Honden centrum

Voeding en verzorging » Vraag het aan Inge » Oorontsteking?

1. Elize

rank: 38

geplaatst op 01-02-2010 om 12:06
    Het lijkt alsof Angel oorontsteking heeft. Hoe kan ik dat zeker weten? (Anders zit ik mss voor niks bij de DA)
    Het lijkt alsof Angel oorontsteking heeft. Hoe kan ik dat zeker weten? (Anders zit ik mss voor niks bij de DA)
  2. Inge

rank: 6

geplaatst op 02-02-2010 om 12:03
    Hey Elise,

Als de oorschelp en de gehoorgang er van buitenuit rood en geiiriteerd uitzien kan het zijn dat het om een oorontsteking gaat. Dit gaat ook vaak gepaard met bruin oorsmeer, maar bij een ontsteking stinkt het oor erg. Soms kan het zijn dat er teveel haren in de oren zitten, die laat je best door een trilmster verwijderen of je probeert dit zelf. Een teveel aan oorharen houdt het smeer in het oor en gaat op deze manier broeien. De hond zal vaak klapperen met de oren of over de grond schuren als teken dat hij er last van heeft. Is je hond ook pijnlijk aan de oren, laat dan voor de zekerheid door een dierenarts controleren of het al dan niet om een oorontsteking gaat.

Succes!
    Hey Elise, Als de oorschelp en de gehoorgang er van buitenuit rood en geiiriteerd uitzien kan het zijn dat het om een oorontsteking gaat. Dit gaat ook vaak gepaard met bruin oorsmeer, maar bij een ontsteking stinkt het oor erg. Soms kan het zijn dat er teveel haren in de oren zitten, die laat je best door een trilmster verwijderen of je probeert dit zelf. Een teveel aan oorharen houdt het smeer in het oor en gaat op deze manier broeien. De hond zal vaak klapperen met de oren of over de grond schuren als teken dat hij er last van heeft. Is je hond ook pijnlijk aan de oren, laat dan voor de zekerheid door een dierenarts controleren of het al dan niet om een oorontsteking gaat. Succes!
    Groetjes
  3. Elize

geplaatst op 03-02-2010 om 16:01
    Hallo Inge

Bedankt voor je bericht. Het lijkt loos alarm te zijn.
    Hallo Inge Bedankt voor je bericht. Het lijkt loos alarm te zijn.
  4. Inge

geplaatst op 03-02-2010 om 22:43
    Ok weer een bezoekje uitgespaard! EMO 8
    Ok weer een bezoekje uitgespaard! [emo8]
    Groetjes
  5. Elize

geplaatst op 22-02-2010 om 13:40
    HAllo Inge

Ik ga toch naar de dierenarts gaan, want ze blijft zichzelf precies aan de oren krabben nu en ik vertrouw het niet helemaal.
    HAllo Inge Ik ga toch naar de dierenarts gaan, want ze blijft zichzelf precies aan de oren krabben nu en ik vertrouw het niet helemaal.
  6. Inge

geplaatst op 22-02-2010 om 22:28
    Hey Elize,

Dan beter eventjes laten controleren. Hopelijk valt het mee!

Succes!
    Hey Elize, Dan beter eventjes laten controleren. Hopelijk valt het mee! Succes!
    Groetjes
  7. Elize

geplaatst op 26-02-2010 om 12:03
    Blijkbaar een soort schimmelvorming wat kan irriteren. Zlfje smeren en het zou in orde moeten zijn.
    Blijkbaar een soort schimmelvorming wat kan irriteren. Zlfje smeren en het zou in orde moeten zijn.
  8. Inge

geplaatst op 27-02-2010 om 11:44
    Hey Elize,
    ja dat zal hem wel gejeukt hebben!
    Goed zalven en lang doorgaan, schimmels kunnen hardnekkig zijn!
    Hey Elize, ja dat zal hem wel gejeukt hebben! Goed zalven en lang doorgaan, schimmels kunnen hardnekkig zijn!
    Groetjes
  9. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.