop dat jy ons verder kun helpen wat wy nu moeten doen met de zieke hond en welk stapen dat wy verder moeten doen hond trug brengen ben ik zeker van dat wy aan alkaar hangen en dat wil ik vermyden ik stuur vandag ook de pappieren van op naar jullie tot ook in hondje gekocht in zonhoven blookstraatheden hebben wy nog niks gehoort
  22. madany

geplaatst op 11-01-2014 om 14:33
    ok dat je niks hoorde is idd zeer erg en daarom ook dat ze alle verhalen in 1 bundel willen stoppen zodat de klacht groter wordt ! vandaar het e mail adres hierboven vermeld van de organisatie die zich hiermee bezig houd !
    Heel jammer natuurlijk om te moeten lezen dat er weer een hondje het leven gelaten heeft door dezelfde fokkers !
    ik hoop dat je je verhaal toch nog wil doorsturen naar boven vernoemd adres
    groetjes en veel sterkte nog
    ok dat je niks hoorde is idd zeer erg en daarom ook dat ze alle verhalen in 1 bundel willen stoppen zodat de klacht groter wordt ! vandaar het e mail adres hierboven vermeld van de organisatie die zich hiermee bezig houd ! Heel jammer natuurlijk om te moeten lezen dat er weer een hondje het leven gelaten heeft door dezelfde fokkers ! ik hoop dat je je verhaal toch nog wil doorsturen naar boven vernoemd adres groetjes en veel sterkte nog
  23. Pomchi-Bailey

rank: 2481

geplaatst op 18-03-2014 om 22:49
    Wij willen iedereen waarschuwen voor t' Mascotje te kieldrecht!
    We waren op het internet een prachtige pup tegen gekomen, we hebben een afspraak gemaakt bij A. Seynen (van t' mascotje). Toen we er aankwamen zij ze ons dat de pup bij haar dochter thuis woonden, en dat zei deze was gaan halen... toen haar dochter binnen kwam met de pup waren we direct verkocht, hij was rustig, onze dierenarts had ons wat tips gegeven, kijk de oogjes, oren, neus en navel na. Het leek op zich allemaal wel in orde, we besloten dan ook hem een thuis te geven. We kregen twee soorten brokken mee (in een diepvrieszakje!), kleintjes maar deze kon hij zo gezegt nog niet eten en super grote die we moesten weken. Onze pup was een kleine kruising, toen we thuis kwamen merkten we al snel dat hij de korrels niet moest hebben en hadden we hem de kleine gegeven. Het was een rustige pup, we hebben al honden en deze zijn heel wat speelser en zotter... hij had veel meer tijd nodig om te wennen, wat ons ook op viel was dat hij percies niet kon stappen. Hij had het volgens ons nooit geleerd, hij strunkelde constant over zijn eigen poten en als hij wat naar voor leunde was hij direct zijn evenwicht kwijt. Na enkele dagen moesten we een half uurtje weg en hij kon echt niet mee. Toen we terug thuis kwamen vonden we onze puppy... overleden! We zijn meteen naar onze dierenarts gereden en hebben de fokster A. Seynen gecontacteerd... zei wist ons te vertellen dat we waarschijnlijk gewoon pech hebben gehad en dat we nog steeds garantie hadden... We waren wel benieuwd naar haar uitleg en zijn dus ook terug naar haar toe gegaan, ze zei ons dat hij waarschijnlijk een suikerval had gehad, ze bood ons een chihuahua aan, uiteraard moesten we het prijsverschil betalen! Wel moesten we deze de eerste zes maanden opsluiten in een bench, hij mag niet bij de andere honden komen, niet buiten komen en niet rond lopen want dan zou ook hij een suikerval krijgen... We zeiden haar dan ook dat dat niets voor ons was, uiteraard geloofde we hier niets van. Ze ging wel eens horen bij haar collega fokkers iemand van hen zal ergens wel aan een ander ras kunnen raken dat beter bij ons zou passen... ze zou ons nog contacteren... We zijn rechtstreeks terug naar onze dierenarts gereden, deze wist ons te vertellen dat het uiteraard allemaal zever is, een pup moet in de eerste weken gesocialiseerd worden het enige dat je uiteraard op moet letten is dat ze ook op tijd rusten... Na enkele weken hebben we haar uiteraard nog steeds niet gehoord! Dus mensen koop daar alsjeblieft geen puppy, je mag de puppy's niet pakken of op de grond zetten zolang je niet beslist hebt of je ze wenst te kopen, je mag geen ouders zien, want daar kan je volgens haar toch niets aan zien, de honden zitten in een garage of boven (wie weet met hoe veel) want ook dat mag je niet zien! Dan moet ze de chip nakijken, dit doet ze ver weg van jou zodat je het zeker niet kan volgen! Let goed op, ze post ook onder verschillende namen, op verschillende zoekertjes sites!
    Wij willen iedereen waarschuwen voor t' Mascotje te kieldrecht! We waren op het internet een prachtige pup tegen gekomen, we hebben een afspraak gemaakt bij A. Seynen (van t' mascotje). Toen we er aankwamen zij ze ons dat de pup bij haar dochter thuis woonden, en dat zei deze was gaan halen... toen haar dochter binnen kwam met de pup waren we direct verkocht, hij was rustig, onze dierenarts had ons wat tips gegeven, kijk de oogjes, oren, neus en navel na. Het leek op zich allemaal wel in orde, we besloten dan ook hem een thuis te geven. We kregen twee soorten brokken mee (in een diepvrieszakje!), kleintjes maar deze kon hij zo gezegt nog niet eten en super grote die we moesten weken. Onze pup was een kleine kruising, toen we thuis kwamen merkten we al snel dat hij de korrels niet moest hebben en hadden we hem de kleine gegeven. Het was een rustige pup, we hebben al honden en deze zijn heel wat speelser en zotter... hij had veel meer tijd nodig om te wennen, wat ons ook op viel was dat hij percies niet kon stappen. Hij had het volgens ons nooit geleerd, hij strunkelde constant over zijn eigen poten en als hij wat naar voor leunde was hij direct zijn evenwicht kwijt. Na enkele dagen moesten we een half uurtje weg en hij kon echt niet mee. Toen we terug thuis kwamen vonden we onze puppy... overleden! We zijn meteen naar onze dierenarts gereden en hebben de fokster A. Seynen gecontacteerd... zei wist ons te vertellen dat we waarschijnlijk gewoon pech hebben gehad en dat we nog steeds garantie hadden... We waren wel benieuwd naar haar uitleg en zijn dus ook terug naar haar toe gegaan, ze zei ons dat hij waarschijnlijk een suikerval had gehad, ze bood ons een chihuahua aan, uiteraard moesten we het prijsverschil betalen! Wel moesten we deze de eerste zes maanden opsluiten in een bench, hij mag niet bij de andere honden komen, niet buiten komen en niet rond lopen want dan zou ook hij een suikerval krijgen... We zeiden haar dan ook dat dat niets voor ons was, uiteraard geloofde we hier niets van. Ze ging wel eens horen bij haar collega fokkers iemand van hen zal ergens wel aan een ander ras kunnen raken dat beter bij ons zou passen... ze zou ons nog contacteren... We zijn rechtstreeks terug naar onze dierenarts gereden, deze wist ons te vertellen dat het uiteraard allemaal zever is, een pup moet in de eerste weken gesocialiseerd worden het enige dat je uiteraard op moet letten is dat ze ook op tijd rusten... Na enkele weken hebben we haar uiteraard nog steeds niet gehoord! Dus mensen koop daar alsjeblieft geen puppy, je mag de puppy's niet pakken of op de grond zetten zolang je niet beslist hebt of je ze wenst te kopen, je mag geen ouders zien, want daar kan je volgens haar toch niets aan zien, de honden zitten in een garage of boven (wie weet met hoe veel) want ook dat mag je niet zien! Dan moet ze de chip nakijken, dit doet ze ver weg van jou zodat je het zeker niet kan volgen! Let goed op, ze post ook onder verschillende namen, op verschillende zoekertjes sites!
  24. madany

geplaatst op 20-03-2014 om 19:26
    hallo
    éérst en vooral sterkte met het verlies van je pupje ! ja typisch een broodfokverhaal he ! bedankt dat u het met ons wil delen !!!
    ik zou zeggen doe je verhaal ook zeker http://www.dierengarantie.be/ daar ! deze zouden alle info ook verzamelen en je weet nooit voor wat het goed is EMO 1 alle beetjes helpen he !
    succes en ik hoop dat je ergens bij een goede fokker of een herplaatsdienst een leuke vriend kan vinden
    hallo éérst en vooral sterkte met het verlies van je pupje ! ja typisch een broodfokverhaal he ! bedankt dat u het met ons wil delen !!! ik zou zeggen doe je verhaal ook zeker http://www.dierengarantie.be/ daar ! deze zouden alle info ook verzamelen en je weet nooit voor wat het goed is :) alle beetjes helpen he ! succes en ik hoop dat je ergens bij een goede fokker of een herplaatsdienst een leuke vriend kan vinden
  25. Kathleendenijs

rank: 463

geplaatst op 24-06-2014 om 13:14
    Ik vermoed dat onze Pincher ook via en broodfokker is aangekocht maar dat zullen we nooit weten omdat we zelf de vierde eigenaar zijn op haar wel getelde 6 maanden.
    In haar paspoort stond een klever van dieren arts die we tot op heden nu is ze 6 jaar nog nooit te pakken hebben gekregen, dus volgens mij onbestaande ze is ook na het verlaten van het nest niet meer ingeënt alvorens ze in onze handen kwam.
    Haar achterpoten staan hoger dan haar voorpootjes en heeft een doorgezakte rug hierdoor. En ze maakt op heel veel dingen zoals gras en voeding allergieën. Ze is veel groter dan de gemiddelde dwerg pincher. Ze is ook overdreven bang voor haar ras. Helaas zullen we nooit wat meer weten over haar achtergrond. Het jonge koppeltje die haar gratis aanboden hebben haar tijdelijk opgevangen voor vrienden die ze gewoon bij hun hebben achtergelaten. Mits zij al twee honden hadden en het reutje zo niet zo gesteld was op haar is ze bij ons nu een gelukkig zot hondje met haar eigen lichamelijke gebreken.
    Ik vermoed dat onze Pincher ook via en broodfokker is aangekocht maar dat zullen we nooit weten omdat we zelf de vierde eigenaar zijn op haar wel getelde 6 maanden. In haar paspoort stond een klever van dieren arts die we tot op heden nu is ze 6 jaar nog nooit te pakken hebben gekregen, dus volgens mij onbestaande ze is ook na het verlaten van het nest niet meer ingeënt alvorens ze in onze handen kwam. Haar achterpoten staan hoger dan haar voorpootjes en heeft een doorgezakte rug hierdoor. En ze maakt op heel veel dingen zoals gras en voeding allergieën. Ze is veel groter dan de gemiddelde dwerg pincher. Ze is ook overdreven bang voor haar ras. Helaas zullen we nooit wat meer weten over haar achtergrond. Het jonge koppeltje die haar gratis aanboden hebben haar tijdelijk opgevangen voor vrienden die ze gewoon bij hun hebben achtergelaten. Mits zij al twee honden hadden en het reutje zo niet zo gesteld was op haar is ze bij ons nu een gelukkig zot hondje met haar eigen lichamelijke gebreken.
    Baasje van Pepsie en Nieke
  26. madany

geplaatst op 24-06-2014 om 21:14
    gelukkig dat ze dan bij mensen als jullie gekomen is en ondanks haar gebreken toch een fijn leven kan hebben ! heel mooi EMO 1
    geniet van haar en geef haar veel liefde ! ze zal het nooit vergeten
    groetjes en bedankt voor je verhaal
    gelukkig dat ze dan bij mensen als jullie gekomen is en ondanks haar gebreken toch een fijn leven kan hebben ! heel mooi :) geniet van haar en geef haar veel liefde ! ze zal het nooit vergeten groetjes en bedankt voor je verhaal
  27. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x