Honden centrum

Honden algemeen » Algemeen » Puber

1. annedeme

rank: 68

geplaatst op 27-12-2011 om 21:27
    Kent er iemand tips om met een puberhond om te gaan? Mijn hond stelt vooral haar pubergedrag door zich in mijn armen vast te zetten. Met als gevolg blauwe plekken. Hoe leer ik haar dat af?
    Kent er iemand tips om met een puberhond om te gaan? Mijn hond stelt vooral haar pubergedrag door zich in mijn armen vast te zetten. Met als gevolg blauwe plekken. Hoe leer ik haar dat af?
  2. DSMyriam

rank: 4

geplaatst op 28-12-2011 om 10:17
    Ben je al naar een cursus gehoorzaamheid geweest? Misschien kan dit helpen, ze weten daar nogal op veel goede raad te geven.
    Ben je al naar een cursus gehoorzaamheid geweest? Misschien kan dit helpen, ze weten daar nogal op veel goede raad te geven.
    Myriam
  3. biekevg

rank: 1

geplaatst op 28-12-2011 om 18:24
    Annedeme, ik zie op je profiel dat je het over een labrador hebt.
    Vergeet het dus maar, daar is gewoon niks aan te zeggen!!!EMO 6

Neen, grapje natuurlijk!EMO 3
    Hoe oud is ze (ik veronderstel dat het een teefje is, gezien je 'haar' zegt)?
    Bij Christo ben ik consequent opgestaan en heb hem dan enige tijd totaal genegeerd, telkens hij zijn puber-apenkuren weer uithaalde, maar 't heeft wel een tijdje geduurd voor hij 'er doorheen' was. 't Is dan ook een reu, die zijn nog wat vasthoudender (en dat mag je letterlijk opnemen) dan teefjes, maar alles is toch goed gekomen.
    Labradors zijn nu eenmaal dol op alles en iedereen, behalve op volwassen worden...
    Annedeme, ik zie op je profiel dat je het over een labrador hebt. Vergeet het dus maar, daar is gewoon niks aan te zeggen!!![emo6] Neen, grapje natuurlijk![emo3] Hoe oud is ze (ik veronderstel dat het een teefje is, gezien je 'haar' zegt)? Bij Christo ben ik consequent opgestaan en heb hem dan enige tijd totaal genegeerd, telkens hij zijn puber-apenkuren weer uithaalde, maar 't heeft wel een tijdje geduurd voor hij 'er doorheen' was. 't Is dan ook een reu, die zijn nog wat vasthoudender (en dat mag je letterlijk opnemen) dan teefjes, maar alles is toch goed gekomen. Labradors zijn nu eenmaal dol op alles en iedereen, behalve op volwassen worden...
    Bieke
  4. annedeme

geplaatst op 28-12-2011 om 23:15
    Hallo,
    Aan Myriam: ik ga met haar naar de hondenschool. Maar het is soms erg moeilijk om door de puber tijd te gaan. Toch wil ik je bedanken voor de tip.
    Aan Bieke, Intussen boekte ik mijn eerste succes waar het maandag ll is fout gelopen. Gevolg geen bijt gedrag meer. Ik ben nagegaan waar het fout is gegaan en heb mijn gedrag aangepast zodat zijn nu haar gedrag aanpast.
    Hallo, Aan Myriam: ik ga met haar naar de hondenschool. Maar het is soms erg moeilijk om door de puber tijd te gaan. Toch wil ik je bedanken voor de tip. Aan Bieke, Intussen boekte ik mijn eerste succes waar het maandag ll is fout gelopen. Gevolg geen bijt gedrag meer. Ik ben nagegaan waar het fout is gegaan en heb mijn gedrag aangepast zodat zijn nu haar gedrag aanpast.
  5. Veerle

rank: 18

geplaatst op 01-01-2012 om 12:34
    De pubertijd is inderdaad een "leuke" tijd voor zowel hond als baas. Bij ons is de pubertijd in 2 fasen verlopen: één keer heftig en helemaal volgens het boekske en een tweede, mildere keer. Maar daar had de fokster ons voor gewaarschuwd. We zijn ze allebei goed doorgekomen!
    Het is nu zeker de moment om consequent grenzen te stellen en dit ook vol te houden. Je gaat later een hond hebben die opgevoed is en waar je overal mee kunt komen!
    De pubertijd is inderdaad een "leuke" tijd voor zowel hond als baas. Bij ons is de pubertijd in 2 fasen verlopen: één keer heftig en helemaal volgens het boekske en een tweede, mildere keer. Maar daar had de fokster ons voor gewaarschuwd. We zijn ze allebei goed doorgekomen! Het is nu zeker de moment om consequent grenzen te stellen en dit ook vol te houden. Je gaat later een hond hebben die opgevoed is en waar je overal mee kunt komen!
    Veerle en de Entli-siaste Jenne
  6. biekevg

geplaatst op 01-01-2012 om 18:28
    @Annedeme : ik ben helemaal niet nieuwsgierig van aard, hoor, maar ik weet gewoon graag alles EMO 9... Mogen we weten waar het fout gegaan was met je gedrag, en hoe heeft ze je zover gekregen dat je je gedrag hebt aangepast????

@Veerle : ja maar, Veerle, als Jenne na de eerste, intense opvoedingscursus van zijn baasje merkt dat dat baasje nog af en toe de zaken niet doet zoals hij het wil, en probeert hem dingen te laten doen die hij niet wil, kan hij toch niet anders dan de touwtjes nog eens aanhalen, niet, en lief van hem dat hij het dan wat zachter deed dan voordien EMO 3
    @Annedeme : ik ben helemaal niet nieuwsgierig van aard, hoor, maar ik weet gewoon graag alles [emo9]... Mogen we weten waar het fout gegaan was met je gedrag, en hoe heeft ze je zover gekregen dat je je gedrag hebt aangepast???? @Veerle : ja maar, Veerle, als Jenne na de eerste, intense opvoedingscursus van zijn baasje merkt dat dat baasje nog af en toe de zaken niet doet zoals hij het wil, en probeert hem dingen te laten doen die hij niet wil, kan hij toch niet anders dan de touwtjes nog eens aanhalen, niet, en lief van hem dat hij het dan wat zachter deed dan voordien [emo3]
    Bieke
  7. Kristel

rank: 2

geplaatst op 01-01-2012 om 20:33
    Hondenschool blijven volgen en vooral zeer consequent omgaan met je puberhond. Ze hebben snel door hoe ver ze kunnen gaan, in armen bijten is al veel te ver. Eens je de basisgehoorzaamheidoefeningen onder de knie hebt gaat het meestal al stukken beter: spoedig zal ze leren dat bijten geen nut heeft maar luisteren en oefeningetjes doen beloningen en aandacht oplevert! Slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen is meestal de basisregel. Echt onaanvaardbaar gedrag moet natuurlijk direct gecorrigeerd worden maar denk (hoop) niet dat het in jouw geval al zover is. Succes met de opvoeding. Ik zit hier ook met een pupje van bijna 5 maand dat me af en toe nog eens uittest dus ik voel met je mee EMO 1
    Hondenschool blijven volgen en vooral zeer consequent omgaan met je puberhond. Ze hebben snel door hoe ver ze kunnen gaan, in armen bijten is al veel te ver. Eens je de basisgehoorzaamheidoefeningen onder de knie hebt gaat het meestal al stukken beter: spoedig zal ze leren dat bijten geen nut heeft maar luisteren en oefeningetjes doen beloningen en aandacht oplevert! Slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen is meestal de basisregel. Echt onaanvaardbaar gedrag moet natuurlijk direct gecorrigeerd worden maar denk (hoop) niet dat het in jouw geval al zover is. Succes met de opvoeding. Ik zit hier ook met een pupje van bijna 5 maand dat me af en toe nog eens uittest dus ik voel met je mee :)
    www.kastagnebos.jimdo.com
  8. t07037

rank: 304

geplaatst op 01-01-2012 om 22:03
    Eens met bovenstaande 2 reacties!EMO 1
    Even doorzetten ook al heb je even geen zin, of ben je moe!
    Eens met bovenstaande 2 reacties![emo1] Even doorzetten ook al heb je even geen zin, of ben je moe!
    Always look on the bright site of life!
  9. annedeme

geplaatst op 03-01-2012 om 19:04
    Aan biekevg,
    Situatie: Ik wou op een bank gaan zitten. Xena, had reeds haar poten op de bank gezet en ik ging op de bank zitten. Met alle gevolgen van dien. Wat doe ik nu: ik ga naar een bank, zie ik dat ze haar poten op de bank zet dan ga ik enkele stappen terug. Ik keer terug naar de bank, en zet mij erop want meestal zet ze haar poten er niet meer op. Ik geef haar het commando zit.
    Ik heb het eigenlijk vooral moeilijk met volhouden. Ik vind het vooral moeilijk dat anderen zich bemoeien en dat ik daardoor uit mijn lood wordt geslagen.
    Aan biekevg, Situatie: Ik wou op een bank gaan zitten. Xena, had reeds haar poten op de bank gezet en ik ging op de bank zitten. Met alle gevolgen van dien. Wat doe ik nu: ik ga naar een bank, zie ik dat ze haar poten op de bank zet dan ga ik enkele stappen terug. Ik keer terug naar de bank, en zet mij erop want meestal zet ze haar poten er niet meer op. Ik geef haar het commando zit. Ik heb het eigenlijk vooral moeilijk met volhouden. Ik vind het vooral moeilijk dat anderen zich bemoeien en dat ik daardoor uit mijn lood wordt geslagen.
  10. Kristel

geplaatst op 03-01-2012 om 19:19
    Ze is je vollop aan het uittesten. Volhouden! En je niets aantrekken van -meestal goedbedoeld- gebemoei
    Voor je hond moet je overkomen als een zelfzekere leider dus niet opgeven he
    Ze is je vollop aan het uittesten. Volhouden! En je niets aantrekken van -meestal goedbedoeld- gebemoei Voor je hond moet je overkomen als een zelfzekere leider dus niet opgeven he
  11. biekevg

geplaatst op 05-01-2012 om 18:09
    Heel vervelend inderdaad als anderen er tussen komen, wanneer je hond net heel geconcentreerd moet zijn op jou.
    Probeer het hen eens duidelijk te maken met als voorbeeld een klein kind dat zijn zinnetje wil : mama zegt neen, en dan komt papa ertussen... zelfs al is het om ook neen te zeggen, mama's gezag heeft weer een knauw gekregen.
    Enne... Annedeme, Xena's poten horen om te beginnen al niet op de bank, tenzij jij het haar zegt!
    Heel vervelend inderdaad als anderen er tussen komen, wanneer je hond net heel geconcentreerd moet zijn op jou. Probeer het hen eens duidelijk te maken met als voorbeeld een klein kind dat zijn zinnetje wil : mama zegt neen, en dan komt papa ertussen... zelfs al is het om ook neen te zeggen, mama's gezag heeft weer een knauw gekregen. Enne... Annedeme, Xena's poten horen om te beginnen al niet op de bank, tenzij jij het haar zegt!
    Bieke
  12. Veerle

geplaatst op 05-01-2012 om 22:08
    Dat consequent is inderdaad heel belangrijk en daarin moet je vaak hard zijn tegen bepaalde personen die "weten wat goed is voor een hond". Daaronder zijn vaak je eigen ouders (mijn ervaring althans) of vrienden die nogal hardleers zijn. Maar ik heb geleerd dat die, wanneer jij volhoudt, ook wel bijdraaien.

Het is inderdaad een tijd (soms een langere tijd) volhouden en je leiderschap op een positieve manier uitstralen, zowel (vooral!!!) naar je hond én naar anderen die ook met je hond omgaan. En denk eraan: geen enkele hond is blijven puberen!!!
    Dat consequent is inderdaad heel belangrijk en daarin moet je vaak hard zijn tegen bepaalde personen die "weten wat goed is voor een hond". Daaronder zijn vaak je eigen ouders (mijn ervaring althans) of vrienden die nogal hardleers zijn. Maar ik heb geleerd dat die, wanneer jij volhoudt, ook wel bijdraaien. Het is inderdaad een tijd (soms een langere tijd) volhouden en je leiderschap op een positieve manier uitstralen, zowel (vooral!!!) naar je hond én naar anderen die ook met je hond omgaan. En denk eraan: geen enkele hond is blijven puberen!!!
  13. annedeme

geplaatst op 09-01-2012 om 19:26
    Hallo,
    Bedankt voor jullie steun en advies. Op aanraden van de hondenschool komt er vrijdag een hondentherapeut langs. De situatie is onhoudbaar geworden vooral in de hondenschool. Voor mij zelf zal het ook een houvast zijn. Want eerlijk gezegd verlies ik mijn zelfvertrouwen. Een hond merkt dit zeker en gaat dat misbruiken. Hopelijk kan ik terug op die manier mijn zelfvertrouwen terug vinden en steun hebben in het opvoeden van mijn hond. Ikzelf zie deze beslissing niet als een falen maar als het opnemen van mijn verantwoordelijkheid als baas. Ik ga ervan uit dat geen hulp vragen een grotere schande is dat hulp vragen. Dit in gelijjk welke situatie los van het trainen van een hond.
    Hallo, Bedankt voor jullie steun en advies. Op aanraden van de hondenschool komt er vrijdag een hondentherapeut langs. De situatie is onhoudbaar geworden vooral in de hondenschool. Voor mij zelf zal het ook een houvast zijn. Want eerlijk gezegd verlies ik mijn zelfvertrouwen. Een hond merkt dit zeker en gaat dat misbruiken. Hopelijk kan ik terug op die manier mijn zelfvertrouwen terug vinden en steun hebben in het opvoeden van mijn hond. Ikzelf zie deze beslissing niet als een falen maar als het opnemen van mijn verantwoordelijkheid als baas. Ik ga ervan uit dat geen hulp vragen een grotere schande is dat hulp vragen. Dit in gelijjk welke situatie los van het trainen van een hond.
  14. biekevg

geplaatst op 10-01-2012 om 14:37
    Annedeme, ik herken het gevoel dat je beschrijft, ik ben zelf ook twee maanden weggebleven van de hondenschool, omdat het gewoon een hel was om nog te gaan. Christo is nooit agressief of bijterig geweest, maar werd mij te sterk - 't is een hele forse labrador, nog van 't oude model met een enorme borstkas en massa's spieren - en zelfs het even wachten (zit, naast baas) op een rijtje naast het pad, voor het binnengaan van de oefenweide was niet meer te doen.

Maar toen dacht ik, neen dit heeft geen zin, zo leert hij 't nooit, en ben ik toch teruggegaan, nadat ik de trainers had verwittigd van mijn zelfvertrouwen-probleem.
    De weken nadien heeft hij in feite op korte tijd alles geleerd, wat sinds een aantal jaren - dus wel een tijdje nadien - heel goed gaat.
    Een hond heeft, zoals alle dieren en ook mensen, een 'imprintingsperiode' als hij in zijn jonge jaren, en wat hij leert in die periode, blijft hem (da's ook zo bij mensen) zijn hele leven bij. Alleen, dat effect is niet onmiddellijk!
    Doorzetten, je hond niet als de vijand zien maar als een levende dikke vriend wiens leven jij aangenaam en vrolijk kan maken en die jou dat dubbel en dik teruggeeft.
    Je hond tracht wel meester in de roedel te worden, maar in feite zijn maar weinig honden daar gelukkig mee, ze hebben liever iemand boven zich die ze koestert maar ook leidt.
    Gewoon uit psychologisch standpunt uit gezien, kan jij dat zeker, en ben jij de baas.

Alleen nog een tijdje geduld, en doorzetten, tot hij het doorheeft, en dan zal hij gelukkiger zijn dan in deze puber-worstelperiode...

Veel succes, de therapeut zal je er zeker een steuntje bij kunnen geven, maar doorzetten : jij bent de baas! En wat betreft het bevel over de hond : jij bent ook de baas over al wie in je omgeving er wil tussenkomen, dus... praten maar daarover...
    Annedeme, ik herken het gevoel dat je beschrijft, ik ben zelf ook twee maanden weggebleven van de hondenschool, omdat het gewoon een hel was om nog te gaan. Christo is nooit agressief of bijterig geweest, maar werd mij te sterk - 't is een hele forse labrador, nog van 't oude model met een enorme borstkas en massa's spieren - en zelfs het even wachten (zit, naast baas) op een rijtje naast het pad, voor het binnengaan van de oefenweide was niet meer te doen. Maar toen dacht ik, neen dit heeft geen zin, zo leert hij 't nooit, en ben ik toch teruggegaan, nadat ik de trainers had verwittigd van mijn zelfvertrouwen-probleem. De weken nadien heeft hij in feite op korte tijd alles geleerd, wat sinds een aantal jaren - dus wel een tijdje nadien - heel goed gaat. Een hond heeft, zoals alle dieren en ook mensen, een 'imprintingsperiode' als hij in zijn jonge jaren, en wat hij leert in die periode, blijft hem (da's ook zo bij mensen) zijn hele leven bij. Alleen, dat effect is niet onmiddellijk! Doorzetten, je hond niet als de vijand zien maar als een levende dikke vriend wiens leven jij aangenaam en vrolijk kan maken en die jou dat dubbel en dik teruggeeft. Je hond tracht wel meester in de roedel te worden, maar in feite zijn maar weinig honden daar gelukkig mee, ze hebben liever iemand boven zich die ze koestert maar ook leidt. Gewoon uit psychologisch standpunt uit gezien, kan jij dat zeker, en ben jij de baas. Alleen nog een tijdje geduld, en doorzetten, tot hij het doorheeft, en dan zal hij gelukkiger zijn dan in deze puber-worstelperiode... Veel succes, de therapeut zal je er zeker een steuntje bij kunnen geven, maar doorzetten : jij bent de baas! En wat betreft het bevel over de hond : jij bent ook de baas over al wie in je omgeving er wil tussenkomen, dus... praten maar daarover...
    Bieke
  15. Kristel

geplaatst op 10-01-2012 om 19:33
    Goed hoor Anne. Prima dat je je openstelt voor hulp: dat is zeker geen falen! Het zal even duren maar eens de therapeut je geleerd heeft hoe je baas kan zijn over je hond en je hond je zal erkennen als roedelleider ga je erg blij zijn dat je de stap hebt gezet.
    Succes alvast en hou ons op de hoogte van jullie vorderingen.
    Goed hoor Anne. Prima dat je je openstelt voor hulp: dat is zeker geen falen! Het zal even duren maar eens de therapeut je geleerd heeft hoe je baas kan zijn over je hond en je hond je zal erkennen als roedelleider ga je erg blij zijn dat je de stap hebt gezet. Succes alvast en hou ons op de hoogte van jullie vorderingen.
  16. annedeme

geplaatst op 10-01-2012 om 22:40
    Hallo,
    Vrijdag komt de therapeut al langs. Ik kijk er eigenlijk naar uit. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
    Hallo, Vrijdag komt de therapeut al langs. Ik kijk er eigenlijk naar uit. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
  17. Veerle

geplaatst op 11-01-2012 om 08:18
    Ik zou er in de HS tijdens Jennes puberteit ook ooit de brui aan gegeven hebben maar dankzij de lesgevers heb ik toch volgehouden, ondanks het trekken en sleuren aan de leiband, mij negeren, bevelen weigeren uit te voeren, in molshopen duiken, achter blaadjes hollen, uithalen naar andere honden,... En bij ons is Oostenrijk afgelopen zomer "de redding" geweest: het onbekende terrein, met onbekende geuren en onbekende mensen heeft bij onze Jenne een knop omgedraaid. Sinds dan is hij met geen stokken van ons weg te slaan, knuffelen, op school gaat alles uitstekend... EMO 1
    Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen met zijn hond op reis moet gaan, hoor EMO 9.

Wij hebben ook wel de hulp van een therapeut ingeroepen voor schaduwjagen (wat hij in zeer opgewonden momenten nog steeds doet). Een therapeut inroepen is zeker een goed initiatief. Dat betekent dat je je problemen wil oplossen ipv je erbij neer te leggen en je hond boven je hoofd te laten groeien (zoals ik in sommige gezinnen wel zie). Succes vrijdag!!!!!
    Ik zou er in de HS tijdens Jennes puberteit ook ooit de brui aan gegeven hebben maar dankzij de lesgevers heb ik toch volgehouden, ondanks het trekken en sleuren aan de leiband, mij negeren, bevelen weigeren uit te voeren, in molshopen duiken, achter blaadjes hollen, uithalen naar andere honden,... En bij ons is Oostenrijk afgelopen zomer "de redding" geweest: het onbekende terrein, met onbekende geuren en onbekende mensen heeft bij onze Jenne een knop omgedraaid. Sinds dan is hij met geen stokken van ons weg te slaan, knuffelen, op school gaat alles uitstekend... [emo1] Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen met zijn hond op reis moet gaan, hoor [emo9]. Wij hebben ook wel de hulp van een therapeut ingeroepen voor schaduwjagen (wat hij in zeer opgewonden momenten nog steeds doet). Een therapeut inroepen is zeker een goed initiatief. Dat betekent dat je je problemen wil oplossen ipv je erbij neer te leggen en je hond boven je hoofd te laten groeien (zoals ik in sommige gezinnen wel zie). Succes vrijdag!!!!!
  18. biekevg

geplaatst op 14-01-2012 om 19:07
    Annedeme,
    hoe is 't gegaan?
    Annedeme, hoe is 't gegaan?
    Bieke
  19. biekevg

geplaatst op 14-01-2012 om 19:07
    Veerle, wat is schaduwjagen? Ken ik niet...
    Bieke
  20. annedeme

geplaatst op 16-01-2012 om 21:19
    Hallo Bieke,
    Met mijn hond gaat alles goed. Het zal werken zijn en nooit toegeven. Het zal altijd oppassen zijn en zeker nooit iets toegeven. Naar mij kant is het ook belangrijk dat ik zeker ben en zeker niet mijn onzekerheid toon.
    Groeten Anne-Leen
    Oh ja is schaduwjagen niet achter je eigen schaduw willen lopen?
    Hallo Bieke, Met mijn hond gaat alles goed. Het zal werken zijn en nooit toegeven. Het zal altijd oppassen zijn en zeker nooit iets toegeven. Naar mij kant is het ook belangrijk dat ik zeker ben en zeker niet mijn onzekerheid toon. Groeten Anne-Leen Oh ja is schaduwjagen niet achter je eigen schaduw willen lopen?
  21. biekevg

geplaatst op 17-01-2012 om 18:50
    Fijn dat het goed komt, Annedeme, en denk er maar aan : het wordt voortdurend gemakkelijker, want je hond zijn euro valt op een bepaald moment wel, zo van : 't is toch niks gebaat als ik moeilijk doe, ze trekt het zich niet aan, en daarbij is 't nog gemakkelijker ook van te luisteren als van zelf voortdurend beslissingen te moeten nemen, (w)oef!
    Fijn dat het goed komt, Annedeme, en denk er maar aan : het wordt voortdurend gemakkelijker, want je hond zijn euro valt op een bepaald moment wel, zo van : 't is toch niks gebaat als ik moeilijk doe, ze trekt het zich niet aan, en daarbij is 't nog gemakkelijker ook van te luisteren als van zelf voortdurend beslissingen te moeten nemen, (w)oef!
    Bieke
  22. annedeme

geplaatst op 18-01-2012 om 21:24
    Hallo,
    Gisteren Xena aan de paal gehangen bij mij thuis. Met goed effect. Vandaag een fixe wandeling gemaakt en 's avonds naar de hondenschool. Het was de eerste keer sinds lang dat het leuk was om te trainen. Xena was flink en ik was rustig.
    Tot later
    Hallo, Gisteren Xena aan de paal gehangen bij mij thuis. Met goed effect. Vandaag een fixe wandeling gemaakt en 's avonds naar de hondenschool. Het was de eerste keer sinds lang dat het leuk was om te trainen. Xena was flink en ik was rustig. Tot later
  23. Veerle

geplaatst op 19-01-2012 om 13:51
    biekevg schreef:

Schaduwjagen is... jagen achter schaduwen EMO 8.
    Onze Jenne reageerde (en nu sporadisch nog een keer) zowel binnenals buiten zeer hevig op bewegende schaduwen en hij probeerde die steeds te "vangen" wat natuurlijk niet lukte met een zeer hevig opgewonden, nerveuze hond tot gevolg. Echt irritant... Daarvoor zijn we langs geweest bij een therapeute die ons een aantal zeer eenvoudige tips meegegeven heeft.
    [quote=biekevg]Veerle, wat is schaduwjagen? Ken ik niet...[/quote] Schaduwjagen is... jagen achter schaduwen [emo8]. Onze Jenne reageerde (en nu sporadisch nog een keer) zowel binnenals buiten zeer hevig op bewegende schaduwen en hij probeerde die steeds te "vangen" wat natuurlijk niet lukte met een zeer hevig opgewonden, nerveuze hond tot gevolg. Echt irritant... Daarvoor zijn we langs geweest bij een therapeute die ons een aantal zeer eenvoudige tips meegegeven heeft.
  24. biekevg

geplaatst op 19-01-2012 om 18:28
    "aan de paal gehangen"??? Anne-Leen, zeg me ajb dat dit een Nederlandse uitdrukking is, die niet letterlijk te nemen is. Ik veronderstel van wel, want je zegt erna 'met goed effect'.
    Maar zeker : gefeliciteerd, zo'n prettige training is 't begin van 't grote plezierEMO 4

@Veerle : da's de eerste keer dat ik dat hoor over een hond. Jonge poezen doen dat wel, weet ik, maar nooit meegemaakt met een hond. En ge kunt moeilijk overal de hele tijd 't licht uitlaten, om geen schaduwen te hebben, hè? Trouwens, in de zomer zou dat toch geen 'avance' zijn... Gelukkig hebben ze u kunnen helpen!
    "aan de paal gehangen"??? Anne-Leen, zeg me ajb dat dit een Nederlandse uitdrukking is, die niet letterlijk te nemen is. Ik veronderstel van wel, want je zegt erna 'met goed effect'. Maar zeker : gefeliciteerd, zo'n prettige training is 't begin van 't grote plezier[emo4] @Veerle : da's de eerste keer dat ik dat hoor over een hond. Jonge poezen doen dat wel, weet ik, maar nooit meegemaakt met een hond. En ge kunt moeilijk overal de hele tijd 't licht uitlaten, om geen schaduwen te hebben, hè? Trouwens, in de zomer zou dat toch geen 'avance' zijn... Gelukkig hebben ze u kunnen helpen!
    Bieke
  25. annedeme

geplaatst op 19-01-2012 om 20:44
    Op de hondenschool staat er een paal. Als de hond een time- out nodig heeft dan kan je ze er eventjes aan hangen. Thuis doe ik dat aan een boomstronk. Het heeft een goed effect. Vandaag ben ik na een lange wandeling waarbij ze alle vrijheid kreeg wat gaan oefenen in het stappen naast mij. Ik moet zeggen ... het was heel goed.
    Groeten Anne-Leen
    Op de hondenschool staat er een paal. Als de hond een time- out nodig heeft dan kan je ze er eventjes aan hangen. Thuis doe ik dat aan een boomstronk. Het heeft een goed effect. Vandaag ben ik na een lange wandeling waarbij ze alle vrijheid kreeg wat gaan oefenen in het stappen naast mij. Ik moet zeggen ... het was heel goed. Groeten Anne-Leen
  26. Veerle

geplaatst op 20-01-2012 om 13:30
    Dat hebben ze bij ons in de HS ook, zo'n paal, waar de honden even aan gelegd worden (klinkt minder erg dan "aanhangen"EMO 8 wanneer ze in overdrive gaan en ook bij ons biedt vaak soelaas bij puberende honden...
    Dat hebben ze bij ons in de HS ook, zo'n paal, waar de honden even aan gelegd worden (klinkt minder erg dan "aanhangen") wanneer ze in overdrive gaan en ook bij ons biedt vaak soelaas bij puberende honden...
  27. Lees hier de laatste reacties van onze leden op dit bericht. Zelf interesse om te reageren op dit blogbericht?
    Maak snel een eigen account aan! of Meld je hier aan.
Download nu GRATIS:
"De perfecte hond"
even geduld
sluiten x