Honden centrum

Voeding en verzorging » Medisch » Haarverlies bij kortharige Chihuahua

1. billybraekers

rank: 1763

geplaatst op 30-04-2013 om 17:01
    Ik heb een kortharige Chihuahua die in september 2 wordt.
    Is een vrolijke alerte hond zonder gezondheidsproblemen.
    Nu merk ik sinds een tijdje dat hij steeds meer haar gaat verliezen, hij heeft zelfs al enkel kale plekjes (op zijn hoofdje, hals, en achterpootjes).
    Kennel waar ik hem gekocht hebt beweert dat dit aan de voeding ligt: hij krijgt brokjes van Hill en/of Royal Canin samen met af en toe een stukje gekookte vis of kip. Volgens kennel zouden we hem KVV moeten geven . (klaar voor gebruik vers voer) van Barf of een ander merk. Heeft hier iemand ervaring mee?
    Ik heb een kortharige Chihuahua die in september 2 wordt. Is een vrolijke alerte hond zonder gezondheidsproblemen. Nu merk ik sinds een tijdje dat hij steeds meer haar gaat verliezen, hij heeft zelfs al enkel kale plekjes (op zijn hoofdje, hals, en achterpootjes). Kennel waar ik hem gekocht hebt beweert dat dit aan de voeding ligt: hij krijgt brokjes van Hill en/of Royal Canin samen met af en toe een stukje gekookte vis of kip. Volgens kennel zouden we hem KVV moeten geven . (klaar voor gebruik vers voer) van Barf of een ander merk. Heeft hier iemand ervaring mee?
  2. Soph

rank: 7

geplaatst op 02-05-2013 om 08:33
    Het kan ook zijn dat je chi demodex heeft, daar denk ik toch meteen aan als ik dit zo lees. Of een andere huidmijt.
    Ik zou eens langsgaan bij de dierenarts.

Vers vlees is idd stukken beter voer dan Hills en Royal Canin, de twee laatste bevatten bijna geen vlees, heel erg veel graan en chemische toevoegingen (die oa in menseneten al verboden zijn). Onder het kopje 'voeding' kan je hier veel over terugvinden.
    Het kan ook zijn dat je chi demodex heeft, daar denk ik toch meteen aan als ik dit zo lees. Of een andere huidmijt. Ik zou eens langsgaan bij de dierenarts. Vers vlees is idd stukken beter voer dan Hills en Royal Canin, de twee laatste bevatten bijna geen vlees, heel erg veel graan en chemische toevoegingen (die oa in menseneten al verboden zijn). Onder het kopje 'voeding' kan je hier veel over terugvinden.
    Sophie
  3. billybraekers

rank: 1763

geplaatst op 07-05-2013 om 15:27
    Dank je wel Soph voor je reply, zijn ondertussen bij de DA geweest, zou geen huidmijt zijn.
    Dus gaan we overschakelen op Vers voer.
    Dank je wel Soph voor je reply, zijn ondertussen bij de DA geweest, zou geen huidmijt zijn. Dus gaan we overschakelen op Vers voer.
  4. Soph

rank: 7

geplaatst op 07-05-2013 om 16:45
    Oke, goed zo ! EMO 1 Heeft je DA een idee van wat het dan wel kan zijn?
    Oke, goed zo ! [emo1] Heeft je DA een idee van wat het dan wel kan zijn?
    Sophie
  5. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x